Introducción

Esta guía te muestra cómo reemplazar la pantalla de un Apple Watch Series 3. Usa esta guía para reemplazar un pantalla rota, rasgada o defectuosa en tu Apple Watch Series 3.

Asegúrate de actualizar su Apple Watch a watchOS 5 o posterior (y el iPhone vinculado a iOS 12 o posterior) para evitar problemas de emparejamiento después de reemplazar la pantalla.

Reemplazar la pantalla puede causar problemas con Apple Pay. Si es posible, para reducir la probabilidad de problemas, elimina toda la información de tu cuenta Apple Pay antes del reemplazo y vuelve a ingresarla con la nueva pantalla instalada.

Esta guía muestra el procedimiento en la versión estándar (solo GPS) del reloj, pero la versión Cellular/LTE es similar. Cualquier diferencia importante se apunta en el texto.

  1. Antes de comenzar las reparaciones, saca tu reloj del cargador y apágalo. Si la pantalla táctil está rota y no se puede apagar el teléfono, utiliza este método alternativo para apagarlo.

    Verify your model. The back of the Cellular model just says GPS, so be sure to check the groves where the watch band goes to determine you model. I made the mistake of just reading the back of the device and since I’d been gifted the device didn’t know it was cellular. Cellular has a different type of touch force gasket, different screen, and different battery connections.

    Ryan Holt - Contestar

    From what I just read on Apple, the only differences in watch series 3 is 38mm and 42mm.

    mcr4u2 -

    As a consumer all you need to know are 38mm and 42mm

    Michael Adoga - Contestar

    The back will say GPS LTE if it’s the cellular version. If it doesn’t say LTE it is only the GPS version. The displays are different whether or not it is LTE(cellular).

    themepark - Contestar

  2. Prepara un iOpener (o usa un secador de pelo o una pistola de calor) y calienta la esfera del reloj hasta que esté ligeramente demasiado caliente para tocarla.
    • Prepara un iOpener (o usa un secador de pelo o una pistola de calor) y calienta la esfera del reloj hasta que esté ligeramente demasiado caliente para tocarla.

    • Deja el iOpener en el reloj durante al menos un minuto para calentar completamente la pantalla y suavizar el adhesivo que lo sujeta a la caja.

    • Es posible que tengas que recalentar el iOpener, o moverlo por la pantalla a medida que las secciones se enfríen, para calentar la pantalla lo suficiente como para levantarla.

    I have heated up the iOpener to 165 degrees and left it on for more than a minute. No way I can lift the screen off with the exact knife. Tried different angles in various places, but no go. I also used a hair dryer un til the watch screen was too hot to touch and even tried a very hard cutting tool blade and also no go. Could n ever get the blade under the face I applied enough force where I could see that the blade left small marks, not very big, but could never get anything to move or lift. What am I doing wrong? I spent 47 years at a global computer company and I am used to taking apart small things and applying force when required. I don’t know what I am doing wrong. Please help me.

    Rafael Blanco - Contestar

    Getting the initial gap is not easy. Maybe a playing card could work its way in the tiny gap and cut some adhesive. After that there might be some success with an exacto knife. Or you want to try a piece of aluminum foil (folded for more rigidity) for cutting the adhesive. Be aware of the force touch gasket and that it might get damaged during that procedure.

    Tobias Isakeit -

  3. Debido a que el espacio entre la pantalla y el cuerpo del reloj es tan delgado, se necesita una cuchilla afilada para separar ambos. Lea las siguientes advertencias cuidadosamente antes de continuar. Protege tus dedos manteniéndolos completamente alejados del cuchillo. En caso de duda, protege tu mano libre con un guante pesado, como un guante de cuero o un guante de jardinería. Ten cuidado de no aplicar demasiada presión, ya que esto podría causar que el cuchillo se deslice y le corte, o dañar el reloj.
    • Debido a que el espacio entre la pantalla y el cuerpo del reloj es tan delgado, se necesita una cuchilla afilada para separar ambos. Lea las siguientes advertencias cuidadosamente antes de continuar.

    • Protege tus dedos manteniéndolos completamente alejados del cuchillo. En caso de duda, protege tu mano libre con un guante pesado, como un guante de cuero o un guante de jardinería.

