Introducción

Utiliza esta guía para remover la batería pegada de tu MacBook Pro con la ayuda del kit de reemplazo de batería de iFixit. El removedor de adhesivo en tu kit disolverá el adhesivo que sujeta la batería, permitiéndote removerla con facilidad. La batería está constituida de seis celdas diferentes, cuatro de las cuales están adheridas a la caja superior.

El removedor de adhesivo de iFixit es altamente inflamable. Realiza este procedimiento en un área muy bien ventilada. No fumes o trabajes cerca de una flama al descubierto durante este procedimiento.

Para tu seguridad, descarga la batería de tu MacBook Pro antes de comenzar este procedimiento. Una batería de ion de litio puede crear una incendio peligroso e incontrolable si se perfora accidentalmente.

Nota: El solvente utilizado para disolver el adhesivo de batería puede dañar ciertos plásticos, como los recintos de plástico de los altavoces de la MacBook Pro. Ten cuidado al aplicar el solvente.

Quitar los siguientes diez tornillos que unen la tapa inferior con el cuerpo:
  • Quitar los siguientes diez tornillos que unen la tapa inferior con el cuerpo:

    • Dos tornillos Pentalobe P5 de 2.3mm

    • Ocho tornillos Pentalobe P5 de 3.0mm

Agregar Comentario

Introduce los dedos entre el cuerpo y la tapa inferior.
  • Introduce los dedos entre el cuerpo y la tapa inferior.

  • Tire suavemente de la tapa inferior.

  • Retire la tapa inferior y déjela a un lado.

Agregar Comentario

  • La tapa inferior se une con el cuerpo en el centro, con dos clips de plástico.

  • Durante el reensamblaje, empuja suavemente hacia abajo el centro de la tapa inferior para volver a sujetar con los dos clips de plástico.

Agregar Comentario

  • Remueve la cubierta de plástico adherida a la placa de contacto de la batería.

This plastic cover wasn’t included with the new battery so I placed the original one back in. Was it supposed to go back in? This detail wasn’t clear since the original cover didn’t fit exactly over the newer battery connector. Plus any stickiness of adhesive that may have been there was gone.

arnolfo santoro - Contestar

  • Remueve los siguientes tornillos que sujetan la placa del conector de batería a la placa lógica:

    • Dos tornillos T6 Torx de 2.8 mm

    • Un tornillo Torx T6 con reborde de 7.0 mm

Top screw in this image was not a T6. I found that a T5 bit fit this one.

Alex Grayson - Contestar

  • Utiliza una pincita para remover la pequeña tapa de plástico ubicada cerca de la parte inferior derecha de la placa de conector de batería.

Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

Andrew - Contestar

  • Remueve el tornillo T6 Torx de cabeza ancha de 6.4 mm que sujeta el conector de batería al ensamblaje de la placa lógica.

I lost this screw! How important is it? Will it be okay with just the 3 previously removed screws?

Gerardo Jimenez - Contestar

  • Con cuidado, levanta la placa de conector de la batería de la placa lógica.

  • Se recomienda doblar los cables de batería ligeramente, para mantener la placa suspendida por encima de la placa lógica y fuera del camino.

  • No pliegues la placa completamente o dobles los cables ya que esto podría dañar la batería.

Agregar Comentario

  • Toma el intercalador con pincita

    • Un intercalador es el nombre de una interfaz que enlaza una conexión eléctrica con otra. En esta reparación, es la placa que conecta la batería a la placa lógica.

  • Levanta el intercalador de la placa lógica y remuévelo.

    • Al remover esta placa, te asegurarás que la batería permanezca desconectada durante tu reparación, previniendo que tu computadora se encienda accidentalmente. También es una buena idea sacarla así no cae de manera inesperada.

WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

Behram Beldagli - Contestar

You don’t want to work on a live system as you could damage parts

Dan -

How can I remove interposer I m not able to remove it

Raunak - Contestar

  • Utiliza el extremo plano de un spudger para levantar el lado derecho del conector de cable de datos de la placa E/S de su enchufe en la placa E/S .

  • Al levantar el conector de cables de datos de la placa E/S de su hueco, asegúrate de levantar el conector y no el hueco Si levantas el enchufe podrías causar daño irreversible a la placa E/S .

Agregar Comentario

  • Calzar el extremo plano de un spudger por debajo del lado izquierdo del conector de cable de datos de placa E/S .

  • Suavemente tuerce el spudger para desconectar el conector del cable de datos de E/S de su enchufe en la placa lógica.

