Introducción

El puerto USB-C en tu Retina MacBook 2016 es el único puerto además del puerto para cascos, y puede sufrir uso o daño durante el tiempo. Usa ésta guía para reemplazarlo.

  1. Antes de continuar, desconecta y apaga tu Macbook. Cierra la pantalla y apoyalo en una superficie suave, con la parte superior hacia abajo.
    • Antes de continuar, desconecta y apaga tu Macbook. Cierra la pantalla y apoyalo en una superficie suave, con la parte superior hacia abajo.

    • Retira los siguientes 8 tornillos que aseguran el carcasa inferior.

    • Dos 1.8 mm P5 tornillos pentalobulado

    • Cuatro 2.9 mm P5 tornillos pentalobulado

    • Dos 6.1 mm P5 tornillos pentalobulado

    • Nota la orientación de los tornillos mientras los retiras - ellos necesitaran reinstalarse con cierto ángulo.

    • Durante esta reparación, manten localizado cada tornillo y asegurate que va de vuelta exactamente en el mismo lugar de donde vino para evitar que se dañe el equipo.

    IMPORTANT. You’re not removing the bottom, yet. This step is solely to separate the panel from its clips, permitting inside access.

    Chris Leeds - Contestar

    The screws go in tangent to the curve of the case. If you aren’t used to handling small hardware try turning the screw counterclockwise while you feel for the hole until you feel it drop, that means the threads have aligned. It takes only light finger torque when they are threaded correctly

    abscate - Contestar

  2. Usa tus dedos como palancas entre la carcasa superior e inferior, empezando por la parte de atrás de la MacBook entre las bisagras. Levanta la carcasa inferior un poco nada más para evitar dañar los cables que conectar la carcasa inferior con la superior. Manten un agarre firme, levanta con firmeza hasta que la carcasa inferior se separe levemente de la carcasa superior
    • Usa tus dedos como palancas entre la carcasa superior e inferior, empezando por la parte de atrás de la MacBook entre las bisagras.

    • Levanta la carcasa inferior un poco nada más para evitar dañar los cables que conectar la carcasa inferior con la superior.

    • Manten un agarre firme, levanta con firmeza hasta que la carcasa inferior se separe levemente de la carcasa superior

    • Puedes experimentar mucha resistencia cuando levante la carcasa inferior. Si es necesario, desliza una púa de apertura o cualquier otra herramienta libre de ESD por los bordes de la carcasa inferior para liberar los 2 clips escondidos

    • Durante el reensamblaje, intenta re-enganchar los clips, presiona firmemente cerca de cada borde de cada lado de la carcasa inferior, (cerca de donde se inserta la púa en la tercera imágen) hasta que escuches los clips encajar en su lugar.

  3. Mientras mantienes la carcasa inferior en su lugar, con cuidado voltea la MacBook para que el logo de Apple quede arriba.
    • Mientras mantienes la carcasa inferior en su lugar, con cuidado voltea la MacBook para que el logo de Apple quede arriba.

  4. Levanta la carcasa superior y la pantalla juntos desde el borde frontal y levanta a unos 45˚ grados aproximadamente. Puede ayudarte apoyar la MacBook abierta en esta posición para el siguiente paso.
    • Levanta la carcasa superior y la pantalla juntos desde el borde frontal y levanta a unos 45˚ grados aproximadamente.

    • Puede ayudarte apoyar la MacBook abierta en esta posición para el siguiente paso.

  5. Usa la parte plana de la spudger para presionar y mantener el pequeño botón dorado 'desconectar batería'. Si el LED de poder está encendido, continua presionando el botón hasta que el LED se apague por completo, y luego suelta el botón. Esto puede tomar unos 10 segundos. Si el LED no se ilumina, suelta el botón después de 5 a 10 segundos. Presiona y mantén otra vez por 5 a 10 segundos, luego sueltas. Finalmente, presiona y mantén por tercera vez de 5 a 10 segundos, y suelta.
    • Usa la parte plana de la spudger para presionar y mantener el pequeño botón dorado 'desconectar batería'.

