Introducción

Utiliza esta guía para remover la batería pegada de tu MacBook Pro con la ayuda del kit de reemplazo de batería de iFixit. El removedor de adhesivo en tu kit disolverá el adhesivo que sujeta la batería, permitiéndote removerla con facilidad. La batería está constituida de seis celdas diferentes, cuatro de las cuales están adheridas a la caja superior.

El removedor de adhesivo de iFixit es altamente inflamable. Realiza este procedimiento en un área muy bien ventilada. No fumes o trabajes cerca de una flama al descubierto durante este procedimiento.

Para tu seguridad, descarga la batería de tu MacBook Pro antes de comenzar este procedimiento. Una batería de ion de litio puede crear una incendio peligroso e incontrolable si se perfora accidentalmente.

Nota: El solvente utilizado para disolver el adhesivo de batería puede dañar ciertos plásticos, como los recintos de plástico de los altavoces de la MacBook Pro. Ten cuidado al aplicar el solvente.

  1. Quitar los siguientes diez tornillos que unen la tapa inferior con el cuerpo:
    • Quitar los siguientes diez tornillos que unen la tapa inferior con el cuerpo:

      • Dos tornillos Pentalobe P5 de 2.3mm

      • Ocho tornillos Pentalobe P5 de 3.0mm

    Agregar Comentario

  2. Introduce los dedos entre el cuerpo y la tapa inferior.
    • Introduce los dedos entre el cuerpo y la tapa inferior.

    • Tire suavemente de la tapa inferior.

    • Retire la tapa inferior y déjela a un lado.

    Agregar Comentario

    • La tapa inferior se une con el cuerpo en el centro, con dos clips de plástico.

    • Durante el reensamblaje, empuja suavemente hacia abajo el centro de la tapa inferior para volver a sujetar con los dos clips de plástico.

    Agregar Comentario

    • Remueve la cubierta de plástico adherida a la placa de contacto de la batería.

    This plastic cover wasn’t included with the new battery so I placed the original one back in. Was it supposed to go back in? This detail wasn’t clear since the original cover didn’t fit exactly over the newer battery connector. Plus any stickiness of adhesive that may have been there was gone.

    arnolfo santoro - Contestar

    • Remueve los siguientes tornillos que sujetan la placa del conector de batería a la placa lógica:

      • Dos tornillos T6 Torx de 2.8 mm

      • Un tornillo Torx T6 con reborde de 7.0 mm

    Top screw in this image was not a T6. I found that a T5 bit fit this one.

    Alex Grayson - Contestar

    • Utiliza una pincita para remover la pequeña tapa de plástico ubicada cerca de la parte inferior derecha de la placa de conector de batería.

    Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

    Andrew - Contestar

    • Remueve el tornillo T6 Torx de cabeza ancha de 6.4 mm que sujeta el conector de batería al ensamblaje de la placa lógica.

    I lost this screw! How important is it? Will it be okay with just the 3 previously removed screws?

    Gerardo Jimenez - Contestar

    • Con cuidado, levanta la placa de conector de la batería de la placa lógica.

    • Se recomienda doblar los cables de batería ligeramente, para mantener la placa suspendida por encima de la placa lógica y fuera del camino.

    • No pliegues la placa completamente o dobles los cables ya que esto podría dañar la batería.

    Agregar Comentario

    • Toma el intercalador con pincita

      • Un intercalador es el nombre de una interfaz que enlaza una conexión eléctrica con otra. En esta reparación, es la placa que conecta la batería a la placa lógica.

    • Levanta el intercalador de la placa lógica y remuévelo.

      • Al remover esta placa, te asegurarás que la batería permanezca desconectada durante tu reparación, previniendo que tu computadora se encienda accidentalmente. También es una buena idea sacarla así no cae de manera inesperada.

    WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

    Behram Beldagli - Contestar

    You don’t want to work on a live system as you could damage parts

    Dan -

    How can I remove interposer I m not able to remove it

    Raunak - Contestar

    you must lift it absolutely vertically, or it fouls against the locator pin in the corner- you can easily get the impression that it won’t come over the end of this pin- almost like it’s rivetted in. it isn’t. get a good grip on it with the tweezers in the centre hole & one of the sides, & lift it STRAIGHT up.

    duncan rmi -

    What happens if the Battery Contact Board fails?

    racoon2956 - Contestar

    • Utiliza el extremo plano de un spudger para levantar el lado derecho del conector de cable de datos de la placa E/S de su enchufe en la placa E/S .

