Resumen del Video

Introducción

Cada tanto, nuestro equipo de desmontaje mira hacia el cielo. Hoy, vamos a desmontar pieza a pieza el Samsung Galaxy S5. ¿Será inmortalizado este dispositivo entre las estrellas de reparabilidad—o se desplomará en el suelo como un meteorito centelleante?

Únete a nosotros para usar nuestros mejores instrumentos científicos para descubrirlo—al estilo iFixit.

¿Están preocupados de que el cielo se caiga? Sé la primera ave que use Tweet para contactar tus amigos reparadores. Usa Facebook, y mira hacia el cielo a la espera de fotos en Instagram.

Este desmontaje no es una guía de reparación. Para reparar tu Samsung Galaxy S5, utiliza nuestros manuales de servicio .

  1. Es bueno tener una galaxia para jugar, porque vamos a necesitar un montón de espacio para todo este hardware.
    • Es bueno tener una galaxia para jugar, porque vamos a necesitar un montón de espacio para todo este hardware.

      • Pantalla de 5.1” Super AMOLED (1920 x 1080, 432 ppi)

      • Cámara trasera de 16 MP con 4K vídeo a 30 fps; 2 MP cámara frontal con 1080p vídeo y lente de ángulo ancho.

      • Sensores para huellas digitales, frecuencia cardíaca, gestos

      • Procesador Snapdragon 801 de 2.5 GHz de cuatro núcleos, 2 GB LPDDR3 RAM

      • Memoria interna de 16/32 GB, más microSD de hasta 128 GB

      • LTE, NFC, Bluetooth 4.0 BLE, Micro-USB 3.0, 802.11/ac MIMO Wi-Fi

    Agregar Comentario

  2. Nuestra exploración de sensor inicial no revela signos de vida —solo un montón de equipamiento para detectar vida.
    • Nuestra exploración de sensor inicial no revela signos de vida —solo un montón de equipamiento para detectar vida.

      • Desde escáner de huellas digitales hasta gestos interpretativos, este teléfono muestra signos de interacción de nivel alto con una civilización avanzada.

    • Visible debajo de la cámara trasera de 16 megapixeles: un monitor de frecuencia cardíaca. Es útil cuando necesitas monitorear tu frecuencia cardíaca desde tu teléfono inteligente. Así que básicamente, todo el tiempo.

    Agregar Comentario

    • La bahía plateada es un Micro-B USB 3.0.

    • Y está abierto. Hasta la batería al menos. Lágrimas de alegría caen silenciosamente sobre la mesa de desmontaje.

    • Pelar la parte trasera del teléfono es más fácil que pelar una banana; la única herramienta requerida es un pulgar oponible.

    • ¿Qué es esto, no hay batería?

      • Samsung parece que esta promocionan el estilo bricolaje. No solo es esta batería reemplazable sino que también necesita ser instalada por el usuario. Eso merece un choca los cinco estilo internet.

    Agregar Comentario

    • No es necesario pedir un aventón hasta el borde de la galaxia para encontrar la tapa trasera; es gratis y transparente.

    • Suponemos que esta forma extraña de la caja no es un remanente de criaturas espaciales, sino una junta de goma. Samsung eligió el enfoque minimalista de resistencia al polvo y líquido en vez de métodos más problemáticos.

    Agregar Comentario

    • Damos un vistazo rápido a las advertencias mientras sacamos la batería de su envoltorio lujoso.

      • Las baterías cuestionables aparentemente explotarán cuando se las instala.

    • Esta es una batería de 3.85 V, 10.78 Wh. Samsung ofreció un mejor modo de ahorro de batería, pero olvidó especificar sobre la vida de esta chica en su publicidad—apuntando la especificación de la batería como 2800 mAh.

      • Esta es una leve mejora en comparación con la batería del S4 con 3.8 V and 2600 mAh (9.88 Wh

    • Instalamos la batería nueva. Luego, la sacamos de nuevo. Este desmontaje tiene que llegar a ciertos lugares y están debajo del paquete de batería.

      • Para aquellos que llevan nota en casa, eso llevo un gran total de 10 segundos. Traten de hacerlo mejor, HTC.

    Agregar Comentario

    • Samsung se ha puesto de nuestro lado en el momento de repartir la baraja—la baraja de tarjetas SIM + microSD, queremos decir.