    • Si el LED de poder está encendido, continua presionando el botón hasta que el LED se apague por completo, y luego suelta el botón. Esto puede tomar unos 10 segundos.

    • Si el LED no se ilumina, suelta el botón después de 5 a 10 segundos. Presiona y mantén otra vez por 5 a 10 segundos, luego sueltas. Finalmente, presiona y mantén por tercera vez de 5 a 10 segundos, y suelta.

    • Este paso asegura que la MacBook está totalmente apagada y es seguro trabajar en ella.

    cannot turn on the led after replacing the new screen, even after following the turn on instructions upper…

    Laurent Pierre - Contestar

    on reassembly, I had to plug my laptop in to reactivate the LED light

    aaron_vandyke2003 - Contestar

    Does anyone know how to turn it back on..? I plugged the laptop in and saw the LED Light, but it won’t turn on

    mmcsorley - Contestar

    After reassembly I could not restart my MacBook using the power button or after SMC reset (shift-ctrl-option-pwr). I had to connect my MacBook to its charging cable to get the battery LED to re-illuminate. After that it was all normal.

    Richard Lovatt - Contestar

    It took a few minutes on the power adapter for my computer to turn on after it was reassembled.

    Luk Chl - Contestar

    mine doesnt turn on w anything, i forgot to click the buton to disconnect :_/

    cristian.campuzano - Contestar

    Same issue as above peeps. Followed ifixit directions verbatim and wasn't getting anything after screwing everything back in. Plugged in original 45W power block and waited, after few minutes battery LED came on and a min. or two after that, was able to get screen to turn on. Hope this helps somebody else.

    Brandon Elliott - Contestar

    May I ask how to get screen to turn on. I cannot get it work..

    Xiubo Zhang - Contestar

    There needs to be mention of procedure for getting the repaired MacBook to power up again after the repair is completed.

    I also am running into the issue described by others. MB will not come on again, even after being plugged into power and performing an SMC reset.

    Kinda stuck….

    Carlos Perez - Contestar

    Hi, I tried everything and my MacBook will not start up after replacing the bottom case with a battery installed. I decided to put back on the old case with the battery that needs servicing and it still will not power on. I am fairly experienced taking apart laptops I was an Apple service tech for 15 years. this has me baffalled. Any hints BTY the logic board does not show any power coming from the AC charger the power LED is not lit up

    eestern - Contestar

    I had trouble with this as well. What worked for me is to plug in power using the stock 29W USB C power brick that originally came with this Macbook. Trying other, lower powered, power adapters did not work. Use this advice with caution as there are multiple (i.e substantiated) comments that indicate that first power up should only be with a 5W adapter! So perhaps try this strict sequence: try with a 5W adapter, then and only then try with the 29W adapter. Or even slightly better, if everything else has completely failed, only then try full power 29W adapter.

    LexxOne - Contestar

    How long did you wait to get it power back on? I replaced my logic board and tried to connect the power charger but it doesnt still turn on.

    Herb -

  6. Cierra la MacBook y cuidadosamente voltéala boca abajo.
    • Cierra la MacBook y cuidadosamente voltéala boca abajo.

  7. Levanta desde el borde delantero, abre la carcasa a un ángulo de 45° aproximadamente.
    • Levanta desde el borde delantero, abre la carcasa a un ángulo de 45° aproximadamente.

    • Ten cuidado en no dañar lo cables de cinta que siguen conectados a la carcasa inferior de la MacBook.

  8. Usa las pinzas para quitar la cinta que cubre el cable del trackpad con conector ZIF. Usa las pinzas para quitar la cinta que cubre el cable del trackpad con conector ZIF.
    • Usa las pinzas para quitar la cinta que cubre el cable del trackpad con conector ZIF.

    Where can I find a replacement cable?