    • Ten cuidado de no aplicar demasiada presión, ya que esto podría causar que el cuchillo se deslice y le corte, o dañar el reloj.

    • Usa protección para los ojos. El cuchillo o el cristal pueden romperse, haciendo que los pedazos salgan volando.

    • No dudes en colocar o quitar la correa del reloj según sea necesario para tener más control al hacer las reparaciones.

    Don’t cut your finger off!

    Mike - Contestar

  4. Coloca el borde de una hoja curvada en el espacio fino de la pantalla y la carcasa exterior. Comienza en el lado corto de la pantalla, más cercano a la corona digital. Presiona firmemente hacia abajo en el hueco. Una vez insertada, inclina la cuchilla para abrir ligeramente la pantalla.
    • Coloca el borde de una hoja curvada en el espacio fino de la pantalla y la carcasa exterior. Comienza en el lado corto de la pantalla, más cercano a la corona digital.

    • Presiona firmemente hacia abajo en el hueco.

    • Una vez insertada, inclina la cuchilla para abrir ligeramente la pantalla.

    • No insertes la cuchilla más de 1/16 de pulgada (~2mm).

  5. Una vez que has abierto un pequeño espacio con la hoja curvada, retira la hoja e inserta el borde mas delgado de una herramienta de apertura en el hueco. Empuja la herramienta de apertura en el hueco. Usando tu pulgar como un pivote para levantar la pantalla abierta un poco más lejos.
    • Una vez que has abierto un pequeño espacio con la hoja curvada, retira la hoja e inserta el borde mas delgado de una herramienta de apertura en el hueco.

    • Empuja la herramienta de apertura en el hueco. Usando tu pulgar como un pivote para levantar la pantalla abierta un poco más lejos.

    • No intentes abrir o separar la pantalla completamente.

  6. Inserta una púa de apertura debajo de la pantalla y separa cuidadosamente la junta de Force Touch de la pantalla. La pantalla iFixit y los kits de reparación de la batería incluyen una junta de reemplazo Force Touch, así que no te preocupes demasiado si la tuya está dañada. De lo contrario, para conservar la junta Force Touch, hurgue con cuidado bajo el borde de la pantalla. Si la junta Force Touch se rompe al levantar la pantalla, o si separa las capas de la junta, también deberá reemplazar la junta Force Touch en sí.
    • Inserta una púa de apertura debajo de la pantalla y separa cuidadosamente la junta de Force Touch de la pantalla.

    • La pantalla iFixit y los kits de reparación de la batería incluyen una junta de reemplazo Force Touch, así que no te preocupes demasiado si la tuya está dañada.

    • De lo contrario, para conservar la junta Force Touch, hurgue con cuidado bajo el borde de la pantalla. Si la junta Force Touch se rompe al levantar la pantalla, o si separa las capas de la junta, también deberá reemplazar la junta Force Touch en sí.

    • Desliza la púa alrededor de la pantalla para separar el adhesivo entre la junta de Force Touch y la pantalla.

    • No insertes la púa de apertura más de 1/16 de una pulgada (~2 mm).

  7. Para evitar tensionar los cables de pantalla, no la abras completamente todavía. Abre la pantalla a un ángulo de 45°  y usa pinzas para despegar el adhesivo entre la pantalla y la junta de Force Touch. Enrosca el adhesivo alrededor y detrás de los cables de la pantalla para quitarlo completamente.
    • Para evitar tensionar los cables de pantalla, no la abras completamente todavía.

    • Abre la pantalla a un ángulo de 45° y usa pinzas para despegar el adhesivo entre la pantalla y la junta de Force Touch.

    • Enrosca el adhesivo alrededor y detrás de los cables de la pantalla para quitarlo completamente.

  8. Remueve el tornillo Tri-point #000 que sujeta la tapa de metal  del conector de la batería. Usa un par de pinzas para remover la tapa. Primero abre la tapa para desenganchar las dos solapas.
    • Remueve el tornillo Tri-point #000 que sujeta la tapa de metal del conector de la batería.

    • Usa un par de pinzas para remover la tapa.

    • Primero abre la tapa para desenganchar las dos solapas.

    • Luego ciérrela a la mitad para retirarla completamente levantándola.

