Repara tus cosas

Derecho a reparar

Tienda

Introducción

Sigue los pasos en esta guía para retirar o transferir el altavoz del auricular y el ensamblaje del sensor frontal en su iPhone X. Este conjunto incluye el altavoz del Compara tu nueva pieza de repuesto con la pieza original; es posible que debas transferir los componentes restantes o quitar los respaldos adhesivos de la pieza nueva antes de instalar.

Este ensamblaje está emparejado con su iPhone individual de fábrica', por lo que debes transferirlo de tu pantalla antigua a la nueva durante cualquier reemplazo de pantalla.

El iluminador de inundaciones forma parte de la función de seguridad biométrica Face ID, y las funciones de identificación de cara fallarán si el componente original está dañado o se instala incorrectamente. Reemplazarlo con una pieza nueva también hará que la identificación de cara falle, así que ten mucho cuidado de no dañar ninguno de estos componentes durante este procedimiento. Si está dañado, solo Apple puede restaurar la función de ID de Cara.

  1. Antes de comenzar, descarga la bateria de tu iPhone por debajo de un 25%. Una bateria de litio cargada puede producir fuego o explotar si la pinchamos accidentalmente
    • Antes de comenzar, descarga la bateria de tu iPhone por debajo de un 25%. Una bateria de litio cargada puede producir fuego o explotar si la pinchamos accidentalmente

    • Apaga tu dispositivo para comenzar a desarmarlo

    • Remueve los dos tornillos pentalobe de 6.9 mm de largo de la parte inferior del marco del iPhone

    • Si los tornillos están pelados o dañados, reemplace los tornillos.

    • Abrir la pantalla del dispositivo compromete los sellos a prueba de agua. Obtén algunos sellos de repuesto antes de proceder con el reemplazo, o ten cuidado de exponer tu teléfono a los líquidos si armas de nuevo el iPhone sin los sellos

    There are 6.81mm long screws!

    Daniel - Contestar

    One of the pentalobe screws is stripped :( - suggestions for how to get it out?

    cgtyoder - Contestar

    same situation here

    kaunomarcius - Contestar

    Same issue for me too, how do I get the stripped screw out?

    patrick27leiser - Contestar

    Update: I was able to get the “stripped” screw out using another Pentalobe-2 screwdriver bit from another company. It seems it wasn’t the screw, but the screw driver that was actually stripped. Hence why the other screwdriver kit I got came with 3 of this bit, I suppose.

    patrick27leiser - Contestar

    I ended up going to a jewelry store, and they drilled down into the screw, with of course an incredibly tiny bit. That allowed me to insert the P2 driver, and I was able to unscrew it at that point. Good luck!

    cgtyoder - Contestar

    Same issue with the stripping. The tip of the iFixit P2 head in my $70 kit just ground off on the first screw and that was that. Not much you can do.

    Kyle Harris - Contestar

    yes correct the same happened to me, the screws were perfect shaped never been open and as soon as i used the P2 it stripped the screws, seems like the P2 is slightly smaller but Dremel kit with a very small drill bits and precise knife tool is the way to go.

    Dulce Vidal - Contestar

    Hi, there this is a great informative post that is really shareable to all newbies who are interested in the Guide for the mobile phone repair industry. Really the mobile phone repair blogging is a great way to make money online. Thank you for sharing the post.

    You may know more about iPhone Repair, https://fixnrepair.org/iphone-repair/

    Muhammad Forhad - Contestar

  2. Al calentar el borde inferior del iPhone se ablandará el adhesivo que sujeta la pantalla facilitando la apertura.
    • Al calentar el borde inferior del iPhone se ablandará el adhesivo que sujeta la pantalla facilitando la apertura.

    • Usa un secador de pelo o una pistola de aire caliente oprepara un iOpener y aplícalo en el borde inferior del iPhone durante un minuto para ablandar el adhesivo que se encuentra debajo.

    General tip regarding heating necessary to remove adhesive:

    consider using a heated tip of a small screwdriver or metal spudger (not the one made of plastic, provided in kit), rather than to heat the device itself.

    Uri - Contestar

    You then need to be careful about the temp of the tool which if hot enough can melt plastic components or harm them. Keeping the heat source (heat gun) far enough away from the object that you’ll eventually melt the glue but would be much harder to melt components. I try to keep 4” or 5” gap between the source & object

    Sandman619 -

  3. Los dos siguientes pasos nos muestran el iSclack, una herramienta útil que recomendamos para cualquier persona que realice reparaciones frecuentes. Si no estás utilizando el iSclack, omite esos dos pasos para un método alternativo. Si el calibrador plástico de profundidad está  adjunto en el centro del iSclack, remuévelo ahora: no es necesario para teléfonos grandes como el iPhone X.
    • Los dos siguientes pasos nos muestran el iSclack, una herramienta útil que recomendamos para cualquier persona que realice reparaciones frecuentes. Si no estás utilizando el iSclack, omite esos dos pasos para un método alternativo.