    John Comix - Contestar

  9. Usa el spudger para levantar cuidadosamente  la solapa en el cable del trackpad con conector ZIF. Usa el spudger para levantar cuidadosamente  la solapa en el cable del trackpad con conector ZIF. Usa el spudger para levantar cuidadosamente  la solapa en el cable del trackpad con conector ZIF.
    • Usa el spudger para levantar cuidadosamente la solapa en el cable del trackpad con conector ZIF.

    The small retainer flips up about 90 degrees from locked position

    abscate - Contestar

    The keyboard and trackpad don't work after the repair, what can I do? They don't even show up in System Report.

    bredelet - Contestar

    I found that the connector was not pushed enough in. Works now.

    bredelet -

  10. Desconecta el cable plano del trackpad tirando levemente a través de la ranura de la estructura. Desconecta el cable plano del trackpad tirando levemente a través de la ranura de la estructura.
    • Desconecta el cable plano del trackpad tirando levemente a través de la ranura de la estructura.

  11. Con cuidado cierra la MacBook y voltea una vez más, para que el logo de Apple quede arriba. Levantando desde el borde delantero,  eleva la carcasa superior/pantalla a unos 90° grados de ángulo, y apóyalo contra algo rígido para que no tengas qué sostenerlo. Agrega una pieza de cinta cerca del trackpad para asegurar la carcasa superior y prevenir movimiento accidentales.
    • Con cuidado cierra la MacBook y voltea una vez más, para que el logo de Apple quede arriba.

    • Levantando desde el borde delantero, eleva la carcasa superior/pantalla a unos 90° grados de ángulo, y apóyalo contra algo rígido para que no tengas qué sostenerlo.

    • Agrega una pieza de cinta cerca del trackpad para asegurar la carcasa superior y prevenir movimiento accidentales.

    • Es posible abrir la MacBook por completo con lo dos lado acostado planos, pero esto puede dañar los cables flex y no es recomendable.

  12. Quita el único tornillo de 2.9 mm T5 Torx asegurando el conector de la batería de la tarjeta lógica.
    • Quita el único tornillo de 2.9 mm T5 Torx asegurando el conector de la batería de la tarjeta lógica.

    From my experience it’s important to carefully press and hold the small button above left of the Battery Discharge label. Use a plastic spudger or finger tip. The illuminated yellow LED to the right will go off. I believe this discharges remaining electricity from logic board protecting it during repair.

    * I cannot find any documentation to support this, but I have damaged boards by not including this step.

    Chris Leeds - Contestar

    What is with the all plastic end of this cable that appears to just be glued right on top of its connector?

    Does the new one just stick back right on top?

    (In this photo it is the bottom side of the cable below the white water indicator sticker)

    Elizabeth Erkelens - Contestar

  13. Como una precaución adicional, puedes desconectar físicamente la batería insertando  la púa aisladora de batería entre la tarjeta lógica y el conector de la batería. Como una precaución adicional, puedes desconectar físicamente la batería insertando  la púa aisladora de batería entre la tarjeta lógica y el conector de la batería.
    • Como una precaución adicional, puedes desconectar físicamente la batería insertando la púa aisladora de batería entre la tarjeta lógica y el conector de la batería.

    What happen if you don’t disconnect the battery? I didn’t and I saw smoke coming out when I connected the pad flex cable and the computer still started up

    DSANTIAGOSOY - Contestar

    If you don’t disconnect the battery you might accidentally short something on the logic board since power is still running through everything while you’re working on it. You can complete the repair without disconnecting the battery, but you risk accidentally breaking your logic board. It’s much safer to keep the battery disconnected while you’re working.

    Adam O'Camb -

  14. Quita los dos tornillos asegurando el soporte del cable del puerto USB-C.
    • Quita los dos tornillos asegurando el soporte del cable del puerto USB-C.

    • Tornillo 1.1 mm Phillips #00

    • Tornillo 3.5 mm T5 Torx

    I’m at this point and the 1.1 mm Phillips #00 screw won’t budge and now I fear it could be stripped? Now what???