This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

Robert - Contestar

  • Levanta y remueve el cable de datos de la placa E/S de su MacBook Pro.

Agregar Comentario

  • Utiliza el extremo plano de un spudger para levantar el conector de cable de SSD de su enchufe en la placa lógica.

  • Mueve el conector de cable de SSD fuera del camino.

Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

Robert - Contestar

  • Calza el extremo plano de un spudger por debajo del conector de cable del altavoz derecho.

  • Levanta con cuidado el conector de cable del altavoz derecho de su enchufe en la placa lógica.

  • Asegúrate de que estés levantando el conector y no el enchufe.

When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

Stu - Contestar

NOT truly necessary to remove either speaker.

Robert - Contestar

  • Remueve los siguientes tornillos que sujetan el altavoz derecho a la caja superior.

    • Un tornillo Torx T5 de 6.8 mm

    • Dos tornillos Torx T5 de 6.3 mm

  • El tornillo de la esquina podría estar cubierto con una almohadilla de espuma. Utiliza tu pincita para removerla.

There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

Bhoom Suktitipat - Contestar

On my "Early 2013" A1425 EMC2672 the corner screw is under some metallic foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Contestar

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the corner screw is covered by foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Contestar

For me the corner screw was covered by metal sponge that needs to be removed before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Contestar

For me the corner screw was covered by metal sponge

Matt Sephton - Contestar

For me the corner screw was covered

Matt Sephton - Contestar

  • Levanta y remueve el altavoz derecho de su caja superior.

  • Si es necesario, desvía el cable del altavoz derecho de su canal en la caja superior.

NOT necessary to remove this speaker.

Robert - Contestar

Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

Redwolf - Contestar

  • Utiliza el extremo plano de un spudger para levantar el conector de cable de conector para audífonos de su enchufe en la placa lógica.

  • Con cuidado dobla el cable de conector para audífonos hasta 90° arriba de la placa lógica.

  • Al doblar el cable de conector para audífonos podrás desconectar el conector de cable del altavoz derecho sin tener el cable de conector para audífonos fuera del camino.

Agregar Comentario

  • Calza el extremo plano de un spudger por debajo del conector de cable del altavoz izquierdo.

  • Levanta con cuidado el conector de cable del altavoz izquierdo de su enchufe en la placa lógica.

Agregar Comentario

  • Remueve los siguientes tornillos que sujetan el altavoz izquierdo a la caja superior.

    • Un tornillo Torx T5 de 6.8 mm

    • Dos tornillos Torx T5 de 6.3 mm

The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

Bhoom Suktitipat - Contestar

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the screw in the corner is under some metallic foam that needs to be removed before the screw.

Matt Sephton - Contestar

Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

Stacey Deel - Contestar

  • Levanta y remueve el altavoz izquierdo de su caja superior.

Agregar Comentario

  • Utiliza tu pulgar o dedo para doblar la barra de resorte de plástico de la bandeja de SSD para liberar los dos clips en el lado frontal del dispositivo.

  • Mientras mantienes la barra de resorte presionada, inclina el ensamblaje de SSD hacia arriba y fuera de su cavidad.

Agregar Comentario

  • Remueve el ensamblaje de SSD de su caja superior.

Agregar Comentario

  • Remueve los tres tornillos T5 Torx de 2.2 mm de cada lado de la batería (seis tornillos en total).

Agregar Comentario

  • El removedor líquido de adhesivo que viene en tu kit puede afectar la capa antireflectante en la pantalla de tu MacBook Pro.

  • Para proteger tu pantalla, coloca una hoja de folio de aluminio entre la pantalla y el teclado y déjalo ahí mientras trabajas.

Agregar Comentario

  • Ahora que tu MacBook Pro está totalmente preparada, es hora de prepararte.

  • El removedor de adhesivo de iFixit contiene acetona, un irritante leve de la piel y ojos.

    • Usa protección para ojos al manejar y aplicar el removedor de adhesivo. (La protección para ojos está incluida en tu kit)

    • No uses lentes de contacto sin protección de ojos.

    • Los guantes protectores están también incluidos en tu kit. Si te preocupa la irritación de la piel, ponte los guantes ahora.

Agregar Comentario

  • Abre tu contenedor de removedor de adhesivo.

  • Llena la jeringa incluida en tu kit con una pequeña cantidad (aproximadamente 1-2 milímetros) de removedor de adhesivo.

    • Es mejor que llenes la jeringa con no más de 1-2 milímetros de adhesivo a la vez para evitar que se aplique accidentalmente demasiado.