    • "Galaxy S5" es bastante pegadizo, pero para aquellos que prefieren una designación más formal; el número de modelo que están buscando es SM-G900A.

    • ¿Qué hay tras la puerta número R1?

      • Hasta ahora todo lo que podemos decir es que hay conectores varios, y ciertamente no los tornillos que estábamos esperando. Manténganse en sintonía, porque tenemos el presentimiento que esto va a ser importante...

    Pry off the little cover under the battery cover and disengage the tiny connector, that is the fingerprint sensor / home button connector, disengage it so you do not have to scrape off the home button unnecessarily from your screen and later steps.

    danielclarkii - Contestar

    Is this to take the screen off

    Kayleb Manderson - Contestar

    This is a teardown not a repair guide, use this replacement guide to replace the display on your phone.

    Sam Lionheart -

    Is that connector on the third picture connected to the main board?

    Ricardo Martinez - Contestar

    • De repente, las cosas se ven desalentadoras. El antepasado del S5, el S4. se acopló a la mesa de desmontaje como un droide de protocolo a un baño de aceite.

    • Esta vez, sin embargo, parece que el ensamblaje entero de pantalla se interpone entre nosotros y más jugueteo.

    • Con ningún otro recurso, llamamos a nuestro músculo reparador, iOpener y Púa de Apertura— quizá mejor conocida por su apodo callejero, Calor y Fuerza.

    • Esto se está viendo muy nefasto. ¿Qué pasó, Samsung? Pensamos que eras nuestro amigo.

    Agregar Comentario

    • Es hora para la operación final de apertura...

      • ¡Oh, diablos! CABLE.

    • Chocarse contra estas trampas de cable es como encontrarse un nido de serpientes entre tú y el tesoro que te espera. Para empeorar las cosas, no encontramos a Harrison Ford en ningún lado.

    • Insertar traducción aquí

    Use a credit card to disconnect the screen from the tape strips in the center of the screen. The L-shaped and the "i" shaped copper strips on the frame of the phone in picture 3 is the tape you will need to disengage to pull the screen off

    danielclarkii - Contestar

    • Con la pantalla extraída, tenemos que convencerla de despedir a su botón de inicio. Dejamos que nuestra herramienta de apertura hable por nosotros.

    • Dile adiós a la cinta pegajosa adhesiva que sujeta la pantalla. Para volver a instalar tu pantalla seguramente necesitarás un nuevo conjunto de adhesivo.

    • El pequeño cable de ensamblaje de pantalla tiene un montón de pedacitos para transbordar. Lo ayuda el controlador de pantalla táctil Synaptics S5100A.

    • Este es un cambio bastante radical en el diseño para la serie S. Estamos acostumbrados a ver componentes internos en la parte trasera de un ensamblaje grande de pantalla. El S5 los tiene en la parte superior y atrapa a los componentes entre la pantalla y la batería, en su propio compartimento difícil de acceder.

    MyS5 felled off my pocket when i was riding and I smashed the screen .. the front glass is broken, the LCD is fine but the touchscreen don't work .. can I just replace the digitizer without replacing the LCD ? If I can, how to take them apart from each other ?

    Thanks for reading

    Simon Francois - Contestar

    Don't remove the button. That's dumb unless you're replacing it. One of the pictures in Step 6 you see that little door that you pry off, it has a small connector under it, disengage that connector, that is the fingerprint sensor so you don't have to ruin the glue around the button.

    danielclarkii - Contestar

    galaxy s5 my R1 antenna port broke off can i fix it

    keith - Contestar

    i have just a Question my galaxy s5.. the R1 antenna port broke off , can i fix that at home

    keith - Contestar

    and is that the reason i dont have any networking mobile data

    keith - Contestar

    • Oh Samsung, esperábamos que pudiéramos estar haciendo todo mal. Pero, por desgracia, aquí están los tornillos que necesitamos: del otro lado del teléfono. Suspiro.

    • Hemos llegado a un punto de debate sobre la nomenclatura Galaxy. El consenso dice que estamos eliminando el marco medio del um, marco medio.

    • ¿Confundidos? Sí. Lo estamos, también.