    Pictures are the GPS version. Cellular doesn’t have the gap and separate removable plate on the “taptic engine” section.

    Ryan Holt - Contestar

    What if I’m unable to unscrew the screw? I’m using the right tool, but it just won’t do it. It feels like it can’t “lock in” if you know what I mean in order to be able to get enough grip to turn the screw. Any suggestions?

    Cade Capper - Contestar

  9. En la versión solo para GPS, es posible desconectar la batería justo después de retirar la placa metálica. Para la versión LTE, debe desconectar la junta force touch y plegarla primero para desconectar la batería. Desconecta la batería haciendo palanca en su conector hacia arriba con el extremo puntiagudo de un spudger. Dobla el conector ligeramente hacia arriba para asegurarse de que no haga contacto por accidente.
    • En la versión solo para GPS, es posible desconectar la batería justo después de retirar la placa metálica. Para la versión LTE, debe desconectar la junta force touch y plegarla primero para desconectar la batería.

    • Desconecta la batería haciendo palanca en su conector hacia arriba con el extremo puntiagudo de un spudger.

    • Dobla el conector ligeramente hacia arriba para asegurarse de que no haga contacto por accidente.

    whats does it happen if the connector make contact by accident????

    Daniel Sanchez - Contestar

  10. Usa un par de pinzas para despegar la cinta que cubre los conectores del cable de la pantalla. Comienza desde la parte inferior derecha de la cinta y trabaja con cuidado hacia el conector en el medio.
    • Usa un par de pinzas para despegar la cinta que cubre los conectores del cable de la pantalla.

    • Comienza desde la parte inferior derecha de la cinta y trabaja con cuidado hacia el conector en el medio.

    • La cinta puede ser dura, así que ten cuidado con no tirar demasiado fuerte y dañar los cables que están debajo. Si es necesario, aplica un poco de calor o un poco de alcohol isopropílico para ayudar a aflojar el adhesivo.

  11. El conector de la izquierda contiene una lámina conductora, que podría rasgarse al retirar la cinta. Si se rasga, tómala desde la parte inferior izquierda para eliminarla por completo. De esta manera, la lámina que coincide debajo (en la pantalla) permanecerá ilesa. Si se rasga, tómala desde la parte inferior izquierda para eliminarla por completo. De esta manera, la lámina que coincide debajo (en la pantalla) permanecerá ilesa.
    • El conector de la izquierda contiene una lámina conductora, que podría rasgarse al retirar la cinta.

    • Si se rasga, tómala desde la parte inferior izquierda para eliminarla por completo. De esta manera, la lámina que coincide debajo (en la pantalla) permanecerá ilesa.

    How important is the conductive tape?

    John Ellis - Contestar

  12. Con cuidado usa una herramienta de  palanca o una uña limpia para desbloquear el primero de los tres conectores ZIF levantando la tapa pequeña de bloqueo opuesta al cable. Con cuidado usa una herramienta de  palanca o una uña limpia para desbloquear el primero de los tres conectores ZIF levantando la tapa pequeña de bloqueo opuesta al cable. Con cuidado usa una herramienta de  palanca o una uña limpia para desbloquear el primero de los tres conectores ZIF levantando la tapa pequeña de bloqueo opuesta al cable.
    • Con cuidado usa una herramienta de palanca o una uña limpia para desbloquear el primero de los tres conectores ZIF levantando la tapa pequeña de bloqueo opuesta al cable.

  13. Levanta las solapas de bloqueo en los dos conectores ZIF restantes. Las pantallas de reemplazo usualmente se envían con estas solapas de bloqueo cerradas. Durante el rearmado, asegúrate de que las solapas están abiertas antes de insertar los cables, o podrías dañar el reloj. Las pantallas de reemplazo usualmente se envían con estas solapas de bloqueo cerradas. Durante el rearmado, asegúrate de que las solapas están abiertas antes de insertar los cables, o podrías dañar el reloj.
    • Levanta las solapas de bloqueo en los dos conectores ZIF restantes.

    • Las pantallas de reemplazo usualmente se envían con estas solapas de bloqueo cerradas. Durante el rearmado, asegúrate de que las solapas están abiertas antes de insertar los cables, o podrías dañar el reloj.