    • Vuelve a llenar tu jeringa como sea necesario a través del resto del procedimiento.

Agregar Comentario

  • Aplica una pequeña cantidad de removedor de adhesivo (aproximadamente 1 ml) de forma pareja bajo el borde de la batería que se encuentra en el extremo izquierdo.

  • Espera 2-3 minutos para que el removedor de líquido de adhesivo penetre por debajo de la batería antes de proceder con el próximo paso.

Agregar Comentario

  • Inserta el borde plano de un spudger o tarjeta plástica por debajo de la batería del extremo izquierdo.

  • Desliza una herramienta a lo largo del perímetro de la batería y levanta para comenzar a separar el adhesivo.

This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

Ahmed Almulhim - Contestar

I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

Matt Sephton - Contestar

we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

Allen Lin - Contestar

Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

Jeff Suovanen - Contestar

This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

lukecparr -

by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

Jennifer McPherson - Contestar

Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

Jeff Suovanen -

  • Introduce el spudger a lo largo del lado izquierdo de la batería del extremo izquierdo.

  • Desliza el spudger a lo largo del lado izquierdo de la batería del extremo izquierdo.

  • Ligeramente levanta la batería del extremo izquierdo para liberarla del adhesivo.

Agregar Comentario

  • Repite los pasos de arriba para separar la batería adyacente de su adhesivo:

    • Aplica una pequeña cantidad (alrededor de 1 ml) de removedor líquido de adhesivo por debajo de la batería.

    • Espera 2-3 minutos para que el removedor de adhesivo penetre y ablande el adhesivo.

    • Cuidadosamente coloca un spudger o tarjeta de plástico hacia adentro, con cuidado de no dañar la batería, y separa la batería del adhesivo ajustándola a tu MacBook Pro.

Agregar Comentario

  • Introduce el extremo plano de un spudger por debajo de la batería más grande del extremo izquierdo.

  • Cuidadosamente coloca el spudger hacia adentro sin dañar las baterías.

  • Levanta la batería más grande del extremo izquierdo de la caja superior.

Agregar Comentario

  • Agarra las celdas de batería y muévalas suavemente ( pero no remueves) de su hueco en la caja superior.

  • Deja las celdas de batería descansando sobre la caja superior como se muestra en la tercer foto.

Agregar Comentario

  • Cambia de lado y repite el procedimiento para las dos baterías del lado derecho de tu MacBook Pro.

    • Recuerda de agregar alrededor de 1 ml de removedor líquido de adhesivo debajo de cada batería y espera 2-3 minutos para que penetre antes de intentar levantar la batería.

    • Ten cuidado de no perforar o dañar las baterías.

Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

Chris Leeds - Contestar

  • Levanta la batería como una sola de la caja superior y remuévela .

  • Antes de instalar una batería nueva, remueve todo el adhesivo viejo de la caja de la MacBook Pro.

    • Con un poco de suerte, puedes lentamente levantar cada tira de adhesivo con tus dedos.

    • De lo contrario, empapa cada sección de adhesivo con un poco de removedor de adhesivo durante 2-3 minutos y luego raspa y sácalo con un pico de apertura o cualquiera de las herramientas en tu kit. Esto podría ser mucho trabajo, así que ten paciencia.

    • Limpia cualquier resto de removedor de adhesivo y dale a tu MacBook Pro durante unos pocos minutos para que se seque al aire.

  • La batería de reemplazo incluida en tu kit de iFixit viene con un adhesivo pre-instalado. Prueba el ajuste y la alineación de la batería con cuidado antes de quitar la capa que cubre el adhesivo y luego presiona cada celda firmemente en su lugar. Si hay capas y recubrimientos adicionales que no estaban en la batería original, remuévelos ahora.

  • Calibra tu batería nueva antes de utilizarla: permite que se descargue durante la noche, luego cárgala hasta 100% y descárgala hasta que tu MacBook Pro se apague automáticamente. Cárgala y utilízala normalmente.

  • Si notas alguna conducta o problema inusual luego de instalar tu batería nueva, podrías necesitar restablecer el SMC de tu MacBook Pro.

During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

Fred Ziegler - Contestar

If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

jaredcastello - Contestar

Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

Albert Zweistein - Contestar

@Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

Serge Struß - Contestar

When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

Stacey Deel - Contestar

thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

Jennifer McPherson - Contestar

Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

Stephen Johnson - Contestar

Excellently communicated.