    • Si el calibrador plástico de profundidad está adjunto en el centro del iSclack, remuévelo ahora: no es necesario para teléfonos grandes como el iPhone X.

    • Posiciona las ventosas cerca del borde inferior del iPhone: una en la parte frontal y otra en la posterior.

    • Presiona ambas ventosas firmemente.

    • Si tu pantalla o cristal trasero está demasiado roto, cúbrelo con una capa de cinta de empacar transparente para que las ventosas se adhieran. El iSclack también incluye dos piezas de cinta para este propósito.

  4. Sujeta tu iPhone firmemente y cierra la manija del iSclack para separar ligeramente la pantalla de la caja trasera del teléfono. No intentes separar la pantalla completamente: una pequeña apertura a lo largo del borde inferior es todo lo que necesitas. Introduce una púa de apertura en el espacio libre.
    • Sujeta tu iPhone firmemente y cierra la manija del iSclack para separar ligeramente la pantalla de la caja trasera del teléfono.

    • No intentes separar la pantalla completamente: una pequeña apertura a lo largo del borde inferior es todo lo que necesitas.

    • Introduce una púa de apertura en el espacio libre.

    • Omite los siguientes dos pasos.

  5. Si estás utilizando una sola ventosa, aplícala en el borde inferior del teléfono, evitando la porción curvada del cristal. Si tu pantalla está demasiado rota, puedes cubrirla con una capa de cinta de empacar transparente para permitir que la ventosa se adhiera. Alternativamente, se puede utilizar una cinta muy resistente en vez de una ventosa. Si todo lo demás no funciona, puedes utilizar pegamento instantáneo en la ventosa para pegarla a la pantalla rota.
    • Si estás utilizando una sola ventosa, aplícala en el borde inferior del teléfono, evitando la porción curvada del cristal.

    • Si tu pantalla está demasiado rota, puedes cubrirla con una capa de cinta de empacar transparente para permitir que la ventosa se adhiera. Alternativamente, se puede utilizar una cinta muy resistente en vez de una ventosa. Si todo lo demás no funciona, puedes utilizar pegamento instantáneo en la ventosa para pegarla a la pantalla rota.

    If you were using some form of screen protector, it may come off first as soon as you pull on the suction cup. Do not be alarmed. That is normal behavior.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Contestar

    3m VSB double stick tape will stick to the screen when the suction cups fail (see my comment on step 1)

    Tawan Khamapirad - Contestar

  6. Levanta la ventosa con presión firme y constante para crear una pequeña abertura entre el panel frontal y la caja trasera. Introduce una púa en la pequeña abertura. El adhesivo impermeable que sujeta la pantalla es muy resistente y podría requerir un gran esfuerzo crear la abertura inicial. Si te resulta difícil crear la abertura, aplica más calor, y mueve suavemente hacia arriba y abajo la pantalla para debilitar el adhesivo hasta que puedas crear una abertura suficiente como para introducir la herramienta.
    • Levanta la ventosa con presión firme y constante para crear una pequeña abertura entre el panel frontal y la caja trasera.

    • Introduce una púa en la pequeña abertura.

    • El adhesivo impermeable que sujeta la pantalla es muy resistente y podría requerir un gran esfuerzo crear la abertura inicial. Si te resulta difícil crear la abertura, aplica más calor, y mueve suavemente hacia arriba y abajo la pantalla para debilitar el adhesivo hasta que puedas crear una abertura suficiente como para introducir la herramienta.

    In addition to safety goggles, I would recommend you also wear good gloves to avoid getting cut with the glass as you try to pry it open.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Contestar

  7. Desliza la púa de apertura a lo largo de la esquina inferior izquierda y hacia el borde izquierdo del iPhone, cortando el adhesivo que sujeta la pantalla en su lugar. No introduzcas la púa de apertura muy profundamente ya que podrías causar daño a los componentes internos. No introduzcas la púa de apertura muy profundamente ya que podrías causar daño a los componentes internos.
    • Desliza la púa de apertura a lo largo de la esquina inferior izquierda y hacia el borde izquierdo del iPhone, cortando el adhesivo que sujeta la pantalla en su lugar.

    • No introduzcas la púa de apertura muy profundamente ya que podrías causar daño a los componentes internos.

  8. Vuelve a introducir la púa en el borde izquierdo del iPhone y deslízala hacia el borde derecho para continuar separando el adhesivo. No introduzcas la púa demasiado porque podrás dañar los cables de pantalla a lo largo del lado del iPhone. Solo introduce la púa unos pocos milímetros o aproximadamente el ancho del bisel de pantalla. No introduzcas la púa demasiado porque podrás dañar los cables de pantalla a lo largo del lado del iPhone. Solo introduce la púa unos pocos milímetros o aproximadamente el ancho del bisel de pantalla.
    • Vuelve a introducir la púa en el borde izquierdo del iPhone y deslízala hacia el borde derecho para continuar separando el adhesivo.