      • Esta es la cuestión: después de despegar la caja trasera, te encuentras con un marco medio. Y entre ese (primer) marco medio y el ensamblaje de la pantalla, está este segundo marco medio. Entonces ahí lo tienen: el doble de marco medio.

    Note: There are 10 black screws in the midframe and there are 2 silver screws in the back of the device that keeps the midframe together. Make sure to remove all of them before prying it apart.

    Stacy Moffat - Contestar

    This is a teardown, and shouldn't be followed as instructions, check our step-by-step S5 repair guides for details like number and size of screws!

    Sam Lionheart -

    • Entonces, para resumir:

      • A la izquierda, tenemos el marco medio interior, con la placa madre y la placa hija.

      • A la derecha, tenemos el marco medio exterior, con una plétora de componentes de contactos de muelle.

    • Ya nos tuteamos con las otras partes aquí: toma de auriculares, altavoz, botones, etc.

      • Pasada la crisis de identidad, tenemos para discutir más tarde la crisis de reparabilidad.

    • Ahora también visible, justo por debajo de la cámara trasera enorme, el totalmente nuevo monitor de frecuencia cardíaca de Samsung, que funciona con el biosensor Samsung SM-G900S.

    How difficult would it be to replace the rear camera lens on the back panel?

    Jakof allAces - Contestar

    Not very u dont have to take phone to pices just apply a bit of heat to the lens and useing a blade or over fine tiped tool lift up the old glass

    daniel willenbrok - Contestar

    What is this dark grey material between the corner of the exterior chrome frame and the lighter grey frame inside? In case of shock on the corner resulting in a slight deformation,could it potentially damage the water resistant integrity of the phone?

    Kevin Mungra - Contestar

    What on earth is holding the headphone jack down? Unfortunately it doesn't appear to be screws, and I'm looking to replace a headphone jack for a friend..

    Chris - Contestar

    What are the spring contact points visible on the back of the s5 immediately after removing the back cover of the phone? There's a little "109" written next to them but what are they for?

    Benjamin Grant - Contestar

    • ¿Se acuerdan el conector misterioso de la puerta número uno? Sorpresa: ¡era el cable del botón de inicio!

      • Este descubrimiento es una ventaja para la capacidad de reparación del S5 (y una lección clásica sobre la necesidad de manuales de reparación): desconectar el cable del botón de inicio desde el principio habría facilitado la extracción de la pantalla y seguramente ayudaría a volver a armarlo.

    • Presente y contabilizada es la tecnología esperada del escáner de huellas digitales. El chip de control está etiquetado como 1200P E43F2.

      • Algunos dicen que para hacer funcionar este sensor de huellas digitales realmente requiere un poco de persistencia.

    Agregar Comentario

    • En el centro de la "Galaxia" encontramos la placa madre. Después del duro trabajo, la sacamos y comenzamos a buscar alguna evidencia de inteligencia.

    • Nuestra primera señal viene de la cámara.

    • Ansiosos por un concurso de miradas, utilizamos nuestra herramienta confiable de apertura de plástico para hacer una palanca para echar un mejor vistazo.

    Agregar Comentario

    • A la izquierda, tenemos la cámara trasera de Samsung con 16MP 1/2.6”.

      • Promocionando un enfoque automático nuevo y más rápido, esta cámara debería permitir a los usuarios captar finalmente un OVNI real con evidencia fotográfica.

      • Sano y salvo, en la mochila de la cámara principal, hay un chip de control: QDA41 L1010 R41

    • De pie junto a la cámara principal está el doble de selfie Hobbit, una cámara frontal de 2.0 MP.

      • Este lente pequeño de ángulo ancho tiene una resolución de 1920 x 1080.

    Can you tell the detail camera dimension?

    Ellen Fan - Contestar

    Is there only one camera replacement part for this phone, or are there multiples? We have seen multiple models and have to figure out each time you open a new one, which one you need. Is there a way to find out which one you need prior, and possibly where to order them?

    kylestricklin - Contestar

    • Algunas galaxias tienen estrellas. Otras tienen chips:

      • Elpida FA164A2PM - El mismo paquete de RAM de 2 GB que encontramos en el HTC One (M8) y distinto al chip de Samsung de 2 GB que se encontró en el análisis de Chipworks. Cuatro núcleos, 2.5 GHz, probablemente en capas debajo.

