Repara tus cosas

Derecho a Reparar

Partes y Herramientas

Introducción

No dejes que tu Mac envejezca y quede obsoleto. Instala la versión parcheada de macOS Mojave.

POR FAVOR, IMPORTANTE: SI UNA VEZ INSTALADA LA VERSIÓN MOJAVE NO ACTUALIZAS EL MAC , ÉSTE QUEDARÁ INSERVIBLE. Para solventar eso, una vez ocurra (si ocurre), tendrás que cambiar el dispositivo de memoria interno (SSD, HHD, SSHD...) o formatearlo, y volver a instalar todo de nuevo.

Nota: Formatear un dispositivo de almacenaje de datos implica la pérdida de los datos que estaban en él.

Herramientas

No se especificaron herramientas.

Partes

  1. Descárgate directamente una copia de la herramienta parcheadora de Mojave aquí:
    • Descárgate directamente una copia de la herramienta parcheadora de Mojave aquí:

    • macOS herramienta parcheadora de Mojave

    • Es necesario disponer de una memoria flash (USB) de, al menos, 16 GB y una copia de la herramienta de parcheo para poder seguir con el proceso.

  2. Cuando la herramienta parcheadora ya se haya descargado completa y exitosamente, abra el archivo .dmg i espera a que se monte. Dentro del archivo .dmg vera una aplicación llamada macOS Mojave Pathcher. Ábrelo pulsando dos veces sobre él. Si te saltara un mensaje de error como el de la segunda imagen puede ssolucionarlo pulsando con el boton derecho del raton y dándole a abrir (3a imagen)
    • Cuando la herramienta parcheadora ya se haya descargado completa y exitosamente, abra el archivo .dmg i espera a que se monte.

    • Dentro del archivo .dmg vera una aplicación llamada macOS Mojave Pathcher. Ábrelo pulsando dos veces sobre él.

    • Si te saltara un mensaje de error como el de la segunda imagen puede ssolucionarlo pulsando con el boton derecho del raton y dándole a abrir (3a imagen)

  3. Ahora formatearemos la memoria flash para que la podamos usar con la herramienta de parche. Inserta tu pen drive en el Mac Abra el gestor de dispositivos (Disk Utility)
    • Ahora formatearemos la memoria flash para que la podamos usar con la herramienta de parche.

    • Inserta tu pen drive en el Mac

    • Abra el gestor de dispositivos (Disk Utility)

    • Escribe "disk utility" en la búsqueda de Spotlight y debería de aparecer enseguida

    • Borra todo lo que esté en el dispositivo flash (pen drive) y a continuación formatea macOS Extended (Journaled). El nombre del dispositivo no importa.

  4. Si tu Mac no está soportada por esta herramienta de parche, ésta te hará saber que tu computadora no soporta el parche Mojave. Si este error se muestra, es el fin del camino para tu Mac. :-( Vuelve a la ventana de la herramienta de parche y ve a la barra de menú. Los pasos siguientes son necesarios solamente si no tienes una copia del programa de instalación de Mojave.
    • Si tu Mac no está soportada por esta herramienta de parche, ésta te hará saber que tu computadora no soporta el parche Mojave. Si este error se muestra, es el fin del camino para tu Mac. :-(

    • Vuelve a la ventana de la herramienta de parche y ve a la barra de menú.

    • Los pasos siguientes son necesarios solamente si no tienes una copia del programa de instalación de Mojave.

    • Haz clic en "Tools" (Herramientas), y luego clic en "Download macOS Mojave" (Descargar macOS Mojave) en el menú desplegable que aparece.

    • Cliquea en continuar, y luego selecciona donde guardarás el instalador.

    • Yo guardé el instalador en mi escritorio. Guárdalo donde quieras, solo recuerda dónde lo has dejado.

  5. Cuando el instalador de Mojave se haya descargado, selecciona el icono de Mojave en la ventana de macOS Mojave Patcher.
    • Cuando el instalador de Mojave se haya descargado, selecciona el icono de Mojave en la ventana de macOS Mojave Patcher.