    • Al levantar el conector de cables de datos de la placa E/S de su hueco, asegúrate de levantar el conector y no el hueco Si levantas el enchufe podrías causar daño irreversible a la placa E/S .

    Agregar Comentario

    • Calzar el extremo plano de un spudger por debajo del lado izquierdo del conector de cable de datos de placa E/S .

    • Suavemente tuerce el spudger para desconectar el conector del cable de datos de E/S de su enchufe en la placa lógica.

    This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

    Robert - Contestar

    • Levanta y remueve el cable de datos de la placa E/S de su MacBook Pro.

    Agregar Comentario

  3. Reparte el espíritu de reparación esta Navidad
    Reparte el espíritu de reparación esta Navidad
    • Utiliza el extremo plano de un spudger para levantar el conector de cable de SSD de su enchufe en la placa lógica.

    • Mueve el conector de cable de SSD fuera del camino.

    Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

    Robert - Contestar

    • Calza el extremo plano de un spudger por debajo del conector de cable del altavoz derecho.

    • Levanta con cuidado el conector de cable del altavoz derecho de su enchufe en la placa lógica.

    • Asegúrate de que estés levantando el conector y no el enchufe.

    When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

    Stu - Contestar

    NOT truly necessary to remove either speaker.

    Robert - Contestar

    • Remueve los siguientes tornillos que sujetan el altavoz derecho a la caja superior.

      • Un tornillo Torx T5 de 6.8 mm

      • Dos tornillos Torx T5 de 6.3 mm

    • El tornillo de la esquina podría estar cubierto con una almohadilla de espuma. Utiliza tu pincita para removerla.

    There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

    Bhoom Suktitipat - Contestar

    On my Early 2013 A1425 EMC2672 the corner screw is covered by foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

    Matt Sephton - Contestar

    • Levanta y remueve el altavoz derecho de su caja superior.

    • Si es necesario, desvía el cable del altavoz derecho de su canal en la caja superior.

    NOT necessary to remove this speaker.

    Robert - Contestar

    Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

    Redwolf - Contestar

    • Utiliza el extremo plano de un spudger para levantar el conector de cable de conector para audífonos de su enchufe en la placa lógica.

    • Con cuidado dobla el cable de conector para audífonos hasta 90° arriba de la placa lógica.

    • Al doblar el cable de conector para audífonos podrás desconectar el conector de cable del altavoz derecho sin tener el cable de conector para audífonos fuera del camino.

    Agregar Comentario

    • Calza el extremo plano de un spudger por debajo del conector de cable del altavoz izquierdo.

    • Levanta con cuidado el conector de cable del altavoz izquierdo de su enchufe en la placa lógica.

    Agregar Comentario

    • Remueve los siguientes tornillos que sujetan el altavoz izquierdo a la caja superior.

      • Un tornillo Torx T5 de 6.8 mm

      • Dos tornillos Torx T5 de 6.3 mm

    The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

    Bhoom Suktitipat - Contestar

    On my Early 2013 A1425 EMC2672 the screw in the corner is under some metallic foam that needs to be removed before the screw.

    Matt Sephton - Contestar

    Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

    Stacey Deel - Contestar

    • Levanta y remueve el altavoz izquierdo de su caja superior.

    Agregar Comentario

    • Utiliza tu pulgar o dedo para doblar la barra de resorte de plástico de la bandeja de SSD para liberar los dos clips en el lado frontal del dispositivo.

    • Mientras mantienes la barra de resorte presionada, inclina el ensamblaje de SSD hacia arriba y fuera de su cavidad.

    Agregar Comentario

    • Remueve el ensamblaje de SSD de su caja superior.

    Agregar Comentario

    • Remueve los tres tornillos T5 Torx de 2.2 mm de cada lado de la batería (seis tornillos en total).