    • No introduzcas la púa demasiado porque podrás dañar los cables de pantalla a lo largo del lado del iPhone. Solo introduce la púa unos pocos milímetros o aproximadamente el ancho del bisel de pantalla.

  9. El borde superior de la pantalla está asegurado con pegamento y clips. Desliza la púa de apertura alrededor de la esquina superior de la pantalla, mientras tiras suavemente o mueve la pantalla hacia abajo en la dirección del puerto Lightning. Los clips se romperán si usas demasiada fuerza. Trabaja con cuidado y se paciente.
    • El borde superior de la pantalla está asegurado con pegamento y clips.

    • Desliza la púa de apertura alrededor de la esquina superior de la pantalla, mientras tiras suavemente o mueve la pantalla hacia abajo en la dirección del puerto Lightning.

    • Los clips se romperán si usas demasiada fuerza. Trabaja con cuidado y se paciente.

    • Nuevamente, no insertes la púa más de unos pocos milímetros (aproximadamente el ancho del bisel de la pantalla), ya que podría dañar la matriz de sensores del panel frontal.

    • Desliza la púa hacia la esquina opuesta y corte cualquier adhesivo restante que asegure la pantalla.

    These are the best instructions I’ve ever read for anything.! Thank you!

    Peter Andrew - Contestar

  10. Tira de la pequeña protuberancia en la ventosa para remover el panel frontal.
    • Tira de la pequeña protuberancia en la ventosa para remover el panel frontal.

    • Si utilizaste un iSclack y todavía sigue anexado al iPhone, remuévelo.

  11. Abre el iPhone moviendo la pantalla hacia arriba desde el lado izquierdo, como si abrieras la contratapa de un libro. No trates de separar completamente la pantalla aun ya que varios frágiles cables planos todavía la conectan con la placa lógica del iPhone. Como se muestra, asegúrate de que el marco salga con la pantalla y no se quede atascado en el teléfono.
    • Abre el iPhone moviendo la pantalla hacia arriba desde el lado izquierdo, como si abrieras la contratapa de un libro.

    • No trates de separar completamente la pantalla aun ya que varios frágiles cables planos todavía la conectan con la placa lógica del iPhone.

    • Como se muestra, asegúrate de que el marco salga con la pantalla y no se quede atascado en el teléfono.

    • Apoya la pantalla contra algo para mantenerla en alto mientras trabajas con el teléfono.

    • Durante el ensamblado, alinea los clips a lo largo del borde superior y con cuidado presiona el borde superior en su lugar antes de encajar el resto de la pantalla. Si no se encaja fácilmente, verifica la condición de los clips alrededor del perímetro de la pantalla para asegurarte que no estén doblados.

    My phone came apart in a different way and looks not right the little box at the top of the display as actually bolted to the top of the frame body I think something went really wrong when I opened it.

    Mike Kostersitz - Contestar

    It opens like a book but be careful not to open it all the way — only as far as shown in the photo. Otherwise it will strain the thin cable that connects the sensor module and then no more FaceID for you (or, as it turns out me). This could have been made more explicit in the instructions.

    Richard Tucker - Contestar

    It opens like a book but be careful not to open it all the way  … the small stainless steel tabs that hold the screen around the metal frame, that are on the bend place (right side of the phone)… are tend to bend, you can straighten them back to 90 deg. but the plastic base that they are on? very fragile- watch out not to break the plastic bezel … it may come apart of the glass.

    dabur872 - Contestar

  12. Remueve los cinco tornillos Y000 que sujetan el soporte de conector de la placa lógica y que tienen los siguientes largos:
    • Remueve los cinco tornillos Y000 que sujetan el soporte de conector de la placa lógica y que tienen los siguientes largos:

    • Tres tornillos de 1.1 mm

    • Un tornillo de 3.1 mm

    • Un tornillo de 3.7 mm

    • Durante esta reparación, lleva la cuenta de cada tornillo y asegúrate de que vaya exactamente al mismo lugar de donde salió para evitar dañar tu iPhone.

    One thing I found helpful for replacing the screws was to use only the 000screwdriver tip, without the handle. This way, the tip isn’t magnetized and the screw doesn’t tend to ‘roll’ off the screwdriver tip (the screw has almost no mass, so the head (largest surface) is pulled around to the side of the screwdriver tip when magnetized).

    Rich May 23, 2020

    ungodly - Contestar

    My 3.1mm screw had a stripped head, could not remove it. (Factory defect, this iPhone was never opened)

    So I had to give up removing the display assembly, and jumped directly to battery replacement, Step 20.

    That was tricky as I had to keep the display at 90º with a risk of breaking display connectors, but hopefully the replacement went well.