    • Selecciona tu instalador de Mojave y cliquea "abrir".

    • Ahora, selecciona tu volumen haciendo clic en el menú desplegable debajo de la imagen de un disco duro. Querrás seleccionar el nombre de tu unidad USB.

    • Mi unidad USB no es Macintosh HD. No selecciones tu unidad de disco duro/unidad de estado sólido/unidad de estado sólido-híbrido. En lugar de eso, selecciona el nombre de tu unidad USB.

    • Cliquea en "Start Operation" (iniciar operación). Esto podría tardar un rato, basado en la velocidad de tu unidad.

    It is saying that it is unable to restore image ps I am using external hd

    Crowns Deckays - Contestar

    A chaque fois, on m’indique que le patcher était une version non valide

    Khalid - Contestar

  6. Cuando el proceso esté completo, desconecta tu unidad USB y apaga tu Mac.
    • Cuando el proceso esté completo, desconecta tu unidad USB y apaga tu Mac.

    • Si estás planeando hacer los siguientes pasos en un iMac, necesitarás un teclado con cable hecho por Apple. Pregunta a un amigo si te puede prestar el suyo. O, puedes comprar uno en el enlace de abajo.

    • Teclado de Apple en oferta en Amazon

    • Presiona el botón de encendido en tu Mac y mantén presionada la tecla Option en el teclado tan pronto cuando veas la pantalla de inicio gris o el logotipo de Apple.

    • Sigue presionando la tecla Option hasta que veas una pantalla que se vea similar a la imagen que añadí.

    You don’t need an Apple Keyboard for this part - any USB keyboard will do, just hold down the ALT key, it does the same thing!

    Si Bob - Contestar

    above is correct

    tr121 - Contestar

    You dont need a wired keyboard. A wireless one would do. Just hold on to the option key.

    Jon May - Contestar

  7. Usa las flechas para moverte a la unidad amarilla con el logo USB en ella. Presiona Enter cuando hayas seleccionado esa unidad.
    • Usa las flechas para moverte a la unidad amarilla con el logo USB en ella. Presiona Enter cuando hayas seleccionado esa unidad.

    After it, i get to choose the language and i got a blank gray screen. What should i do?

    Rizky Arashid - Contestar

  8. Solo realiza los pasos 8 y 9 si intentas hacer una instalación limpia. O simplemente, puedes saltarte estos pasos e instalar en tu volumen que contiene una versión anterior de OS X, y hará una actualización en la unidad.
    • Solo realiza los pasos 8 y 9 si intentas hacer una instalación limpia. O simplemente, puedes saltarte estos pasos e instalar en tu volumen que contiene una versión anterior de OS X, y hará una actualización en la unidad.

    • Abre la Utilidad de Discos yendo a "Utilidades" en la barra de menú.

  9. Cliquea en tu HDD/SSHD/SSD en la barra de menú lateral y cliquea Borrar en la parte superior de la ventana.
    • Cliquea en tu HDD/SSHD/SSD en la barra de menú lateral y cliquea Borrar en la parte superior de la ventana.

    • Selecciona Mac OS Extended (registrado) y nombra tu HDD/SSHD/SSD a cualquier nombre que quieras que tenga.

    • Cuando hayas borrado tu unidad correctamente, haz clic en "Utilidad de Discos" en la barra de menú. Cliquea "cerrar" y Utilidad de Discos debería cerrarse.

  10. Cliquea Continuar en este menú.
    • Cliquea Continuar en este menú.

  11. Haz clic en tu HDD/SSHD/SSD que quieras que se instale Mojave. Cliquea Continuar después de haber seleccionado tu unidad.
    • Haz clic en tu HDD/SSHD/SSD que quieras que se instale Mojave. Cliquea Continuar después de haber seleccionado tu unidad.

  12. Siéntate y relájate mientras Mojave se instala en tu Mac.
    • Siéntate y relájate mientras Mojave se instala en tu Mac.

    • Pro tip: si quieres ver que está pasando "detrás de cámara" de la ventana del instalador, puedes presionar Command + L para ver el registro de instalación.