      • Memoria a borde de 16 GB Samsung KLMAG2GEAC-B0

      • Front-end RF multimodo, multibanda Avago ACPM-7617

      • Murata KM4220004 (probablemente módulo Wi-Fi)

      • 1412 (C1N75R UMR3) (C1N78B YMP4)

      • Maxim Integrated MAX77804K (System PSoC) y MAX77826

      • STMicroelectronics 32A M410

    Is it easy to eleven the on board memory? Where can I get a replacement part?

    gabekib - Contestar

    • Módulo de interruptor de antena SWEP GRG28 (gracias, Chipworks)

    • Transceptor RF Qualcomm WTR1625L (otro encore de HTC One 8) y...

    • Chip acompañante de recepción solo Qualcomm WFR1620

    • CI de administración de potencia Qualcomm PMC8974

    • Lattice iCE40 LP1K FPGA de baja potencia

    • Acelerómetro/giroscopio Invensense MP65M (MPU-6500M)

    • Audio codec Qualcomm WCD9320

    • Controlador NFC NXP 47803 y transmisor HD-link móvil SIMG 8240B0

    What are the markings on the black IC below the Qualcomm WTR1625L tranceiver? Unfortunately due to the light reflections it is not legible in the picture...

    Marco - Contestar

    If you havent figured it out yet, SIMG 8240B0 is Silicon Image Chip for MHL and HDMI video/audio transmitter

    http://www.siliconimage.com/solutions/ip...

    Sriram Venugopalan - Contestar

    Where is the Snapdragon or Exynos processor?

    I couldn't see it.

    Esteban - Contestar

    At the intersection of the SWEP GRG28 antenna switch and the Qualcomm WTR1625L RF transceiver the is a small gold female connector....what size is it? It's smaller than M, maybe O or P?? I wonder why the change from all previous galaxy models that use the FMA/M CONNECTOR. I know it's an inconsequential tidbit to most but if you have the extra time I'd appreciate it.

    Scott Selger - Contestar

    Did you find anything out?

    Gerardo Rodriguez -

    Would the wifi module on the phone be the reason why my wifi won't turn on? Could it be the antenna?

    Kevin Hernandez - Contestar

    Did you check your files I had to rename my file where data for mic was kept..

    Gerardo Rodriguez -

    has anyone ever replaced the Gyro sensor? Is it easy to remove and replace?

    jbritsch - Contestar

    • Con la placa madre fuera del camino, nos encontramos sin partes. Todo lo que nos queda es una pequeña y solitaria placa hija.

    • En el hogar del puerto de carga, un examen más detallado de esta placa hija revela cables para los botones inferiores, así como algunos nodos de circuitos integrados:

      • Controlador de sensor táctil capacitivo CapSense Cypress CY8C20075-24LKXI

      • Controlador de antena RFMD RF1119

      • Micrófono primario S1221

    Agregar Comentario

    • Calificación de reparabilidad del Samsung Galaxy S5: 5 de 10 (10 es lo más fácil de reparar)

      • La batería es increíblemente fácil de remover y reemplazar.

      • La pantalla ahora es uno de los primeros componentes en salir, lo que hace que los reemplazos sean un poco más rápidos. Sin embargo, está sujeta con una cantidad significativa de adhesivo y requiere una palanca muy cuidadosa y persistente y una cantidad considerable de calor para eliminar sin agrietar el vidrio ni cortar los cables.

      • Una vez que tienes el dispositivo abierto, varios componentes son modulares y bastante fáciles de reemplazar, como las cámaras, el conector de auriculares, el motor del vibrador y los altavoces.

      • Reemplazar cualquier cosa que no sea la batería requiere primero quitar la pantalla, arriesgándose a daños adicionales en el camino a una reparación.

    What type of adhesive is holding the screen in place. After replacing a componant, will it just be a matter of reheating the existing adhesive and replacing the screen?

    Simon Blackburn - Contestar

    you can add any glue.. anyway if you heat to remove glue works ok

    https://www.youtube.com/watch?v=7pROEuvG...