    Y'vonne Feeney - Contestar

    You could try to cover the tip of your screwdriver with a thin rubber glove to improve the grip on the screw while applying a little more downward force for the initial jolt. That might loosen the screw.

    Tobias Isakeit -

    The USB-C ribbon cable breaks very easily when being attached. Any particular tricks for ensuring that it won’t snap somewhere while being installed?

    bfg737 - Contestar

    With my iFixit screwdriver kit, these were Philips #000, not #00.

    Paul Nishikawa - Contestar

    This was #000 for me as well

    Adam Hupp - Contestar

  15. Usa el lado plano de la spudger para desconectar el soporte del cable del puerto USB-C aplicando palanca hacia arriba de la tarjeta lógica. Para reconectar este cable, primero alinea el soporte metálico por encima de los huecos de los tornillos, luego presiona en el centro del soporte. Asegúrate que está alineado correctamente o puedes dañar el conector.
    • Usa el lado plano de la spudger para desconectar el soporte del cable del puerto USB-C aplicando palanca hacia arriba de la tarjeta lógica.

    • Para reconectar este cable, primero alinea el soporte metálico por encima de los huecos de los tornillos, luego presiona en el centro del soporte. Asegúrate que está alineado correctamente o puedes dañar el conector.

    At re-assembling, when you reconnect this cable, pressing centre of metal plat is extremely important. You should feel tiny click when it connected properly. I encountered unrecognised external HDD and external monitor through USB-C even though charging in/out was OK, i.e failure of data transmission. I needed to re-open the back cover and pressed the metal plate again, then USB-C connection worked properly.

    Aki Mochi - Contestar

  16. Usa el spudger para abrir la solapa que retiene el conector ZIF del Audio Jack Usa el spudger para abrir la solapa que retiene el conector ZIF del Audio Jack
    • Usa el spudger para abrir la solapa que retiene el conector ZIF del Audio Jack

  17. Desconecta el cable  plano de la tarjeta del Jack de Audio tirando su parte plana trasera del conector ZIF.
    • Desconecta el cable plano de la tarjeta del Jack de Audio tirando su parte plana trasera del conector ZIF.

    • Durante el rearmado, orienta el cable plano para que el lado con la linea blanca este de cara a ti, como se muestra.

    • En este punto es posible abrir la MacBook por completo y acostarla de forma plana en una mesa sin causar ningún daño al cable flex

    Make sure at reassembly that you insert the ribbon cable in to the jack board fully. It seems to take an extra push. The white line should disappear when it is seated properly. I didn’t get it in all the way by a fraction of a mm and had no sound (internal speakers weren’t even recognized). Went back and seated the cable fully and sound was back.

    Timothy Dinkelman - Contestar

  18. Usa unas pinzas para despegar la cinta que cubre el conector del cable de la pantalla. Usa unas pinzas para despegar la cinta que cubre el conector del cable de la pantalla.
    • Usa unas pinzas para despegar la cinta que cubre el conector del cable de la pantalla.

    I won’t have my daughter’s MacBook with its banana encrusted USB-C port until she returns home during spring break — just doing some homework before then. But if the case can lie flat after the audio board ZIF cable is detached, why do you need to detach the display cable connector (Steps 19-24)? It seems that you could jump straight to Step 25 to replace the USB-C port and avoid those steps.

    John Conklin - Contestar

    Hi John, disconnecting the display cable is not necessary, but is recommended to avoid accidental damage to the cable during the rest of the procedure. If you feel confident in the safety of the cable then you can skip ahead. Good luck with the repair!