    I would not recommend to do this but to follow the guide, but, in case someone encounters a similar issue, that could help!

    vingu - Contestar

    My 1.1mm screw had a stripped head. Used a 3mm steel drill to cut the head off (just 1 mm deep haha) so i could remove the bracket.

    Renout v Oijen - Contestar

  13. Remueve el soporte.
    • Remueve el soporte.

    • El soporte puede estar ligeramente adherido en su lugar. Levanta cuidadosamente para separarlo.

    • Durante el reensamblaje es un buen momento de encender tu iPhone para verificar las funciones antes de sellar la pantalla en su lugar. Asegúrate de apagar tu iPhone completamente antes de seguir trabajando.

    I tested it, then proceeded to close up the device without the bracket. Do I need to reopen and install? All connections are good?

    monastra7 - Contestar

    The bracket helps those many connectors underneath maintain good contact. Probably in the short term nothing bad will happen, but I’d hang onto the bracket and reinstall it when convenient.

    Jeff Suovanen -

    Agree with Jeff

    cgtyoder -

  14. Usa la punta de un spudger o una uña para hacer palanca en el conector de la batería y levantarlo de su zócalo en la placa lógica. Trata de no dañar el sello de silicona negra que rodea este y otras conexiones de placa. Estos sellos proporcionan protección adicional contra la entrada de agua y polvo.
    • Usa la punta de un spudger o una uña para hacer palanca en el conector de la batería y levantarlo de su zócalo en la placa lógica.

    • Trata de no dañar el sello de silicona negra que rodea este y otras conexiones de placa. Estos sellos proporcionan protección adicional contra la entrada de agua y polvo.

    • Dobla el conector para separarlo de la placa lógica para prevenir que entre accidentalmente en contacto con el zócalo y que proporcione alimentación al teléfono durante la reparación.

    cosa può succedere se non si disconnette la scheda logica'?

    luca.valli - Contestar

    note: be careful not to crush or puncture your battery at this step!! I gave mine a minor dent, which I hope wont be a problem.. but something to keep in mind for fxlks in the future!

    Noal Balint - Contestar

  15. Usa la punta de un spudger o una uña para desconectar el conector del ensamblaje del sensor del panel frontal. Usa la punta de un spudger o una uña para desconectar el conector del ensamblaje del sensor del panel frontal.
    • Usa la punta de un spudger o una uña para desconectar el conector del ensamblaje del sensor del panel frontal.

  16. Usa la punta de un spudger o una uña para desconectar el conector de cable de panel OLED. Para volver a colocar los conectores de prensa como este, alinea con cuidado y presiona hacia abajo en un lado hasta que encaje en su lugar, luego repite en el otro lado. No presiona hacia abajo en el medio. Si el conector está desalineado, los pasadores pueden doblarse, causando daños permanentes.
    • Usa la punta de un spudger o una uña para desconectar el conector de cable de panel OLED.

    • Para volver a colocar los conectores de prensa como este, alinea con cuidado y presiona hacia abajo en un lado hasta que encaje en su lugar, luego repite en el otro lado. No presiona hacia abajo en el medio. Si el conector está desalineado, los pasadores pueden doblarse, causando daños permanentes.

    Snap ‘em in like little Legos.

    Ray Johnson - Contestar

    Maybe the manual should flip step 17 and 18 (as the digitizer cable from 18, is in the way of the OLED cable of step 17) ?

    Renout v Oijen - Contestar

  17. Usa la punta de un spudger para levantar el conector del cable de digitalizador de su zócalo. La ubicación empotrada de este conector dificulta la reconexión. Tómate tu tiempo y alinéalo con cuidado, luego presiona suavemente en su lugar con la yema del dedo, primero un lado y luego el otro. Deberías sentir que hace clic en su lugar
    • Usa la punta de un spudger para levantar el conector del cable de digitalizador de su zócalo.

    • La ubicación empotrada de este conector dificulta la reconexión. Tómate tu tiempo y alinéalo con cuidado, luego presiona suavemente en su lugar con la yema del dedo, primero un lado y luego el otro. Deberías sentir que hace clic en su lugar

    • Si alguna parte de tu pantalla no responde al tacto después de su reparación, desconecta la batería y vuelve a colocar el conector, asegurándote de que encaje completamente en su lugar y de que no haya polvo u otra obstrucción en el zócalo.

    This was probably the hardest part other than trying to get the screen off with the crappy suction cups. I re-installed the bracket only the find out that the touch screen would not respond to touch. Had to remove the five screws, remove the bracket and reseat the recessed screen connector. Reseating the bracket took another 10+ minutes. I carefully used the angled forceps to grab the cable and align the connector being careful not to damage the cable.

    Once you have the connector seated, I would reconnect the battery, power on the phone, and check the touch screen response before re-installing the bracket (step 13).