  14. Usa un par de pinzas para desconectar los cables flexibles de la pantalla tirando de ellos suavemente. Si los cables están trabados, intenta que salgan con delicadeza moviéndolos de izquierda a derecha mientras tiras. Si los cables están trabados, intenta que salgan con delicadeza moviéndolos de izquierda a derecha mientras tiras.
    • Usa un par de pinzas para desconectar los cables flexibles de la pantalla tirando de ellos suavemente.

    • Si los cables están trabados, intenta que salgan con delicadeza moviéndolos de izquierda a derecha mientras tiras.

  15. Remueve la pantalla.
    • Remueve la pantalla.

    • Para instrucciones detalladas de rearmado, incluyendo la junta del Force Touch y el adhesivo que la rodea, revisa la guía enlazada debajo en la conclusión.

    hi

    how are you

    Please answer me quickly

    i have a apple watch 3 and broken lcd

    can i replace this lcd with a lost apple watch lcd?

    Does it work?

    I've heard that Apple does not allow this and ban the device!!!!

    Hossean Dad - Contestar

Conclusión

Continúa desde el Paso 10 de nuestra guía de Sensor de Force Touch para volver a sellar tu reloj y completar tu reparación. Para mejores resultados, no conectes tu nueva pantalla hasta luego del Paso 16.

en es

100%

Empezar a traducir ›

Tobias Isakeit

Miembro Desde 31/03/14

91,288 Reputación

174 Guías creadas

Equipo

iFixit Miembro de iFixit

Community

140 Miembros

17,046 Guías creadas

48 comentarios

“Replacing the display can cause issues with Apple Pay.“

If ApplePay could possibly be disabled by this procedure, then seems like a show stopper.

Is ApplePay still an issue?

Joel Weston - Contestar

This is indeed something we can not rule out entirely. There are too many options to consider and we are not able to test all of them (type of replacement screen, software related issues with WatchOS and paired/unpaired watches. The NFC chip is the main issue here since it lives on the display and is responsible for Apple Pay. We are happy for any insight others can provide to offer a working solution/guide.

Tobias Isakeit -

I will try this once i get a display from iFixit. Thanks :) i hope it works

Kundan Agrawal - Contestar

Apne display kaha se or kitne ka kharida , pls tel me

Honey Gothwal -

Hey guys, I replaced the screen and once I turned it on I got the green snake screen. When I try to charge it, it gets really hot now. Did I damage the battery or anything else?

Aaron - Contestar

Hi Aaron,

assuming all cables and components are fine and not damaged (check for creases, kinks or rips as well as making sure all connectors sit tight) you might want to try these steps and see if the watch boots up properly:

1. use a working charging cable/unit and power adapter (maybe borrow one from a friend)

2. wait at least one hour to see if the watch boots up.

3. try to force restart the watch (push and hold the side button and the crown until the Apple logo appears) and then charge it.

4. let the battery run down until the watch shuts off on its on and leave it off for another day for the battery to deplete completely. Then try charging it.

Tobias Isakeit -

Hello.

An acquaintance bought a Series 3 42mm replacement screen and I set out to make the swap for him using this guide. There is a metal loop above one of the ribbon connectors on the back of the screen near the edge. This loop is not in the same place as it was on the original screen, and as such does not contact the small brass clip on the watch frame like it’s supposed to.

Upon closer inspection, it seems he ordered a Cellular screen and has a GPS watch. Would that account for this difference? It is the only difference between the two screens that I can see with the naked eye.

Thanks,

Stephen Butterfield - Contestar

Hello, yes, the cellular and the Gps version screens are different, it would not fit

wxllxmarketing -

Hey guys

I have forget to delete the Credit Card before i replace the Display and now i have an error message when i configurate Apple Pay. How can i fix it ?

Andreas Haack - Contestar

Hi Andreas, you may either re-install the old display (if it’s working to that degree as to remove the credit card settings) and then perform the repair again. Or you may reset your watch (provided you have a recent backup) and set it up from that backup. (No guaranty this will work)

Tobias Isakeit -

Hello did this work for you?

James -

After doing this fix/replacement of a cracked screen, should I assume the watch is no longer water resistant and avoid wearing it in pool, shower, hot tub, etc?