    Adam O'Camb -

    I skipped ahead to step 25 successfully by making a secure stand for the display and being careful to not strain cables. If you are decently motor skilled this saves you 15 minutes or so. Not recommended if you live with cats who love little screws to chase

    abscate - Contestar

  19. Es posible que la solapa metálica de retención del conector del cable de la pantalla se abra y quede pegada a la cinta. Si es así, usa el extremo plano de una pinza para sujetar la solapa de retención mientras despegas la cinta con las pinzas.
    • Es posible que la solapa metálica de retención del conector del cable de la pantalla se abra y quede pegada a la cinta.

    • Si es así, usa el extremo plano de una pinza para sujetar la solapa de retención mientras despegas la cinta con las pinzas.

  20. Utiliza el extremo plano de un spudger para abrir la solapa de retención del conector del cable de la pantalla.
    • Utiliza el extremo plano de un spudger para abrir la solapa de retención del conector del cable de la pantalla.

    • Trata de mantenerla libre de la cinta adhesiva, o puede volver a adherirse y dificultar la extracción del cable.

    I found it helpful to stick one of the triangular picks in between the table and the retaining flap to keep them separated.

    Kofi Kantanka - Contestar

  21. Desliza con cuidado el extremo plano de un spudger por debajo del cable de la pantalla para separar el adhesivo que lo sujeta a la caja inferior. Ten cuidado de no dañar el cable. Si el adhesivo es muy fuerte, calienta lacaja directamente debajo del cable con un iOpener para ablandar el adhesivo y vuelve a intentarlo. Ten cuidado de no dañar el cable. Si el adhesivo es muy fuerte, calienta lacaja directamente debajo del cable con un iOpener para ablandar el adhesivo y vuelve a intentarlo.
    • Desliza con cuidado el extremo plano de un spudger por debajo del cable de la pantalla para separar el adhesivo que lo sujeta a la caja inferior.

    • Ten cuidado de no dañar el cable. Si el adhesivo es muy fuerte, calienta lacaja directamente debajo del cable con un iOpener para ablandar el adhesivo y vuelve a intentarlo.

    Great, another new fragile display cable to deal with. Thanks Apple.

    maccentric - Contestar

  22. Desconecta el cable de la pantalla tirando suavemente de él para sacarlo de su conector.
    • Desconecta el cable de la pantalla tirando suavemente de él para sacarlo de su conector.

    • Cierra inmediatamente la solapa de retención.

    • La solapa debe permanecer cerrada cuando se vuelva a insertar el cable durante el montaje. Alinea el cable con los contactos dorados hacia abajo y deslícelo suavemente en el conector cerrado. Ten cuidado de no aplastar o dañar el cable. Cuando esté completamente insertado, las hendiduras de los lados no deben ser visibles.

    I’m pretty sure I understand the instructions here, but I had to think about it a little longer because “… must remain closed when the cable is reinserted during reassembly …” was not clear to me right away. The retaining flap I discovered, is super delicate, and hence my paranoia, so I wanted to point this out in case anyone else felt like me: ''''Is it correct to assume that your instructions could be interpreted as:

    “After disconnecting the cable, close the retaining flap for now to avoid damaging it. When reinstalling the cable, flip up the retaining flap once again, realign and slide the cable with gold contacts facing down.”

    I bent the USB-C corner of the lower case from a short drop onto laminate flooring, so in I went to shape it so the edge wouldn’t snag or scratch things. I am typing on my MacBook that received the body work.

    Thank you for your guidance!

    John Torquido - Contestar

    For @seriouslyjohn and anyone else who might be wondering: “the flap must remain closed when the cable is reinserted” means keep it closed. Do not reopen the flap to insert the cable; just insert it carefully while leaving the flap closed. I know it probably runs counter to the procedure you’re used to, but Apple’s documentation is very clear on this, and I have to think it’s for a reason. My advice is to follow the instructions as written and don’t try to reinterpret them ;) Congrats on a successful repair!

    Jeff Suovanen -

    Oops! I most definitely did NOT reinsert the cable into a closed connector. We can only wonder why Apple instructed this step to be counter-intuitive. I’ll pay closer attention to any weirdness that may arise, but the MacBook has been traveling and performing as it should; I’m going to avoid reopening the case, as easy as it is, until I have a good reason to do so. Thank you for replying and updating the guide!