    Tawan Khamapirad - Contestar

    Yeah, this was probably the trickiest part of the reassembly. The power connector cable kept getting in the way so I moved it carefully but fully out of the way. Then it was a matter of fiddling around with it a bit and being careful not to force it on.

    Jeffrey Hoy -

  18. El cable flexible de ensamblaje de sensor de panel frontal está adherido en su lugar. Con cuidado levanta el cable hasta que el adhesivo se separe. Con cuidado levanta el cable hasta que el adhesivo se separe.
    • El cable flexible de ensamblaje de sensor de panel frontal está adherido en su lugar.

    • Con cuidado levanta el cable hasta que el adhesivo se separe.

    Do this sensor affect face id?

    bonglkv - Contestar

    It is part of the face id part so yes. This is the ear piece too so if the ribbon tears there is a chance the ear piece will stop working as well.

    Stephen Patterson - Contestar

    Be super careful handling this ribbon particularly. I did a battery install and, when I was done, I had a phone with a new battery and no Face ID. That’s a $300 Apple repair, and no 3rd party shop will touch it. I believe the ribbon lays vertically (i.e., perpendicular to the “floor” of the phone, against the side edge of the battery. During the re-install, I must have forced the ribbon into position after seating the connector, causing fatal flexing of the ribbon. (Don’t know this for sure, but I see another comment saying that this cable is part of Face ID.) Anyway, bottom line: BE CAREFUL REMOVING AND REINSTALLING THIS RIBBON!

    Jonathan Pines - Contestar

  19. Remueve el ensamblaje de la pantalla.

    I tried this and broke the cable can it still repair

    Alexis Rodriguez - Contestar

  20. Retira el tornillo Y000 de 1.2 mm en la parte posterior del ensamblaje de la pantalla, cerca del puerto de la cámara de infrarrojos.
    • Retira el tornillo Y000 de 1.2 mm en la parte posterior del ensamblaje de la pantalla, cerca del puerto de la cámara de infrarrojos.

    Not sure as of what to do now, I have stripped this screw.

    Kelvin - Contestar

    It might be your driver tip that is no good. Try a new driver tip Y000

    carol - Contestar

    when I opened my iPhone the screw was already stripped, I had the phone once at an Apple store for repair about 2 years ago. Had not opened it in between so it seems they stripped the screw there or it came like that from the factory. Any ideas? I don’t want to try and force it out.

    Mike Kostersitz - Contestar

    Be careful: the metal clip beneath this screw it’s really small, make sure not losing it.

    Luca Ciprian - Contestar

  21. Debajo del tornillo que acabas de quitar, se encuentra un pequeño clip metálico de conexión a tierra. Si no salió con el tornillo, quítalo ahora. Durante el montaje, orienta el clip como se muestra. Sostén el clip en su posición mientras instalas y aprietes el tornillo. Durante el montaje, orienta el clip como se muestra. Sostén el clip en su posición mientras instalas y aprietes el tornillo.
    • Debajo del tornillo que acabas de quitar, se encuentra un pequeño clip metálico de conexión a tierra. Si no salió con el tornillo, quítalo ahora.

    • Durante el montaje, orienta el clip como se muestra. Sostén el clip en su posición mientras instalas y aprietes el tornillo.

    sin ese clip la señal wifi se recibe a duras penas

    Harizola Taberna Margari - Contestar

    Is there a way to just buy the gold grounding clip because my phone cannot search for wifi anymore!

    Anonymous - Contestar

    Is there any way we buy the ground metal clip separately please if there’s a way to get it emailed me

    Sisthanu Iman - Contestar

  22. Retira otros dos tornillos Y000 que sujetan el ensamblaje del altavoz / sensor:
    • Retira otros dos tornillos Y000 que sujetan el ensamblaje del altavoz / sensor:

    • Un tornillo de 1.6 mm

    • Un tornillo de 1.3 mm

    What do you do if the 1.6mm tripoint screw won’t come out…? I think it may be stripped :(

    Salvatore Boenzi - Contestar

    You could try using an old screwdriver & carefully adding a dab of superglue to the screw to attach it to the screwdriver, Then the screw may come out, Superglue’s strength is holding 2 pieces together when the stress point is pulling the 2 pieces away from each other. Superglue becomes surprisingly easy to break when twisting the 2 pieces. So be careful since the rotation of the screw will put the stress point at the weakest of the glue’s strength.

    Sandman619 - Contestar

    I would suggest:

    1. Try a small precision flat head, a good quality one, I bought some that were supposed to be to remove stripped screws, about 20-30 bucks for 4 or 5 of them, and they have saved my butt many times.

    2. I have been able to remove stripped screws with wire cutters. Or you can try some vamp pliers but they are probably too large for this situation.

    3. If the last two fail, the course of action is to basically destroy the head of that screw (assuming you are removing the stuff you need for your new lcd, which is very likely) they have drill bits called easy outs or screw removing drill bit, which is a drill bit with the spiral going the opposite direction (for a screw that tiny you can take a small drill bit, cut and sharpen the end that normally has no spiral, I have made that work in the past) the point is that as you drill in, the drill bit is digging and moving counterclockwise, so at some point as it digs in it will get “stuck” and keep spinning go the screw, thus removing it.