Robert Sarvis - Contestar

That’s correct. A manually fixed and closed watch display might not be as tight as a manufactured Apple Watch. I would refrain from submerging it in water to be on the safe side.

Tobias Isakeit -

Is it possible to just replace the glass? my screen displays perfectly the glass is just cracked in away that I can’t enter my passcode.

Michael Ryan - Contestar

Hi Michael, though it is possible to only change the glass, I’d not recommend it. You might feel the same after watching this video (it’s a Series 4 but basically the same procedure for the glass)—or you feel empowered by it and will try that procedure (with success hopefully): https://www.youtube.com/watch?v=PZYWzsB_...

Tobias Isakeit -

My Apple Watch screen is very broken and has lifted slightly. Is it still possible to repair it?

Dianne Waszak - Contestar

Hi Dianne, if the watch didn’t suffer from any water that might have gotten in, you’ll be definitely able to repair it with a new display. Just be careful with the glass shards. And if you use Apple Pay, make sure you delete any credit card information before removing the old screen to avoid any problems with the NFC chip on the new display (see introduction).

Tobias Isakeit -

Hi, where can i buy the screen for apple watch series 3?

Searched online, only whole unit is available and it’s quite expensive. So, i was wondering if i can purchase the screen only.

Rasul Rukhillaev - Contestar

Hi Rasul, here you can find the different Series 3 screens: https://www.ifixit.com/Store/Parts/Apple...

If you only want to change the glass you probably want to search for the procedure online if you’re up to the challenge ;)

Tobias Isakeit -

So I did this fix a while back (for my wife’s watch), and everything seemed to go well. But a week later, the adhesive failed and the face ended up popping off. I reheated and stuck it back on, but a few weeks later it again popped off. The watch is basically unusable for my wife, all bc the adhesive isn’t sticking. What now? Expensive repair to be thwarted by weak adhesive.

Robert Sarvis - Contestar

@isakrittl any comments/suggestions

should I just buy some regular glue (what kind) to make it stick better?

Robert Sarvis -

Hi Robert, congrats on the repair so far. Assuming you cleaned every little bit of remaining adhesive from the frame and the display and the new adhesive still won’t hold, you might want to try the E6000 glue. It’s an industrial glue and needs to be applied very carefully to not get on unwanted areas. I wish you a successful repair

Tobias Isakeit -

@isakrittl

You guys should either include better adhesive or tell ppl to buy their own right off the bat. As noted above already, the weak adhesive led to her screen popping off multiple times. The repeated popping off apparently led to one of the minuscule clips holding the electrical ribbons from the watch to the screen breaking, so the screen doesn’t work and is now useless. So I'm out $170 bucks bc of the crappy cheap-o adhesive strip they provide (or possibly the clip was weak to begin with--only one of them broke). If I buy a new screen, I'll have spent more than the price of a new and better Apple Watch. FML. Apparently redditors are aware the adhesive strips suck and just buy separate adhesive. Why would iFixit not provide legit adhesive? It's $170 on the line! EXTREMELY DISAPPOINTED!!!

Robert Sarvis -

hi, I broke my apple watch and I was wondering if you can use another series glass to fix an apple watch series 3?

If not is there cheaper ways to fix your apple watch?

Aria Nanayakkara - Contestar

as of today April 2020, you can buy the new screen for 200 bucks or buy a new S3 watch for 199.00. Why would I invest 200 into a used watch when I can buy a new one for 199?

Art - Contestar

Hi, I’m unsure of what parts to buy to replace my screen. I dropped my watch and the screen is fully cracked. The buttons still work but the touchscreen does not. Would it just be a new screen or the digitiser too?

Joana ॐ - Contestar

Dag, Ik lees dat bij het vervange van het scherm apple pay soms niet meer werkt.

Dat is bij mij dus het geval. Heeft u ook een oplossing om apple pay weer aan de gang te krijgen?

Mvg Folkert

Folkert - Contestar

Where is the guide for installing the new screen? I don’t see that anywhere….

Jerrod Eshleman - Contestar

See link in the conclusion box: Continue from Step 10 of our Force Touch Sensor guide to re-seal your watch and complete your repair.

Tobias Isakeit -

Also I was able to preserve the force touch gasket, so does that mean I don’t need to install the one that came with the kit? If so, then how does the screen adhere to the watch?