    Agregar Comentario

    • El removedor líquido de adhesivo que viene en tu kit puede afectar la capa antireflectante en la pantalla de tu MacBook Pro.

    • Para proteger tu pantalla, coloca una hoja de folio de aluminio entre la pantalla y el teclado y déjalo ahí mientras trabajas.

    Steps 24-34 are UNNECESSARY for this repair! Removing the adhesive portion of the battery is not required to remove the trackpad. Just lift up the top part of the battery that is screwed in and unplug the trackpad cable.

    bizwfshane - Contestar

    • Ahora que tu MacBook Pro está totalmente preparada, es hora de prepararte.

    • El removedor de adhesivo de iFixit contiene acetona, un irritante leve de la piel y ojos.

      • Usa protección para ojos al manejar y aplicar el removedor de adhesivo. (La protección para ojos está incluida en tu kit)

      • No uses lentes de contacto sin protección de ojos.

      • Los guantes protectores están también incluidos en tu kit. Si te preocupa la irritación de la piel, ponte los guantes ahora.

    Agregar Comentario

    • Abre tu contenedor de removedor de adhesivo.

    • Llena la jeringa incluida en tu kit con una pequeña cantidad (aproximadamente 1-2 milímetros) de removedor de adhesivo.

      • Es mejor que llenes la jeringa con no más de 1-2 milímetros de adhesivo a la vez para evitar que se aplique accidentalmente demasiado.

      • Vuelve a llenar tu jeringa como sea necesario a través del resto del procedimiento.

    Agregar Comentario

    • Aplica una pequeña cantidad de removedor de adhesivo (aproximadamente 1 ml) de forma pareja bajo el borde de la batería que se encuentra en el extremo izquierdo.

    • Espera 2-3 minutos para que el removedor de líquido de adhesivo penetre por debajo de la batería antes de proceder con el próximo paso.

    Agregar Comentario

    • Inserta el borde plano de un spudger o tarjeta plástica por debajo de la batería del extremo izquierdo.

    • Desliza una herramienta a lo largo del perímetro de la batería y levanta para comenzar a separar el adhesivo.

    This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

    Ahmed Almulhim - Contestar

    I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

    Matt Sephton - Contestar

    we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

    Allen Lin - Contestar

    Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

    Jeff Suovanen - Contestar

    This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

    lukecparr -

    by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

    Jennifer McPherson - Contestar

    Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

    Jeff Suovanen -

    • Introduce el spudger a lo largo del lado izquierdo de la batería del extremo izquierdo.

    • Desliza el spudger a lo largo del lado izquierdo de la batería del extremo izquierdo.

    • Ligeramente levanta la batería del extremo izquierdo para liberarla del adhesivo.

    Agregar Comentario

    • Repite los pasos de arriba para separar la batería adyacente de su adhesivo:

      • Aplica una pequeña cantidad (alrededor de 1 ml) de removedor líquido de adhesivo por debajo de la batería.

      • Espera 2-3 minutos para que el removedor de adhesivo penetre y ablande el adhesivo.

      • Cuidadosamente coloca un spudger o tarjeta de plástico hacia adentro, con cuidado de no dañar la batería, y separa la batería del adhesivo ajustándola a tu MacBook Pro.

    Agregar Comentario

    • Introduce el extremo plano de un spudger por debajo de la batería más grande del extremo izquierdo.

    • Cuidadosamente coloca el spudger hacia adentro sin dañar las baterías.

    • Levanta la batería más grande del extremo izquierdo de la caja superior.

    Agregar Comentario

    • Agarra las celdas de batería y muévalas suavemente ( pero no remueves) de su hueco en la caja superior.

    • Deja las celdas de batería descansando sobre la caja superior como se muestra en la tercer foto.

    Agregar Comentario

    • Cambia de lado y repite el procedimiento para las dos baterías del lado derecho de tu MacBook Pro.

      • Recuerda de agregar alrededor de 1 ml de removedor líquido de adhesivo debajo de cada batería y espera 2-3 minutos para que penetre antes de intentar levantar la batería.

      • Ten cuidado de no perforar o dañar las baterías.

    Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

    Chris Leeds - Contestar

    • Levanta la batería como una sola de la caja superior y remuévela .