    Kiko D Dog - Contestar

    I have to say, 5 out of 10 is far too forgiving a score. I would give it a 3. screen-replacement is a definite red mark. i think i could do 20 s4 screens in the time it takes to do one s5. Those used to previous sasmung galaxy repair can easily find themselves breaking the home button cable if they don't have forewarning. placeing screws behind the display seems very deliberate and cynical on the part of the design team.

    this also means that you cannot purchase a new screen with the frame included. you must use the phone's existing frame and align it EXACTLY right. (pay extra to get pre-cut industrial glue). the first s5 i did, the new glass wouldn't align with the steel mic mesh. i had to spend over an hour grinding down the mesh!

    i cant beleive samsung would do this to me :(

    pseudonymous - Contestar

100%

Empezar a traducir ›

what is the 802.11ac chip?

Ehsan Nourbakhsh - Contestar

it's the wi-fi chip. 802.11 is a norm at IEEE ;)

Thomas -

was the lcd glued to the frame? i mean that reddish foil, did it come

off easily without heating it up? thanks

elvirs - Contestar

LCD and touchscreen is fused together. Which reddish foil are you referring to?

adnan amru -

I think he means the copper-coloured backside of the display assembly. And I have the same question, was the backside of the display assembly glued to the midframe, or was it just the sides that were glued to the frame?

Audun -

no it is not. it is a kind of stray capacitance shield(made of copper i guess). so not glued to the main frame. you need to heat the edges. and be careful with the two buttons,,

esref celik celik -

How come iphone 5s scored higher than Galaxy S5? At least S5 is easier to replace battery without any difficulties.

Thomas - Contestar

Because for s5, any PROPER repair will involve opening up the display module, which destroys the waterproof LCD adhesive. Special reassembly and functional test procedures are needed to restore the phone to its original performance. On an iPhone 5s no such problem is present.

Tom Chai -

@Thomas- For the iPhone 5s, you have to disconnect the home button (and fingerprint scanner) from the front display assembly as you open it, but opening it is trivial. The only worry is ensuring you don't snag the home button cable connected to the main board. This isn't super hard but requires some dexterity that makes a DIY repair much harder.

For the S5, it appears you have to heat the front of the display (at least the edges) and gently and rather expertly apply force to lift up the screen assembly. Not only do you have to do that to get the screen out for a screen replacement, you have to do that for ANY internal repair. There is a very high risk of breaking the screen doing this. Given that this is by far the most expensive component, that's a substantial risk if all you want to do is replace the camera/speaker/etc.

My guess is that Samsung decided on this approach to keep it water proof/resistant, but it greatly complicates any repair, ones that would be trivial on other Galaxy devices.

blank - Contestar

@thomas adhesive like this is an automatic lowering and although it has a replaceable battery, that won't help if anything else breaks.

Ashley Ryan - Contestar

How is access to the plastic 'string' piece that connects the USB/charger port cover to the frame? I'm asking as I can see this piece becoming a common break in the coming months. Hopefully it doesn't involve a disassembly of the phone to change the string/charge port cover.

Jon - Contestar

The charge port cover is held on by one screw and a small plastic cover piece. It is trivial to replace broken covers so this will probably be a really cheap, easily sourced replacement part. I may pick up a 10-pack for my own S5. Feel like I will need that many.

PMDR -

thank you for help us

mart305 - Contestar

best prix for Samsung Galaxy S5 16GB in amazon

SM-G900H WHITE $574.98

http://goo.gl/ccCMaJ

G-900H Black $571.01

http://goo.gl/tL6Kg8

khadir ahmed - Contestar

I'm having a problem hearing sound when I'm on the road. It's as if it disconnects from wife or something. Any ideas?

Karina Golabek - Contestar

Love the teardown! iFixit Rocks!!!!

Armen Orbelyan - Contestar

the device is IP67 certified , so my guess is once you replaced the screen ... it won't be dust/water proof anymore

Ofer Arbeli - Contestar

Hello guys!

I really need help here. My galaxy S5 doesn't pick up my SD Card anymore. It work for few days at first use but now it doesn't. I check my SD card on other phones and tried other SD Cards too, it doesn't pick it up. any suggestion guys?

Hanif Ahmadi - Contestar

Google's Android Device Manager helps you to remotely locate your device and wipe your phone’s data, if it is lost or stolen. It also provides protection to your lost phone by enabling remote locking. I found this info here, http://www.spinfold.com/android-tricks-a...