    Victor Miranda - Contestar

  23. El altavoz del auricular está ligeramente adherido en su lugar. Con un spudger, haz palanca suavemente debajo del borde superior del ensamblaje del altavoz y dale la vuelta hacia arriba y hacia abajo, alejándolo del borde superior de la pantalla.
    • El altavoz del auricular está ligeramente adherido en su lugar.

    • Con un spudger, haz palanca suavemente debajo del borde superior del ensamblaje del altavoz y dale la vuelta hacia arriba y hacia abajo, alejándolo del borde superior de la pantalla.

    • El altavoz permanece conectado a través de un cable flexible muy delgado. Ten cuidado de no tensar ni dañar el cable.

    i damage the cable, where can i buy a replacemnt

    Haoyu Li - Contestar

  24. Usa un secador de pelo o una pistola de calor o prepara un iOpener y aplíquelo en la parte superior frontal de la pantalla durante aproximadamente un minuto, para suavizar el adhesivo que sujeta los sensores.
    • Usa un secador de pelo o una pistola de calor o prepara un iOpener y aplíquelo en la parte superior frontal de la pantalla durante aproximadamente un minuto, para suavizar el adhesivo que sujeta los sensores.

  25. Desliza con cuidado el borde plano de su spudger debajo del cable flexible debajo del micrófono. Gíralo suavemente para separar el micrófono, teniendo cuidado de no forzar o dañar el cable flexible. Si es necesario, usa la punta del spudger para terminar de separar el micrófono de su muesca en el panel frontal.
    • Desliza con cuidado el borde plano de su spudger debajo del cable flexible debajo del micrófono.

    • Gíralo suavemente para separar el micrófono, teniendo cuidado de no forzar o dañar el cable flexible.

    • Si es necesario, usa la punta del spudger para terminar de separar el micrófono de su muesca en el panel frontal.

  26. Trabajando de izquierda a derecha, desliza una selección de apertura debajo del cable flexible y debajo del sensor de proximidad + módulo de iluminador de inundación. Mueva y levante suavemente para separar el módulo de su muesca en el panel frontal. Es útil levantar y mantener el altavoz fuera del camino para acceder. Solo ten cuidado de no tirar del cable flexible delgado mientras trabaja.
    • Trabajando de izquierda a derecha, desliza una selección de apertura debajo del cable flexible y debajo del sensor de proximidad + módulo de iluminador de inundación.

    • Mueva y levante suavemente para separar el módulo de su muesca en el panel frontal.

    • Es útil levantar y mantener el altavoz fuera del camino para acceder. Solo ten cuidado de no tirar del cable flexible delgado mientras trabaja.

    i can i purchase this part

    M. Brown - Contestar

  27. Usa pinzas para mover el sensor de luz ambiental y levántalo de su muesca en la pantalla. El sensor permanece unido al resto del conjunto del sensor a través de un cable flexible muy delgado. Ten cuidado de no tensar ni dañar el cable.
    • Usa pinzas para mover el sensor de luz ambiental y levántalo de su muesca en la pantalla.

    • El sensor permanece unido al resto del conjunto del sensor a través de un cable flexible muy delgado. Ten cuidado de no tensar ni dañar el cable.

  28. Si eliminaste con éxito todo el sensor de luz ambiental, como se muestra en la primera foto, continúa con el siguiente paso a continuación. Si la tira difusora blanca se desprende y permanece incrustada en la pantalla, como se muestra en la segunda foto, deberás sacarla con cuidado a lo largo del borde superior con una herramienta de cuchilla o palanca. Volver a aplicar calor primero puede hacer esta tarea un poco más fácil. Durante el reensamblaje, instala primero el difusor en la pantalla, asegurándose de que esté orientado en la dirección correcta (el lado orientado hacia el frente se muestra en la primera imagen y el lado orientado hacia atrás se muestra en la tercera).
    • Si eliminaste con éxito todo el sensor de luz ambiental, como se muestra en la primera foto, continúa con el siguiente paso a continuación.

    • Si la tira difusora blanca se desprende y permanece incrustada en la pantalla, como se muestra en la segunda foto, deberás sacarla con cuidado a lo largo del borde superior con una herramienta de cuchilla o palanca. Volver a aplicar calor primero puede hacer esta tarea un poco más fácil.

    • Durante el reensamblaje, instala primero el difusor en la pantalla, asegurándose de que esté orientado en la dirección correcta (el lado orientado hacia el frente se muestra en la primera imagen y el lado orientado hacia atrás se muestra en la tercera).