  13. Cuando el instalador haya terminado, apaga tu computadora.
    • Cuando el instalador haya terminado, apaga tu computadora.

    • Sigue el paso 6 de nuevo para reiniciar en tu unidad de instalación de Mojave.

    • Esta vez, en lugar de instalar Mojave de nuevo, necesitaremos instalar los parches necesarios para que Mojave se ejecute con normalidad.

    • Haz clic en macOS Post Install en el menú lateral o en el menú desplegable en "Utilidades".

    Bleibt noch zu erwähnen, das nach dem Install ein Fehlerlogo erscheint, dann wie beschrieben runterfahren und starten.

    Sonny U - Contestar

  14. Selecciona tu tipo de Mac en el menú desplegable.
    • Selecciona tu tipo de Mac en el menú desplegable.

    • La herramienta de parche automáticamente detecta tu modelo de Mac y muestra cuál tienes. Si estás inseguro sobre cuál Mac tienes, selecciona el modelo de la imagen.

    • Mi sugerencia es que selecciones TODAS las casillas de verificación que puedas. No hace daño y puede ser de ayuda después. Muchas de las casillas de verificación son necesarias para que Mojave se ejecute correctamente.

    • No todas las casillas estarán seleccionadas al principio. Asegúrate de seleccionarlas todas.

    • Haz clic en "Patch" luego de hacer todas las cosas necesarias anteriormente.

    MacbookPro late 2011. RAM 10Gb. Patcher has stoped installing at about 65%. The wheel bellow stopped to rotate itself as well.

    How long time the patcher installation takes?

    However the manual is perfect and very helpful.

    Andrzej Gawron - Contestar

  15. Cliquea en Reiniciar cuando todos los parches se hayan completado.
    • Cliquea en Reiniciar cuando todos los parches se hayan completado.

    • El parche podría reconstruir la caché luego de presionar Reiniciar, así que sé paciente y espera que tu Mac se reinicie por sí misma.

    Remounting your new Mojave partition might be necessary.

    Peter C - Contestar

    I’m stock at the first boot screen with a spirale progress bar seem not to move anymore …

    Hugo St-Laurent - Contestar

    I have the same issu

    traore stephane -

    I’ve got the same issue. Has anyone found a solution to this?

    mitchell2794 -

    Same here, any solutions? Would remounting fix this as Peter C suggested? How would i do that?

    Maximilian Steiner -

    How long does the reboot can take?

    michael.segan1 - Contestar

    Same problem any ideas

    djbigsy - Contestar

    If you have a problem after first boot you need to use newest patcher not the one which is for download on this page.

    Mariusz Kozłowski - Contestar

  16. Deberías haber reiniciado en una copia completamente funcional de Mojave. Felicitaciones!
    • Deberías haber reiniciado en una copia completamente funcional de Mojave. Felicitaciones!

    Completed all steps successfully, will not reboot into Mojave. Get blinking file. Internal drive is seen in disk utility.

    Macbook air 6,2

    Jason - Contestar

Conclusión

¡Hecho!

100%

Empezar a traducir ›

Aaron Cooke

Miembro Desde 28/08/18

19,736 Reputación

21 Guías creadas

Equipo

NIWOTech Miembro de NIWOTech

Community

0 Miembros

0 Guías creadas

I love how I’m being congratulated with “You’re Finished!”!!!

Peter C - Contestar

I have a mid 2009 MacBook Pro. I’ve gone through this process. Everything has worked great, till I reboot. It gets most of the way through then it hangs up. I’ve let it set for hours and nothing. You have any suggestions?

jetjock256 -

After initial install, the computer cannot complete reboot without the patch “MacOS Post install” (see step 13 above). This will require a hard shut down (hold down the power button if it is stuck) and restart holding down the alt/option key until you can select the installer again. This time, do not reinstall the OS but click on the button on the side (or double click it), or select in the pull down menu.

This will need to be repeated for updates, if new updates also get stuck.

Hope this helps.

Douglas Lee -

I have a Macbook 2008 with 10.7.5 on it and am being told that is the end of the line. Will this work on my Macbook?