    John Torquido - Contestar

    I would argue that you should NOT close the retaining flap. I followed the directions to the letter, and when I started up the MacBook, the display did not register since the I wasn’t able to reseed the cable fully without worrying about tearing the cable. I did hear the computer charging and saw that the keyboard lit up, so I knew the MacBook was working besides the display. I looked up another video on Youtube that left the retaining flap open when reinstalling, so I took apart the Macbook again and tried it that way, and IT WORKED! The cable wasn’t fully reseated with the retainer open and I’m not sure if that was my fault or not, but with the retainer flap open, it was easier to see that. My 2 cents. Good luck everyone!

    Sulmo Kim - Contestar

    I initially tried inserting the cable with the retaining flap closed (as described), however after completing reassembly the MacBook could be heard to start but without any display action (no backlight, no graphics - also tried resetting the SMC). Being suspicious of this step based on the comments above, I tried re-inserting the cable with the retaining flap open before subsequently closing the flap. It may have just been my perception but insertion with the retaining flap open certainly appeared to result in a more robust mating of cable and connector. After reassembly and reset of the SMC I at least saw backlight action although no graphics still. A subsequent boot into to diagnostics mode resulted in the graphics coming to life.

    Maybe my re-insertion while the retaining flap was closed was not quite correct (although I was certainly trying to be careful), but my experience was that success was achieved making the cable insertion while the retaining flap was open.

    Paul Richards - Contestar

  23. Separa el conjunto de la caja superior del conjunto de la caja inferior.
    • Separa el conjunto de la caja superior del conjunto de la caja inferior.

  24. Quita dos  tornillos 2.5 mm Phillips #00 que aseguran el puerto USB-C
    • Quita dos tornillos 2.5 mm Phillips #00 que aseguran el puerto USB-C

    I didn’t notice this when removing the USB-C port, but it seems to be a little loose under the screws. I have another MacBook of the same vintage and found that its USB-C port also has a little movement when a cable is plugged in. Not much movement, just a little.

    woikelaw - Contestar

    I missed this comment when I did this job but observed the same

    No apparent effect on function

    abscate - Contestar

    It would have been a help to have pointed out that actually folding the end of this ribbon cable at the USB C end, as shown in your pictures, before attaching it will help to prevent the cable breaking at one of its inner corners while being installed.

    bfg737 - Contestar

    As with my comment above, for me, these were #000 not #00. Other than that, if you work slowly and deliberately, you will find the right angle. It does go in without any force, but you have to find the right way.

    Paul Nishikawa - Contestar

  25. Usa la pinzas para levantar el puerto USB-C justo por encima de los tornillos de las bisagras. Desliza el puerto hacia afuera y arriba por encima de la bisagra de la pantalla para quitarlo. Hay muy poco espacio libre cuando quitar e instalas el puerto USB-C. Si no hay suficiente espacio, no lo fuerces. Intenta quitar los tornillos de las bisagras y mover las bisagras para mayor apertura de ser necesario.
    • Usa la pinzas para levantar el puerto USB-C justo por encima de los tornillos de las bisagras.

    • Desliza el puerto hacia afuera y arriba por encima de la bisagra de la pantalla para quitarlo.

    • Hay muy poco espacio libre cuando quitar e instalas el puerto USB-C. Si no hay suficiente espacio, no lo fuerces. Intenta quitar los tornillos de las bisagras y mover las bisagras para mayor apertura de ser necesario.

    Successful completion of USBC in 20 minutes with following notes

    1 the replacement part has to have the ribbon folded to match the original or will it foul the display case large screw. You know this when you can’t put the two big Pentalobe screws in on the final case install

    2 my USBC part looks identical to the original, but the port has some motion even with the screws tight. I’m wondering about this a bit. I’m confident I did not cross thread the screws.

    i measure the thickness of the original USB C port board at the two Phillips screws as 325 microns +_25 umicrons

    abscate - Contestar

    I found the same problem with the new part moving a lot after installation even with the screws tight, and realised the problem is the new part does not come with the black rubber seal that goes around the connector (you can see it in pic 3 step 25). I moved that across from the old part to the new one and now it seems very tight.