Andrew Goldberg - Contestar

I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

Andrew Goldberg - Contestar

Conclusión

94%

Empezar a traducir ›

Hi where can u buy the battery for these

Kevin Higgins - Contestar

Did you find out where to buy?

Uli -

There is a much easier way to get the batteries out. If you look at the 2 cells on either side (left and right), you will notice that they put them in an area that is slightly lowered. This is by design. To remove the batteries, pour a small amount of 90% isopropyl alcohol on both sides and let it sit for about 30 to 45 mins. It will dissolve the glue and you can gently then lift out the batteries without any prying. After you remove the batteries, simply wipe up any remaining alcohol, let it dry, buff it clean, and insert the new battery. Considerably easier and safer than potentially damaging the battery packs. If you are putting the same battery pack back, just use double sided tape. IMPORTANT NOTE: ALWAYS BE SAFE USING ISOPROPYL ALCOHOL AROUND FLAMES OR ANYTHING THAT MIGHT MAKE IT BURN. ALSO, NEVER ATTEMPT TO PRY THE BATTERIES IN ANY WAY IF ANY ALCOHOL IS STILL POTENTIALLY PRESENT!! WAIT UNTIL IT IS EVAPORATED!!

jimhoffa69 - Contestar

Thank You for the hint with the alcohol, but where can I buy a spare battery?

Uli -

looks like they run for $100 on ebay

bluto20 - Contestar

They are on amazon for around $60-$70.

Noah -

Prying the battery out is HARD! and VERY dangerous. I tried using a flat head screwdriver, put it under the battery and twisting the thing out. DO NOT DO THAT!! as it can punch a hole in the battery if you twist it too hard. I had a small smoke coming off by doing that and was lucky enough it didn't burn. Using isopropyl would be an ideal solution. But to bad I can't find that around here :(.

[DO THIS ON YOUR OWN RISK] What I ended up doing is using the screwdriver to gouge the underlying glue out as much as I can on the side (about 10%) and use fingers to pry it up. Good luck!

Hlung - Contestar

Perfect! not as difficult as it looked first, especially with the proper tools. To take the batteries out the alcohol (I used ethanol used for cleaning purposes) works like charm. I put a few ml in nearby the batteries, waited maybe 20min and was able to pry them out easily. Tried before without the alocohol and nothing moved. I ordered the battery on ebay for 70€ and it has the same numbers and text as the original it says apple japan as well. My old battery had more than a thousand cycles after 3 years and did not last vey long. Now the software shows 0 cycles and it is charging starting at 15% and will be fully charged in 2:45h. I think apple charges 249€ for the job here in Gernany. It took me about 1 hour to replace it (with waiting).

Olaf Querhammer - Contestar

How much ethanol was necessary to remove the battery? Did you use a spudger or similar to pry it out? I just put about 3 ml of Isopropanol nearby the battery and waited for about 30 minutes. Unfortunately I couldn't remove it though. It still was firmly glued.

Tim Bo -

Thanks for the excellent instructions. They were easy to follow and the new battery is working. I purchased my battery on Amazon from Brtong for $49.99. I just installed it so I don't know how long it will last but it was new and the cheapest price. It came with two tools to remove all the screws.

derrymatheson - Contestar

This is a great resource. Thanks to all that contributed to this. I was able to replace my battery today and all went well. I had a very hard time removing the old battery. The spudger broke on me and I was afraid to use alcohol so I used a screw driver and sure enough, sparks flew removing the old battery. But got it done.

Thanks again to all and ifixit.com

aljimenez - Contestar

Thanks for the guide! Perfectly presented. Took me about an hour following the steps.

Todor Lirkov - Contestar

t's very important to keep organized during this replacement for ease of reassembly as there may be different size/length screws in the same step.

Someone else had mentioned using isopropyl alcohol to remove the adhesive from the batteries which is truly a great idea.

In my specific case, isopropyl alcohol was not something I had on hand. As a substitute, I used my wife's nail polish remover since Acetone evaporates fairly well (yay high school science class FTW) and sure enough, they came loose no problem. This method is NOT guaranteed, but to the careful DIYer can work great in a pinch.

Daniel Conley - Contestar

Followed this point to point description and it worked like a charm (Isopropyl alcohol also helped)! (Isopropyl alcohol is sold under different brand names.)

Screws described in points 15 and 19 are not exactly as my MacBook. You describe 2 long and 1 short. I have 1 short black screw and 2 long screws (1 black and 1 silver) - the silver one in the corner and is hidden and covered by "metal wool" (peel it of).

Einar - Contestar

Sadly this was a disaster for me.