Bill Hines - Contestar

If it’s a white MacBook you can hack Mountain Lion and maybe even later with the OS X Hackers tools (which I’ve never used.) If it’s an aluminum 2008 MacBook, it is compatible with the Mojave patcher.

Luke L -

Hi can i know whether Macbook pro late 2008 with el capitian will it work?

Alex - Contestar

Replying to my own question. Yes it work . Today I tried. Thing is now after post patch. My keyboard won’t work. Guess I need a original Apple wired keyboard . Tomorrow I go office and try if that is so valuable maybe should buy from my boss

Alex -

can this be installed on a 2011 with an already faulty GPU or does the GPU have to be working for the first boot?

lewis Barker - Contestar

yep it can work on a faulty GPU. I run it on a MacBook Pro 2011 17inch with a faulty GPU and it runs like a dream.

Anthony Kaisaris -

After I finished installing everything, My keyboard doesn’t work properly. I can press shortcuts, but I can’t type in Safari or other applications, but I can type in spotlight. I’m using 2009 iMac.

When I installed it first, the keyboard works well, but after installing Onyx and used the Onyx maintenance tool. After restarting then the keyboard shortcuts works, and I can only type in spotlight.

One thing I love about this patch, is the fact that I now have Siri.

So how can I resolve that keyboard issue?

Sarki Amada - Contestar

Hi Sarki, I think I may have found the solution to your bluetooth device not working. Read this article here’s the link:https://blog.macsales.com/46143-macos-10.... You have to delete the Bluetooth P-list heres the steps:To delete the Bluetooth plist file, follow these steps:

Open a Finder window, and browse to /Library/Preferences.

Locate the file named: com.apple.Bluetooth.plist.

Select the com.apple.Bluetooth.plist file and drag it to the trash.

Empty the trash.

The com.apple.Bluetooth.plist file will be recreated.

Go ahead and try using or connecting a Bluetooth device

I really hope that helps! If you have more trouble be sure to let us know and if you have sucess.

Marshall WahlstromHelgren -

Hello everyone,

does anybody knows if the bluetooth keyboard is working after installing the patched mojave?

Are there any issues with software that will not work on the patched mojave?

Thank you in advance for the replies

Marco - Contestar

Running wonder on a macbook air 13 "mid 2011. Thanks!

eduardogunter - Contestar

how can I uninstall the patches if necessary?

Subhy Omar - Contestar

Hi,

I installed the patch on a Mac Pro 2008 3.1 and I’m experiencing a lot of issues… Graphic issues even if my graphic card is in the list of compatible cards (Nvidia), Logic Pro crashing all the time. Wifi not working, airport card not recognized. What should I do ? Also, know that I installed the High Sierra patch before and it worked perfectly, I just had to change my airport card. I wondered if I can downgrade to High Sierra.

I must also give the information that I took out the SSD of the Mac Pro (where the system is installed) and brought it home to do install the patch and Moyave from my MacBook Pro. When I had the window asking me the model, I choose Mac Pro 3.1. Maybe this have an incidence on the issues I have.

Thanks for your help.

Innacity Man - Contestar

I installed MacOS Mojavi on an unsupported 2011 Mac Mini to 10.14.2. Previously, I had upgraded the HD with an 256 SSD, and I am happy with the ability to upgrade. I even used the Apple upgrade to 10.14.3, without bricking it!

David Petersen - Contestar

Trying this, but the tool won’t download Mojave - always High Sierra? Any ideas? I’m running a Macbook 5,1 with El Capitan.

Cho - Contestar

Upgrade to High Sierra first.

rynousa -

Just to let you guys know if you have a working hard drive and you dont want to loose your data skip step 9. Theres no need to format the HDD the patch will work as an update.

Aron Jones - Contestar

The article claims that you will have installed a fully working copy of macOS Mojave. That isn’t quite accurate. There are two important functions that are not working Quartz Extreme and Metal. You cannot used iMovie for one because of this deficiency.