Naresh Landam - Contestar

Hi I recently changed my lcd and in the mean time disassembled the device for fun. Now everything is assembled, but the lte signal is a bit static with low upload speed (download is slow but acceptable) anyone have any idea which part may need to be replaced?

pedro - Contestar

awesome hardware review of s5 and i saw galaxy s5 tips here: http://www.toptechtune.com/2014/04/14-ma...

shafeeqts - Contestar

hi, where is the temperature sensor? Thanks

Paolo Abbate - Contestar

I cut the cables to the "back" and "recent apps" buttons. They aren't as sensitive anymore, but fortunately they still work. I also ripped some of the foil on the back of the screen, but I haven't noticed any negative effects from that.

Jonathan Good - Contestar

I also cut the cables to my back and recent app button but they don't work how do I fix it

madison -

So.. I have a G900V. I cracked the screen, followed by a trip to the toilet :X

Ever since, I cannot make calls, rarely sms, but have great data?? Every app, sensor, sim status etc says I have reception, but the dialer just hangs at 0:00... Pulldown indicates "No Service" at the bottom. I had a similar problem with the s4, turned out to be one of those micro coaxial type antenna cables/connection. Have any ideas?

Rick Stanley - Contestar

Rick, did you find a solution to your problem? I'm having the same issue.

It seems that the LTE/Wifi works but the CDMA radio does not work or the antenna isn't properly connected. I bought some more coaxial cables and another charging port board and replaced them but no luck...

steve -

My version of the SM-G900F has _two_ high-frequency cables going from the motherboard to the USB module. One blue (wired like yours) and one grey (wired from the center of the motherboard, left of the blue one, through the "crack" near the top of the duct the blue one follows and exits at the bottom of the duct turning left and connecting beneath the CY8C20075-24LKXI.

I had to replace the display _and_ the USB module (damaged it while disassembling the phone).

Question: Now I have replaced both display AND USB module - and the phone ALMOST works. The problem it experiences is a very much lacking connectivity in terms of phone and 3/4G internet. Wireless does work. My question is thus, could I have bought an incorrect USB module? The new one has all the same connectors. Could I have forgotten something else? Is there a gnome in my phone? Are the skies falling?

If you happen to know - or if you happen to be a smart Alec that happens to be right as well, please chip in - I'd love to have my phone ok. :)

thor - Contestar

I have the same question, did you ever find out the answer to this?

Stacey -

I just replaced the charging port in my s5, taking great care to not break anything. However, the touch screen doesn't work now. Any suggestions?

inquisitionlalia - Contestar

Is there any way to check if the back body or mid section of the s5 is bent?

I think my s5's might be bent and I am not sure of how i can verify this.

The reason i ask is the lcd screen cracked while it was in a protective case and withe a glass screen protector on. The phone was in my pocket when it cracked.

Anand - Contestar

Are there any water damage indicators other than the battery and its compartment? I'm talking about indicators that need disassembly to find?

2jzgte - Contestar

What in your opinion may need to be replaced if my screen continues to turn dark green and take almost 15 minutes to turn on and become active so I can unlock my phone?? I need help with this issue..

Chantal Garant - Contestar

Jesus soriano colula - Contestar

Can replace the accelerometer/gyroscope?

Fernando Ulloa - Contestar

Did you ever do this? I want to do the same thing. Mine has not been working for awhile now.

jbritsch -

Could I add a thermal gel/paste to the SoC like the Nexus 4?

Adrianne Howell Quizana - Contestar

I mean a thermal pad? -Adrianne Quizana

Adrianne Howell Quizana -

Thank you this was very helpful

kempc8 - Contestar

I have the s5 sport. Is the on board memory the same, and is it possible to get data off it completely outside the now pulverized phone?

xyuryno - Contestar

Does anyone know how to get data off the on board memory with a smashed twisted dead phone?

xyuryno - Contestar

Odin ..used for flush or safe strap

Gerardo Rodriguez -

Hi, my GPS stopped working and I am sure it is the antenna.

Where would the antenna connections be on the phone ?

jamech - Contestar

I have the same problem.. Did you find a solution to make the gps alive again?

Andres Garza -

I broke my home button ribbon and my touch screen does not work. Do I need the home screen button for the touch screen to work?