    • Antes de instalar una batería nueva, remueve todo el adhesivo viejo de la caja de la MacBook Pro.

      • Con un poco de suerte, puedes lentamente levantar cada tira de adhesivo con tus dedos.

      • De lo contrario, empapa cada sección de adhesivo con un poco de removedor de adhesivo durante 2-3 minutos y luego raspa y sácalo con un pico de apertura o cualquiera de las herramientas en tu kit. Esto podría ser mucho trabajo, así que ten paciencia.

      • Limpia cualquier resto de removedor de adhesivo y dale a tu MacBook Pro durante unos pocos minutos para que se seque al aire.

    • La batería de reemplazo incluida en tu kit de iFixit viene con un adhesivo pre-instalado. Prueba el ajuste y la alineación de la batería con cuidado antes de quitar la capa que cubre el adhesivo y luego presiona cada celda firmemente en su lugar. Si hay capas y recubrimientos adicionales que no estaban en la batería original, remuévelos ahora.

    • Calibra tu batería nueva antes de utilizarla: permite que se descargue durante la noche, luego cárgala hasta 100% y descárgala hasta que tu MacBook Pro se apague automáticamente. Cárgala y utilízala normalmente.

    • Si notas alguna conducta o problema inusual luego de instalar tu batería nueva, podrías necesitar restablecer el SMC de tu MacBook Pro.

    During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

    Fred Ziegler - Contestar

    If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

    jaredcastello - Contestar

    Yes!! If uppercase Assembly(Includes Trackpad, keyboard, Palmrest & BATTERY) is being replaced, there is no need to remove battery from old uppercase assembly.

    lamajr -

    Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

    Albert Zweistein - Contestar

    @Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

    Serge Struß - Contestar

    When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

    Stacey Deel - Contestar

    thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

    Jennifer McPherson - Contestar

    Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

    Stephen Johnson - Contestar

    Excellently communicated.

    Andrew Goldberg - Contestar

    I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

    Andrew Goldberg - Contestar

    Hi all,

    After installing the new batteries, my mac is not powering up… Do i need to charge the battery first and then check again? Have anyone faced similar issue before?

    My 1st battery from ifixit came out to be defective and it caused fire at the centre of the long battery. I have got a replacement for the defective piece which i have installed now. However, now i am worried that connecting to power could lead to any potential fire / harm to my mac???

    Already i have spent lot of time in this and it would be very upsetting if this battery spoils my mac!!!

    Any suggestion people???? thanks in advance!

    BR,

    Vijay

    Vijayaprasath Rajendran - Contestar

    Hi Vijay!

    Uh-oh, we’re sorry to hear about the battery trouble!

    Our batteries come with a 1-year warranty, so this would definitely be something we can assist with. Please feel welcome to reach out via help.ifixit.com and provide our Support team with your order number so that they can look into these battery troubles with you.

    Thanks!

    Kadan Sharpe -

Conclusión

80%

Empezar a traducir ›

Sam Lionheart

Miembro Desde 18/10/12

346,016 Reputación

535 Guías creadas

Equipo

iFixit Miembro de iFixit

Community

113 Miembros

7,353 Guías creadas

Followed this guide step by step. Very comprehensive and accurate. I would never have dared disconnect the speakers if this guide didn't show me how.

One point though. The lower left and right speaker screws had some metallic sponge on top of them. I wouldn't have known there were screws underneath.

wayne - Contestar

Excellent guide. I'm a repair technician who works on both PCs and Macs. This was my first rMBP battery replacement and I wasn't sure what to expect. For those experienced with electronics repairs, I'd say this is a relatively easy repair with the exception of releasing the adhesive which holds the battery cells to the case. I was eventually able to do it with a spudger and some elbow grease, but I was worried at times that I was going to puncture the battery. Apple really needs to dial back the strength of adhesive they use for these applications. They are clearly making it as difficult as possible for the average user to attempt, which IMO may end up costing them well informed and thoughtful customers. This setup is similar to the iPhone 6 battery (which I actually did puncture with a spudger the first time I removed one) albeit more involved to remove. In the case of the iPhone, a few minutes on the hot plate loosens it right up but this isn't really feasible in the case of the rMBP.

nick - Contestar

Thanks for this guide, I had a faulty battery and replacement by apple would be 400 euro. Now I did it myself with a replica battery for 80 euro.