John Donahue - Contestar

That’s not true. I was able to run iMovie 10.1.12 (highest version for High Sierra) on Mojave on MacBook late 2008. Version 10.1.13 was closing when I was creating a project or importing media. Fortunately I had another MacBook with natively supported High Sierra and I just copied version 10.1.12 from there and it’s working!!!

Mariusz Kozłowski -

Hi! This is an original Mojave os? When i install it, i got an original Apple Mojave os?

Balazs Bota - Contestar

Thank you for this great guide!

Can I just ask for clarification about the statement at the beginning: “Please do note that if you install any Mojave update from Apple on your Mac you will "brick" your machine and you will be required to do erase your HDD/SSHD/SSD and start over.” Does this mean that if Mojave is placed on an unsupported Mac, then things like automatic updates or future security updates released by Apple should NOT be installed on the device?

jlepawsky - Contestar

I just installed Mojave on a 2011 iMac. It is running 10.14.3 and has taken an Apple update without bricking. Websites/internet/wifi/bluetooth/USB all run smoothly. HOWEVER, the system is VERY slow now compared to when it was running High Sierra. Objects moved across the screen create acid trail duplicates that persist for some time. Any idea what could be gimping the system? Please advise.

J Kanter - Contestar

Received error message (macOS could not be installed on your computer) during installation on my disk that had apple installed MacOs High Sierra. I decided to do a clean install as the partition with the MacOs High Sierra wasn’t booting again. I keep getting the same error message after some time during installation. What do I do?

joerichlad - Contestar

Installed Mojave on my aluminum 2008 MacBook 2.4ghz professor with no issues and it is running it perfectly! I upgraded to a 250gb SSD and that really gave it a boost.

My isight and facetime work work with no issues, in addition to the other onboard apple appps. 3rd party apps are working like a dream and it actually runs faster that El Capitan IMO. What an amazing different and I would like to thank the developers of this for giving our older macs some new life and features!

Todd Bates - Contestar

I have updated my Mac and it is now running 10.14.2. many thanks.

I see that 10.14.3 is now available but cannot update to it as it is “not compatible” with my machine.

Any ideas what the issue may be?

Martin Dalgleish - Contestar

It worked flawlessly on my macbook air 11” mid 2011, on my macmini mid 2010 and even on my macbook white unibody!!!! All of them with SSD and memory upgrade (except for the macbook air, which runs on 4Gb RAM). Running smooth and no problems until now! Thanks for this patch, it gave new life to those old, but great machines!

Rodrigo Del Monaco - Contestar

Encountering App Store sign-in problem. It appeared to keep on ‘un-sign-in’ although I had signed-in successfully. Purposely tried with wrong password and it appeared incorrect password error message. HELP HELP! WHY CAN NOT SIGN IN ?

Derick Chua - Contestar

1. If App Store is running, quit the app.

2. Open the Terminal (you can search for it using Command-Space).

3. Copy and paste this: defaults delete com.apple.appstore.commerce

4. Run the command.

5. Open App Store, sign in, and hit retry a few times.

László Jóni -

After performing final patch, an error popped up saying the volume of Mojave is not a valid copy and rebooting the original HD does not boot succssfully. I downloaded the patch tool from the link provided. Any suggestions on the fix? I feel that my HD is unrecoverable at this point…

drummerboy - Contestar

Installation went well on my macbook8,1. Late 2011 13” pro.

However, I had to go to disk utility to mount the ssd drive, then go back and install the patch.

And……the camera does not work nor does the screen brightness buttons. After multiple tries with terminal and terminating vcd and appleassistant, etc etc, I reverted back to High Sierra. No fix possible.

But, the guide above is very good and made my job easy. Thanks!

ted melville - Contestar

Bei Schritt 7 nach der Auswahl des USB Sticks und der Enter Taste, komme ich in einen grauen Apple Start Screen der sehr lange läd und am Ende gar nichts mehr macht… was ist passiert? Was habe ich falsch gemacht?

Dirk Deichmann - Contestar

I get stuck on a white screen with the apple mac logo after loading data from the USB, any advice

thanks in advance

Rabih Ibrahim - Contestar

my macbook pro late 2011 do not display the boxes when turning on .