    Gabriele Nicotra - Contestar

    Step 25 only has one pic

    John M -

    He means 3rd pic of step 26.

    dmjenks -

    If you are removing the screen (to replace the top case, for example), do this step afterwards. It is much easier this way.

    maccentric - Contestar

    No luck, the port seems to be wedged in behind the computer’s hinge. But you need to remove USBC port BEFORE you remove the display. Soooooooo any other tips?

    The screws on the hinge aren’t in the way, it’s hitting right up near the edge of the computer itself.

    John M - Contestar

    remove the two screws under the rubber piece to disconnect the display. I didn’t have to completely remove it, just enough to slide the pieces in and out

    Seth Ferguson -

    totally worked! saved me about $550 doing it myself so you have my eternal gratitude

    Seth Ferguson - Contestar

    I found it impossible to remove the USB type C port during this step and instead continued with the next 2 steps and after separating the display found that the USB type C port was effortlessly removed……hope that helps someone

    Steve Harris - Contestar

    I think it’s a pretty $@$*!& tutorial. Sorry to be blunt.

    It is essentially missing about 3 final steps that show the replacement piece so one can appreciate it.

    I read the tutorial, thought it’s all clear and then bought the piece except it was an incomplete piece. Since the tutorial is missing the last three steps, I could not judge the piece and essentially got lured buying an incomplete piece.

    Mark Schira - Contestar

    I don’t understand why here in this picture it looks like the black ribbon is turning away from the port but for the piece I bought, die black ribbon goes in the same direction as the port: Retina MacBook 2016 Teardown .

    Miriam Guth - Contestar

Conclusión

Para rearmar tu dispositivo, sigue estas instrucciones en reversa.

en es

100%

¡ Edgar Ivan Espinoza nos está ayudando a reparar el mundo! ¿Quieres contribuir?
Empezar a traducir ›

Adam O'Camb

Miembro Desde 11/04/15

160,619 Reputación

418 Guías creadas

Equipo

iFixit Miembro de iFixit

Community

142 Miembros

16,784 Guías creadas

5 comentarios

After replacing the USB-C port and plugged the computer into the charger, I did not hear the usual tone that lets me know that it is charging. I decided to leave it plugged in to see what happens. I also did SMC clear (Shift + Control + Option + Power) for good measure, but that did not appear to make a difference. After several minutes of charging, it made a tone, flashed a battery symbol on the screen, then booted.

woikelaw - Contestar

An update from my USB-C replacement: it turns out that the USB-C replacement did not fix my MacBook. I found that if I powered it down then plugged it into the charger, it will charge.

woikelaw - Contestar

Hi guys! I have a question about this. I have one usb c on my macbook pro 2016 TB that is not working properly. Sometimes I'm able to charge my macbook and sometimes not. In additional I cant use it to transfer data (backup my iPhone and so on). Also, i noticed that my battery is draining a lot with my mac turned off. It might be the case to change the IO board, or it could be worse than that?

Is there any correlation between this usb issue and the battery?

Appreciate your help

Andre.

André Bezerra - Contestar

This repair worked great. The replacement USB-C port fits a little loose with the screws down tight, but maybe it’s designed that way. I had to hold the power down for what felt like a very long minute until it booted back up. Everything works and it’s charging! The fixit tool kit was a life safer.

Greg Zimmerman - Contestar

It is very easy to break the USB -C ribbon cable while installing it. Does anyone have any particular advice for doing this without breaking the cable?

bfg737 - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 horas: 15

Ultimos 7 días: 67

Ultimos 30 días: 337

Todo El Tiempo: 15,168