Tip on prying loose the battery at step 24 and on: Use an old credit card. That worked very well for me.

roelofk - Contestar

Old Credit card works very well on Step 24. Excellent guide.

Tiny AIM - Contestar

I recommend to skip step 14 ( pry the left speaker cable connector up off from its socket on the logic board). The risk of damaging the socket is very high. There is even a warning in this guide (Be sure you are prying up on the connector, not the socket itself!).

Proceed from 13 to 15 and 16 to remove the right speaker. Still with the connector in place you can put the speaker a bit aside and have enough room to remove the battery packs in the steps later.

Same for left speaker and its connector cable (step 18).

Hint by @roelofk with old credit card is very helpful.

Excellent description and excellent pictures. Thx

Stefan Duckwitz - Contestar

Apple should not put Adhesive most specially the time you spent to remove it. Its easy but it takes time cause the adhesive is like a glue, If somebody

read this the tactic is borrow a Hair drier from your wife and heat this Bad Battery really hot and start inserting the Plastic or whatever you have underneath the Battery slowly. Apple should just put some kind of anti static foam so its easy to remove in no time theres cover anyway that foam will keep it from moving period thats it.

ricofamor - Contestar

Excellent guide, it worked very well for me, the parts and tools I purchased here made this job easy and a pleasure! Getting the batteries unstuck from their glue is the hardest part for sure, just patience and proper tools and it doesn't take too long though. Thank you so much!

Peter Weldon - Contestar

Excellent guide, but PLEASE consider changing the reported difficulty to medium (iFixit, if that's not something the author can do). The process is actually super easy, but just takes over an hour to do.

I nearly didn't do it myself after realising it was rated the same difficulty as an SSD/HDD change in an iMac (with which I cracked my screen in two places), but it isn't. This is about a 2/10 difficulty level, and that's about 9/10.

I just think it would be a shame if the reported difficulty dissuaded people from doing it, and wasted hundreds of dollars paying Apple to do it. If you can read, and have the equivalent dexterity of tying shoelaces, you can do this. :)

Also, the battery removal is a pain, but if you cut an old credit card down the middle, you have two "spudgers" you can use underneath in a turning motion (sort of like rotating a lever in-plane), while pulling it in and out. A bit of patience and you'll get each half out in about 5 minutes.

LongTimeMacUser - Contestar

Great manual! Thanks a lot. I do agree with @longtimemacuser tough, difficulty level was discouraging me. Once I read all the steps, I thought I could do it and I did it and it worked! So I believe this difficult level should be medium, it's not hard (expect for the battery adhesive), it just take a long time to do it.

rennerassis - Contestar

I had a water incident with my wife's Macbook Pro. After drying the machine it would startup on power but the battery was toast. It said the battery needed replacing. Went through this battery replacement procedure - agree with the posts above that it's not as difficult as I was expecting based on the difficulty level.

Incidentally - after battery replacement the battery charged once then after that the machine wouldn't boot at all. I eventually went through this procedure a second time then removed the logic board and the i/o board and liberally cleaned both with a 99.9% isopropyl alcohol bath. Reassembled all the components and everything works great. I assume this was due to some residual water damage and the cleaning seemed to do the trick.

Kids got a new spill resistant chromebook new and the wife's Macbook Pro is happy again.

Rand Bell - Contestar

Just replaced battery + wifi module.

Thanks a lot!

Weichen Zhao - Contestar

This was much easier than expected, and the MBP is keeping a charge just like when I pulled it out of the box 4 years ago. Like was said before, this might be the step below "difficult" unless you've got the coordination of an elephant on stilts. Thanks for the guide!

Adam Sharrow - Contestar

Very clear instructions, I followed them carefully and everything worked out fine! It was quite easy, actually.

I only improvised by using my nail polish remover (acetone) as an alternative to adhesive remove, worked as expected though :)

Margarida Dinis - Contestar

Been repairing Apple laptops on a regular basis for about 17 years now but this was my first ‘Retina Battery Adventure.’ As a long-experienced Apple tech, this really isn’t a very hard job. Just use the adhesive remover very carefully. It does all the hard work.