Mimi Tasani - Contestar

NOTE: This will look absolutely terrible if your Mac uses a pre-Metal graphics card. If that is the case, you may be able to patch it with this: https://github.com/SpiraMira/HybridMode-...

However, I haven’t got it to work yet on an iMac 7, 1

Caleb Hester - Contestar

Not worked with 10.14.5

Edgars Sējējs - Contestar

Hello I’m pretty sure ive followed every step correctly but when rebooting the start up screen goes from white and loading to grey then it restarts saying there was an error…. any Ideas on how to fix this?

Nick Cochran - Contestar

Hi guys! Followed every step on my macbook pro 8.2 late 2011, also followed dosdude1 steps to disable the dedicated gpu but when the laptop boots after the bar fills until half a circle shows and after it rotates for a while nothing happens. Also repeated the patch procedure but nothing happens. Im completely stuck and the laptop is unusable. Please help me!

Rimi - Contestar

I’m having the same problem! Could someone help?

Perm Sauce -

If anyone’s boot screen stops halfway. Go to the maker of the patch’s website. http://dosdude1.com/mojave/ He has the most recent patch. It should boot normally after installing using the patch from his website.

Perm Sauce - Contestar

This happened to me with the updated installer I’ve been trying this all day today. Crazy thing is, i’m trying it right now and i’m not sitting at the spinning icon. It’s just slowly progressing and I have my fingers crossed because like an idiot I clean installed this stuff so without access to another Mac I cannot get high sierra back lmao.

Cody Goodling - Contestar

So I have been unable to get this to boot correctly. I’ve followed all the steps I have a mid 2010 13 MacBook Pro. Idk what’s wrong.. I’ve tried this so many times…

Cody Goodling - Contestar

Cannot get step 14 to work please help

Alan Grayson - Contestar

@ iFixit You guys need to update the download link for the Mojave patcher with the original link from Dosdude or close this thread completely because you are messing people’s macs with the old link. Thats what happened in my case. My macbook pro was stuck in boot and I had to redo the entire process with link from dosdude to get my mac working again.

Rimi - Contestar

Dont do it it nearly bricked my iMac. Its shift option command + R to fix their unless guide.

Neon Jay - Contestar

How long the patch takes to do the final reboot?

essam osman - Contestar

Huge thanks for the tutorial, worked like a charm on MacBook Pro 8,1 late 2011 model.

Daniel Busey - Contestar

Make sure everyone here uses the latest version of the Mojave patcher for 10.14.5 from dosdude’s website. Don’t use any old links posted in this guide. (I just updated the link in the guide to the latest version as of now.)

Luke L - Contestar

While running the post patch, my he doesn’t show up in the ‘select volume ‘ option. Can someone please help?

Thank you!

Rahul Misra - Contestar

You are simply fuct…

rynousa -

Does not work properly on iMac 2011 12,2.

Do not install it…

Milos Hovjecki - Contestar

You too, are simply fuct…

rynousa -

In this patch is not availble few important apps, like monitor activity, about this mac, and Terminal. how to get Terminal back to work? iMac 21,5 mid 2010

Lukáš Pivoňka - Contestar

You are fuct…

rynousa -

I install it on my iMac 27 mid 2010 and my colors doesnt work properly

Kamyl Borry - Contestar

You are quite simply and totally irreversibly straight fuct, gangnam style…

rynousa -

I have installed on MacMini (Early 2009) successfully.

During the process I had face off with 2 problems:

1. The patcher app wasn’t capable to download the Mojave image file…after a couple of seconds the download has canceled. So, I have to download it from elsewhere.

2. After the successfull install I have realised Mojave couldn’t connect to AppStore.

Solution:

If App Store is running, quit the app.

Open the Terminal (you can search for it using Command-Space).

Copy and paste this: defaults delete com.apple.appstore.commerce

Run the command.

Open App Store, sign in, and hit retry a few times.

László Jóni - Contestar

Hi, I'm using MacBook Pro late 2011 will operate well

SERIES Infrastructure - Contestar

In”bricked” the iMac and can’t find Disk Utility whenever I select “Command +R” at start-up.