    • Luego, coloca el sensor de luz ambiental en la parte superior del difusor. Deberás mantener el sensor en su posición mientras instala los tornillos que sujetan el conjunto del auricular / sensor. Una vez que los tornillos estén apretados, el sensor permanecerá en su lugar y funcionará normalmente.

    quá rõ ràng, cảm ơn ifixit

    Dang Tuan - Contestar

  29. Retira el altavoz del auricular y el conjunto del sensor frontal. Durante el montaje, verifica la posición del módulo de plástico negro que contiene estos componentes: Sensor de proximidad
    • Retira el altavoz del auricular y el conjunto del sensor frontal.

    • Durante el montaje, verifica la posición del módulo de plástico negro que contiene estos componentes:

    • Sensor de proximidad

    • Iluminador de inundaciones

    • El módulo debe colocarse de manera que estos componentes no queden obstruidos por ningún adhesivo.

    there was no bracket on my new screen I purchased from here.. am I supposed to heat up and remove the old one, or was their supposed to be one on the new screen ??

    0perationguttertech - Contestar

    @br0k3nilluzion If your new display didn’t come with a front camera frame, you can (and should) remove the old one from your broken display and transfer it over. Use heat and careful wiggling/prying to remove it—and if it’s stubborn, add a few drops of isopropyl alcohol. Hope this helps!

    Jeff Suovanen - Contestar

    Does face-id stop working if the black plastic separates from the flex(The orange and red dot)?

    tharshan91 - Contestar

    If the black plastic piece with the flood illuminator and the proximity sensor is separated from the flex cable, then Face ID will definitely not work. Be very careful not to damage any of the parts in the front sensor assembly.

    Adam O'Camb -

    There is some sort of a tape in front of the flood illuminator which is not present on the replacement screen! Is that gonna cause a problem too?

    BTW, it’s so difficult to position the front camera frame without glue. I guess it takes a few attempts of trial and error!

    shoeib - Contestar

    It might not cause any major problems, but there’s a chance that it could effect FaceID functionality. If possible, transfer the tape from the old screen to the new one.

    Adam O'Camb -

    I find it better, regardless of if your new screen comes with the transparent front camera frame, to remove the front sensor assembly from the old screen with the frame, and lifting up the whole assembly using the frame. That way you do not need to apply heat directly to the fragile assembly, but apply it to the other side, the front of the screen at the top, instead, to soften the frame adhesive. The frame is then usually easy to pry loose using a narrow spudger, and comes off cleanly. After that it is much easier to remove the sensors and microphone from the frame, no heat needed usually. And if your new screen doesn’t come with the frame, just plonk the whole frame/sensor assembly down in the right place, and boom, Bob’s your uncle.

    Lars - Contestar

    Hello I have an iPhone X i Bought it in 2019 with Face ID not working ( not available try later ) I think the screen was changed with another original , tru tone Off , Als off no auto brightness (and the PROXIMITY SENSOR too ! ) no black screen in calls, i would like to ask u if the earpiece speaker flex was changed with another one (all components ) not the original , did proximity sensor still work ?? Because I don’t know is the original flex of my iphone or not ? I found some scratches in the flex it appears to have small cut so I don’t know the PROXIMITY SENSOR not working because there are a small cut in the flex or because the flex is not the same ?? And if the flex is not the original it can disable (proximity sensor)too not only flood and als ?? Thank you

    Ach - Contestar

    Yes it should still work. If you change the assembly to one that isn’t original to that iPhone X everything except the FaceID should still work - I have done so several times for clients. So the reason for yours not working is probably the same small scratches and cuts you have seen. The cable is a bit fragile and some of the copper leads running through it are extremely thin.

    Lars -

    To keep True Tone function on the replacement screen you’ll need a chip data programmer EEPROM to copay data from the old screen onto the new one. There a device called JC-V1 which should do the trick.

    Yousef Ghalib - Contestar

    Screen glitching slightly after changing the screen. Any suggestion to what it can be?

    Tim Morell - Contestar

    Tim. I had a glitchy screen as well. It would force touch out of nowhere, and “ghost touch” every now and then. Eventually, the top half of the screen stopped responding. Reach out to customer service ASAP. You may have a defective screen.

    Alex Hurtado -

    My front ear speaker not working . The mic it’s working . Apple said you have to replace all the screen to fix the ear speaker because it’s connected with one cable all together. If I buy the speaker and change it myself it will work after or I’m getting into trouble?

    josh - Contestar

    I have the same problem. I have the same problem. how did you solve?

    xX_Sn4k3x_Xx - Official -

    Be sure to remove the blue protective film from the BACK of a replacement screen.

    Jim Breef - Contestar

    can this piece assembly cause for the back camera and flashlight not work? All I did was change the screen and transfer this earpiece and it says warning sign that the flashlight needs to cool down and back camera not working

    Dulce Vidal - Contestar

    disregard my last post, problem solved on my end customer had a bad back camera due to bad fall and so i replaced it and now the back camera and flashlight works. :)

    Dulce Vidal - Contestar

Conclusión

Compara tu nueva pieza de repuesto con la pieza original; es posible que debas transferir los componentes restantes o quitar los respaldos adhesivos de la pieza nueva antes de instalar.