All went well at first. I was able to follow all the instructions, and I used some alcohol, since the batteries were very hard to remove. Make sure the force you apply is aimed downward, to scrape through into the adhesive. And don't use much. When the battery is ready to come up free, it will. Don't rush it and pry upward until it's really starting to lift, meaning the glue is giving way.

The rest of the instructions are easy, so I thought. I actually managed to break the left speaker connector from the board. I wasn't too worried, as I don't use the computer speakers much anyway. On reassembly, I tried to glue the connector back. Doubt that worked.

I was able to reassemble the whole machine. When I powered it on (with cable), the battery was recognized (system report) but WOULD NOT charge. The system then started to degrade. Mouse and keyboard started malfunctioning. It's dead. Will return the battery, and go shopping.

Gene - Contestar

Just performed this today suing the same brtong battery from Amazon that someone else mentioned. $50 on Amazon. The instructions were perfect. All worked like a charm. I was scared off at first due to the stated difficulty. It is possible the glue on mine wasnt very good maybe. But seriously, anyone considering doing this, do it. It is not hard. And well worth it.

Aaron West - Contestar

Worked like a charm. Except my batteries were harder to pry off than the guide would lead me to believe. Other than that, perfect, and now I've got a brand new battery. Tip: the batteries for late 2012 AND early 2013 13" MacBook Pros are the same, so you can get a battery that's listed as either.

danqaurooni - Contestar

Really useful and unbelievably specific instruction. All crystal clear on every step.

The battery removal part was really tricky, and I ended up making a wedger of my own - about 4 cm wide plywood piece that I cut at an angle (so there would be a wedge) and sanded smooth (to not damage the batteries). I found that the wide tool provided much more lifting force, while distributing the pressure equally along the whole length of battery sides.

It's definitely not as hard as it first seems. Go for it!

uldiszeidurs - Contestar

Just finished replacing my battery. 30 minutes start to finish. There's nothing difficult or too risky if you keep organized and follow these excellent step-by-step instructions. Couple of tips: absolutely agree with using isopropyl alcohol to loosen old adhesive, also – I printed out the instructions and just taped the screws/parts to the appropriate step/picture with a bit of masking tape and stacked them on top of each other as I went (in order), this way going back was a breeze! Go for it!

Steven Lubensky - Contestar

Fantastic instructions!I had no issues completing the battery change in a little over an hour, at a leisurely pace. Took my time to make sure I did every step just right. Acetone worked for me (Thanks for the tip Daniel). Slightly different screws from those in the instructions, as with Einar. Had the instructions on my desktop while doing the battery change on the laptop. Now the new battery is in full charge, and the MacBook works as before. The battery is not an OEM part, so we'll see how long it will last... Thank you Walter + all who chipped in!

Jouni - Contestar

Thank you- is there any place where I can buy the correct tools to remove the battery?

dalia rochwarger - Contestar

I bought all tools on Aliexpress, it costs there just few dollars.

micer -

Really helpful guide, I just installed a new battery and seems like it works great! It took me about 2 hours, the tricky part was to remove the old battery as others said. I used some liquid for glue removal, I think it should be available in every shop with paints and lacquers etc. I took a piece of fabric, put it into the liquid and pushed it under the battery until I could easily remove it. Finally not so difficult, but I can't imagine removing the battery without the liquid to melt the glue. Btw I bought a battery on Aliexpress for $45, hope it'll live for a while.

micer - Contestar

I wasn't difficult, I recommend you to use an old credit card to remove the batteries, this will help you a lot!!

wg.varela - Contestar

I just installed a new Egoway Macbook Pro 13 inch Retina Display battery (the instructions were great!). Powered it up and got nothing. Plugged it in and it worked but my battery icon has a 'X' through it and it says 'No Battery Available'.

Can someone please help????

Thank you!

ha.robert - Contestar

Try resetting the SMC. (This is in the guide, but it's the very last step so folks sometimes overlook it. It pays to read to the end!)

Jeff Suovanen -

Hello

I performed the battery change without problems. But the battery connector board becomes super hot immediately after making contact with the mother board. And the machine has the same problems as before.

Is this a short on the mother board/SMC? Or could I have gotten a faulty battery replacement?

Thanks

Sune Frederiksen - Contestar

Hi Jeff. I tried that. Still didn't work.

ha.robert - Contestar

I suppose it's possible you got a defective battery. I would try reconnecting the old battery and see whether that solves the problem. You may not have to re-do the entire procedure—instead, see if you can disconnect the new battery you already installed, lay the old battery directly on top of it, plug it in, and tape it down temporarily so you can flip the laptop over and boot it up. If this resolves this issue, you probably have a bad battery. And if it doesn't, drop your question into a post in our Answers forum for more detailed troubleshooting. Good luck!