Seamus Warren - Contestar

I tried to install on MacBook Pro 2012. Patcher recognized version 8.2, so I chave chosen that.

As result after restart OS has stopped installing patches at about 80 percent of progress strip.

NO SUCCESS :-(

How long it should take?

Andrzej Gawron - Contestar

You don’t need to patch the installer for a 2012, the 2012 MacBook Pro supports Mojave natively and will support Catalina this fall.

Jonah Aragon -

I tried to install on AirMac 2.1. I looked to complete the procedure. Now, I’m rebooting the machine and it is taking very long time. Is something wrong?

Yoiichi Yamada - Contestar

I was able to install Mojave on a Mid 2009 MacBook Pro. HOWEVER, the audio doesn’t work and I also can’t increase or decrease the screen brightness. Anyone else having this problem? Please share if you know how to fix.

Xavier - Contestar

Hey Y’all,

Just wanted to let you know the version of the patcher contained in this article is deprecated. The patcher downloads the 10.14.4 version of Mojave, but the version of the Patcher you have linked in this article can’t install the Post Install Patches resulting in a permanent hang on first boot. Totally fixable, I’d update the link to point at Dosdude’s most current version which installs and works like a dream! Just thought I’d let you know, spent awhile backtracking and fixing this after downloading the patcher from this article lol.

Cheers!

Q

Quinten Larsen - Contestar

hi,

i was wondering if this would work on both my Mid 2011 AMD Radeon HD 6770M, and my mid 2011 macbook air 11” i7. reading the notes and from what i read online it would be a bad idea to try on my 2011 due to the graphics but would this issue be fixed? would this issue update benefit my macbook air 2011 with the right click issue (you have to keep tapping the right side and magicly the option appears. thanks for the heads up in advance.

Adam Diaz - Contestar

didn’t work on macbookpro8, 1 (intel 300 graphic) got stuck on reboot after installation.

soheil.burton69 - Contestar

Hello I have done this with my MacbookPro8,1(Late2011) there is no problem I see since 2 weeks. There is a update for Catalina on settings. If when I click update it starts to download but I didnt finish it because I have scared about may I will have problems. Is someone tried it update to Catalina after this Mojave patch?

Einsitesin - Contestar

moi ca me dit que c est pas compatible

Alex pitbull - Contestar

Bravo guida perfetta. Aggiungerei che con una chiavetta usb 3 sul mio mac mini 2011 non faceva il boot. Ma usando una chiavetta usb 2 tutto ok come da tue istruzioni.

Ora ho un mac mini del 2011 con mojave

alessandro - Contestar

I installed it on my iMac mid 2010 (graphic card ATI Radeon HD 5670 512 MB) but now I have troubles with colors (orange is blue for example) and when I drag the windows. Is the graphics card the problem?

albe - Contestar

Did you get this resolved? I have the exact same imac and was about to use this patch to update for my son.

mandispring -

Will this also work for an MacBook Pro 16 (2019) MacBookPro16,1 ?

Gerard Dirks - Contestar

A couple of things that I noticed: After the install (before the patcher, the screen on my MBA mid-2011 went white (since it could not reboot without the patcher). I did a hard shutdown and restarted holding the option key to get back to the installer for the post install patch.

Second, updates from both the patcher (for mitigating known update issues) required a restart which worked but the second time through with Mojave updates got stuck similar to the original install and required a re-post-install patching like before. This could be disturbing for folks who don’t realize this.

Douglas Lee - Contestar

I tried to install the Mojave on an SD Card. Alle ist working finde until the Patch try to personalize the volume.

Error: “asr: Couldn´t personalize volume /Volumes/macOS Base System“

disk6 ejected.

Do you have any idea?

If i try this sd card on the other mac to install the mojave.

This will go to a grey page with an X in the middle. Now Error Notice.

marc.matzkeit - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 horas: 321

Ultimos 7 días: 2,368

Ultimos 30 días: 10,750

Todo El Tiempo: 92,961