AJC - Contestar

is the phone still waterproof after opening the screen ?

Amaury Claeys - Contestar

i was wondering if i tore the copper foil that's shaped like an L would that be a reason for the bottom of the screen not to work?

cpk0001 - Contestar

My phone Samsung S5 SM-G900P not capable for 1800 MHZ frequency for LTE. Can we fix it?

Navdeep - Contestar

No, it is never supported to begin with.

Tom Chai -

Hey i had the idea and thought I'd ask if it's possible to take the antenna from a G900T and put it in a G900P so as to make it LTE capable on T-mobile. Is this outlandish or actually possible?

Albeit Pragmus -

Is the antenna from a G900T capable of operations in a G900P if replaced with said antenna? I ask this as i look for apparently an unsolved mystery lol i assume that functionality should be the same since they all say that the G900P antenna on Sprint variant is not capable on of running on Tmo frequencies... this sucks so bad too cause why in the !&&* would you not just put the same hardwarw relative to the region in at the factory... ugh lol

Albeit Pragmus -

Ok the lcd worked when i started haha replaced the lcd, charging port and head phone jack. Now after a brand new lcd nothing is happening? Thoughts

eyeopener78 - Contestar

Replaced the lcd and charging port and head phone jack, put back togetjer and nothing? Thoughts

eyeopener78 - Contestar

hi guys! i had water damage my galaxy s5...(because i didn't know to what extent is its water proof capabikitues) now my battery drains 4x faster than before. how do i fix it?

katenemesvidad - Contestar

My speaked cuts in and out. If the speaker is plug and play, would replacing the speaker even fix my problem? I am talking about the loudspeaker. To me it wouldn't since there are no wired connecting it to the mobo.

Shaun Schlager - Contestar

My speaker cuts in and out...mainly out. Would replacing the loudspeaker even fix it since the speaker is plug and play and has no wires connecting it to the mobo?

Shaun Schlager - Contestar

Hi guys; which one is the contact for the antenna of the GPS? And where is the GPS antenna?

A picture would be great.

Cheers.

Power17 - Contestar

So my primary microphone only works if I put pressure where the home button cable connects. kinda next to the battery. Anybody have an idea of why?

Ryan b - Contestar

I did a replacement for the por charger successfully. However i did teared the golden sheet on the behind the lcd .now my touch svreen doesnt work .is tgat golden sheet is the amoled ? Should i get a new screen or the problem isn't on the teared sheet?

Davi T - Contestar

Crisis Action -

I can not understand why there is not info about where the gps is :S

square_fire - Contestar

I need the screen replaced on my galaxy s5 .....that all its cracked and yea help me

Choochum - Contestar

I need to replace the charging port on my Galaxy S5. What will I need to do this and what do I need to watch out for?

Peter G. - Contestar

The guide you’re looking for is right here.

Jeff Suovanen -

I need to replace the power button of my S5. Do I really need to go to removing screen and applying new tapes? Or can I just remove the plastic small covers from the backside (glued to middle pane)?

S5user - Contestar

hi all my s5 keep rebooting like every 2 min…….how can i fix it

Dwayne Thorne - Contestar

Thank you for all great job to explain every thing that related to s5 g900h. I wish if someone can tell me , how I can get the sechmatices for this phone.

thank you again,

Ali RH

Ali - Contestar

Hi. Does anyone know what the five contacts (one setof two above three singles clustered in an L shape) under the back cover are for?

Jedi Lewis - Contestar

Broke one of the adhesive buttons, snapped of the ribbon. Give that sucker some HEAT!!!

Sindre Johansen - Contestar

My phone shuts off if it gets under 20% and it also has an over heating problemwhat should I do?

Fraun /GAMING - Contestar

What should I do my phone shuts off if under 20% and also over heats?

Fraun /GAMING - Contestar

Should I get a new battery my phone shuts off if it's under 20% ,and my phone Aldo has an overheating problem

Fraun /GAMING - Contestar

There is two sensors next to the front camera. Is it some kind of camera sensor, with a video feed? The phone knows when you are looking at the screen. How does the technology works?

al ei - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 Horas: 68

Últimos 7 Días: 461

Últimos 30 Días: 2,348

Todo El Tiempo: 463,211