Jeff Suovanen -

Great Guide - Thanks!

My repair went off without a hitch. I used iFixit's part-only new replacement battery (which showed full capacity after installation) and my wife's nail polish remover as a solvent to loosen the adhesive. I poured a few ml's into each slight depression (i.e. under each battery pair), left that for around 20 mins to evaporate, then poured a tiny bit in again and gently pried each battery out with a spudger.

PS - I see the guide lists a T7 Torx as one of the needed tools, but I can't see where that would be needed in this repair. T5, T6 and P5 were all I needed.

Andrew - Contestar

The instructions were phenomenal!!! Congratulations to the author. I installed a SIKER11.21V 74WH that I bought from Amazon for $62.99. The only challenge I had is that the adhesive strips that came with the new battery were completely useless as I wasn’t able to remove the plastic layers that were covering them. I ended up removing the adhesives and used double-adhesive tape instead. The thickness was about right and there is little space for the battery cells to move once installed. The battery seems to be functioning well and is charging. Good luck to those adventurers willing to try.

Sergio Shkurovich - Contestar

Took about one hour. Pictures and directions and others comments were OUTSTANDING!

Turned on and speakers worked without a problem. Now letting the new battery drain.

Thanks for the great instructions and including everything I needed in the kit.

Harvey Glick - Contestar

The operation seems to have worked fine for me, but afterwards I notice that the backlight for the bottom-center part of the keyboard is not lighting. The rest of the keyboard lights up just fine, so it’s really no trouble finding the keyboard in the dark.

I suspect that I was a little too liberal with the acetone and some of the overflow damaged one (or a few) of the keyboard LEDs. Another reason to be careful with how much solvent you apply.

Adam Smith - Contestar

This is an absolutely wonderful guide. Thanks very much for providing it.

Don Abrams - Contestar

Very nice guide, and the plastic alignment jig in the replacement battery was great!

I did find I was missing some of the bits promised in the repair kit. I pulled out my generic Apple toolkit I’d bought a few years back, but was missing the driver for the six tiny screws holding down the main battery. A tiny flat blade fit and I was able to get them out. I then pulled out the syringe for the acetone….why is it clinking? Syringes don’t clink….and there were the missing bits, slipped inside the handle of the syringe during shipment!

Redwolf - Contestar

Almost had a mini heart attack when the fans went on as soon as I reconnected the battery to the motherboard. SMC reset made everything work fine. Thanks for this guide!

mazedlx - Contestar

This is a very easy operation. Yes, you can do it in a few less steps, but I chose to do it EXACTLY like the instructions, that way I had the least amount of opportunity to break anything. Yes, potentially removing so many items you have an opportunity to break something, but in my opinion, it’s worth it. At least you learn where the components are and what they look like that way. Very good guide. I’m not sure of their other guides, but if they are like this one, it definitely saves $100 bucks in labor plus $199 for the battery at an Apple Store!

Stacey Deel - Contestar

Great guide. The only thing I’d recommend is that when you put the new battery in, don’t stick it down until you’re happy with where it’s going, and that the position leaves a slight gap between the battery packs, and that there’s also room for the speakers.

In my case I had one issue - the interposer wasn’t sitting properly so although the magsafe showed an orange light for charging, when booted up into the OS it showed that it wasn’t charging. I had to go back in and re-seat the interposer. Now working fine!

Stuart - Contestar

Do not be scared by the ‘Difficult’ label! If you ever assembled legos as a kid, this should be no problem for you. Just follow the instructions and you’ll be set. Some things I wish I knew that the guide does not mention:

1. The additional screwdriver bits are inside of it. Pull the cap off the end to find them. Took me about 20 mins to realize this.

2. The kit no longer comes with the syringe so no need to mix anything/draw it up. Just use the tip dispenser for the acetone remover.

3. When you put the battery in and are ready to take the plastic cover off, don’t pull up on the blue tipped pull tabs. You have to pull them outwards horizontally and they will come out. I kept pulling them up and away and they were just tearing. Led to me literally needing to snap/break the plastic card attached to battery to get it off.

Good luck and great replacement kit!

jaga8453 - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 Horas: 81

Últimos 7 Días: 471

Últimos 30 Días: 2,012

Todo El Tiempo: 79,523