Jerrod Eshleman - Contestar

Will the Apple Watch (38 mm Series 3 Cellular) Screen work fine on the GPS version?

Ryan Simpson - Contestar

I have the same question

Amy Halfacre -

replace the screen but the new screen wont light up it turns on

josh - Contestar

I feel like this is $@$*!&. I tried everything and it still don’t work. I want a refund.

Savannah Tacy - Contestar

I have a series 3 GPS, (non cellular, at least, I assume its gps then). crystal is cracked and I can’t enter the PIN because of it. i wanted to just buy a new series 3 apple watch but the new ones won’t work with an Iphone 6, b/c the newest series 3’s require IOS 14! If I do the screen replacement as shown here, do the new parts dictate that the phone have an ios 14? (it says 12 here, but I’m skeptical, only because new series 3 watches won’t work with IOS 12). I assume it depends on other internals, and this should all work, but would appreciate confirmation. Thanks

joe - Contestar

I have a question about changing the LCD on my cracked Apple Watch series 3. All of the series 3 replacement screens I have seen are super expensive and are almost as much as getting a new watch. Can I use a replacement lcd for series 1 watch, on my series 3 watch?

Annajorg - Contestar

Tobias - I have a GPS only series 3 watch: I cracked the screen and I’m shopping around online, but I was wondering… are the screens the same for GPS and GPS + LTE? It seems very hard to find a GPS-only screen from the descriptions I’m seeing…..?

Amy Halfacre - Contestar

I purchased the GPS series 3 watch screen replacement with the force touch gasket replacement. I changed both the screen and force touch gasket, but the watch only restarts to the apple symbol. I have tried to do hard reboot and this didn’t fix it and I did a hard boot while it charged.

Do you have other suggestions?

Josh Robinson - Contestar

Will replacing the NFC have an impact on if the digitizer works (although I’m aware that that the NFC isn’t responsible for the digitizer). I replaced the screen on the 42mm Series 3 and it boots up fine but the touch doesn’t work. I contacted the company I bought the screen from and they told me that replacing the NFC will make the digitizer work, but I really don’t want to dink around with the NFC chip unless I absolutely have to…

Grace Wong - Contestar

Can the watch be repaired with a series 1 or 2 screen ?

hakarou321 - Contestar

Not with the Series 1. If you really want to try a Series 2 display on a Series 3 Watch, take a look at this user generated guide and its comments.

Tobias Isakeit -

I repaired my series 3 with an ifixit screen protector. Admittedly, I didn’t disconnect the battery first, the tutorial didn’t show how to do it for a cellular version. After finishing the replacement, I only get the apple logo. It was coming up on my FindMy, but still stuck on the apple loop after multiple resets. I decided to erase all content and reboot, and now i’m in the same position but I can’t see it on my phone or computer anymore.

I realized maybe it was something to do with my installation, so I removed the screen again, this time fully removed the battery, and reassembled. I’m in the same position being stuck in the apple loop. Does anybody have any suggestions? I’m letting the battery run out, but I don’t really know what else to do here. Leaving the screen connected but not sealed in case any tinkering may help.

Nik Carpentieri - Contestar

Hello, i have the same problem, did you manage to solve it? If yes then how?

Dacian Bujor -

Hi, I change the screen for a new one and now it just won’t turn on won’t do anything can you guys help me ?

hakarou321 - Contestar

I changed the screen and made sure everything was properly put back but now my touch is not working at all.

Essaud Hernandez - Contestar

Hello

I am looking to attempt this with a known good OEM display.

Can anyone confirm this is applicable and worked for them?

Replacing the display can cause issues with Apple Pay. If possible, to reduce the likelihood of problems, delete all your Apple Pay account info before the replacement, and then re-enter it with the new display installed.

Thanks

James - Contestar

It’s say that this process was going to be bed hard and in less then 2 hours I replaced the screen of my Apple Watch series 6 and am just 15 years old

Andrew Cruz - Contestar

Has anyone tried replacing 42mm watch with 38mm lcd? any luck?

amiralli hemani - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 horas: 225

Ultimos 7 días: 1,628

Ultimos 30 días: 6,733

Todo El Tiempo: 231,259