'Para volver a montar tu dispositivo, sigue los pasos anteriores en orden inverso.'

¿La reparación no salió según lo planeado? Consulta nuestra

para obtener ayuda para la solución de problemas.

100%

Empezar a traducir ›

Adam O'Camb

Miembro Desde 11/04/15

128,350 Reputación

378 Guías creadas

Equipo

iFixit Miembro de iFixit

Community

135 Miembros

15,007 Guías creadas

Is it possible to fix the ““Face ID Is Not Available” problem? There seems to be a problem with the TrueDepth camera. Thanks!

Alejandro D - Contestar

@alejandrod I’m afraid Face ID won’t work if this part is replaced. As stated in the introduction, this component is paired to the logic board from the factory (similar to the home button on earlier iPhones). Currently, if you need to replace this part, you’ll have to sacrifice Face ID, or else pay Apple directly to perform the repair. (They have a software calibration tool that pairs the new part to your phone to re-enable Face ID, but they don’t share it with anyone outside of Apple.)

Jeff Suovanen -

The flex cable was too bent, and now is broken. I’m going to buy another flex cable, but… Are there any ways to recover the Face ID functionality? Desoldering some components from the old one and weld them in the new flex cable?

Andrea Giacon - Contestar

Flex cables can be repaired by a skilled microsolderer. It’s not a DIY however. If it’s a phone you care about, you’ll want to find yourself a good repair shop with the right equipment and skills. Apple can also repair it, but they will most likely just charge you $279 to replace the entire screen.

Jeff Suovanen -

My proximity sensor is defective and puts my phone in a boot loop when connected. To replace that, would I need to use a skilled microsolderer to replace that?

oosaghae - Contestar

My earpiece is broken would replacing mean that I’m sacrificing Face ID?

Mujtaba Suhrawardy - Contestar

Just did mine, and yes, my face ID doesn’t work anymore.

Dane Frederick -

Hey does anyone know what’s wrong with my Iphone X. I thought I had a blown ear speaker. So I just replaced the assembly, but after reassembling it doesn’t sound any different. Anyone speaking is extremely quiet. And yes my Bluetooth is off, no I don’t have any headphones in it. and the volume is all the way up. Any other ideas what is happening? It has been a major inconvenience to have to put everyone on speaker phone just to talk to them.

Dane Frederick - Contestar

Have you checked the speaker grille/mesh to make sure it’s clean? They can get clogged with pocket lint over time, blocking sound from the speaker.

Jeff Suovanen -

شكرا علي كلشيء

Corva Loco - Contestar

Hi All,

I replaced the screen on the iPhone X and now the camera and face ID don’t work. The camera app is black when I open it. I can’t test the proximity sensor because there is no cell service on the phone. I assumed I damaged the flex cable so I put a new one in and same result.

I put the original flex back on the original screen and same result. I am not sure if face ID or the camera was working before the repair. I normally check what is working and what isn’t, but I forgot to this time.

Thanks!

Mitch - Contestar

Hey i was repair my iphone x battery when this broke off. i bought a new earpiece thing and the sensor part but i heard that apple pairs specific parts to the logic board so if i replace it will the mic still work?

Mak - Contestar

I lost the screw and grounding clip. Your step 21, “Beneath the screw you just removed lies a small metal grounding clip. “ Any ideal where I can get the screw and grounding clip?

Melvin Hamill - Contestar

Your step 21, “Beneath the screw you just removed lies a small metal grounding clip. “ I have lost the screw and grounding clip. Any ideal where I can find the screw and grounding clip/

Thank you

MEL

Melvin Hamill - Contestar

I have replaced the battery, the dock connector and this component and I forgot to install the grounding clip while closing the phone. Now everything works expect the charging; the phone recognizes the charger as an accessory but it does not charge at all. It charges only if it is not powered on (without showing any charging symbol, by the way). Do you know if this might be due to this missing grounding clip? Thanks!

Andrea Giammanco - Contestar

Hola, con este proceso mi face id dejará de funcionar?

Saludos desde México!

Horlando Anzures Quiroz - Contestar

Correcto, no funcionará

Terranova -

Si el Face ID deja de funcionar.

Terranova - Contestar

What adhesive do you recommend for reattaching the earpiece speaker on to the replacement display?

mcvtech - Contestar

I have iPhone X and the ear speaker not working. But I have one more iPhone X with cracked screen. Can I remove the ear speaker from the second  iPhone and replace it to my iPhone? Is the Face ID will work after if it’s original Apple part?

josh - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 horas: 105

Ultimos 7 días: 941

Ultimos 30 días: 3,958

Todo El Tiempo: 113,560