I bought iFixit’s ‘kit’, which turned out to be a great value; the replacement battery along with a spudger, precision tweezers, a syringe, a super-precision nozzle (for the syringe), small jar of adhesive remover (I think it’s just Acetone nail polish remover ), gloves, pry tool and pry pick, two pry cards, eye protection… oh, and a tool handle like the one in my iFixit universal toolkit, along with all the screwdriver bits required for the repair.

With all the extra pry tools and stuff, it looked like prep for a journey to the center of the earth or somethin’.... And hey, I was NOT disappointed when the job turned out to be waaay easier than implied by all the extra tooling. A nice collection of extra stuff for my kit! I now have two spudgers.

Wow.

clinton - Contestar

Did all of you remove the battery with adhesive remover or can i eventually just remove it with a credit card?

Or - as right now there isn’t any repair kit with the adhesive remover available - can I use a different adhesive remover than the one from ifixit?

John Snow - Contestar

The adhesive is just acetone….

Henrik Fricke - Contestar

I just successfully replaced my battery. I used pure acetone from the pharmacy to “melt” the glue. Afterwards you can easily (but carefully) remove it with a credit card (or similar).

Serge Struß - Contestar

Easy to follow guide. Tip: Install new battery AND re-install the speakers at the same time

Rich Sammon - Contestar

Wonderfully comprehensive and easy to follow. I was able to remove the old battery and install a new one in around 1 hour. Take your time, read all of the instructions and look at all of the images a couple of times before starting. I separated all of the screws and labeled them so reassembly was a snap. Huge thanks to the author and to this site for offering the parts and detailed guide! My Mac is like new again.

Craig Temple - Contestar

I did this battery replacement this morning. If you follow the excellent instructions and take your time this is not very difficult. One thing that wasn’t covered is that the replacement battery comes attached to a piece of plexiglass to aid in the positioning of the 5 pieces of the battery. The quality control on the positioning was not perfect on mine - I had to detach half and position, then place the other half. The placement of the replacement is not covered in the instructions - but isn’t very difficult.

I recommend getting the full kit - it was complete and made the replacement go easier. My new replacement is charging to 97% and has a capacity of 6358 mAh. This is almost 1000mAh more than my original battery was reporting! My old battery was only lasting an hour, this one is reporting 4+ hours.

Thanks! Great documentation and a solid kit.

GeoffC - Contestar

Thank you for a great guide! I was a bit worried about this, as it was rated Difficult, but it was not bad at all. I have been working on computers for many years, but had never cracked this model of MBP. My 13-year old daughter assisted me with the “transplant”, and all went well. (She has repaired a few iPhones for friends.) My old battery was only lasting a little over two hours, and I hope I have a significant increase in charge time with this new battery. Changing the battery took us about two hours, the longest amount of time was dealing with the adhesive. We found that the card provided worked better than the spudger, and the cloths in the kit were perfect for getting the remaining adhesive off after removing the battery. My daughter got to learn a new skill, and is confident that she could replace the battery in her MBP.

Charlotte Seehafer - Contestar

Zunächst mal großes Erlebnis, wenn das Paket mit all dem passenden Werkzeug und dem Akku ankommt. Alles hervorragende Qualität. Mal abwarten, ob der Akku hält, was er verspricht.

Die Anleitung ist sehr gut geschrieben, allerdings klappte der Akkuwechsel wesentlich leichter, als angekündigt. Hier ist keine Zauberei erforderlich. Nur gute Vorbereitung. Was Sinn macht: Ein Foto vom offenen Laptop machen, auf DIN a 4 ausdrucken, dann kann man die Schrauben immer an die richtige Stelle legen (am besten mit Klebeband fixieren, zB. den PRITT-Roller).

Stellt Euch einen Staubsauger zur Seite mit weicher Bürste. So könnt Ihr sehr vorsichtig die Berge an angesammeltem Staub entfernen, die sich im Gerät abgelagert haben.

Ich würde einen Hinweis begrüßen, dass die Akkus beim Einbau möglichst nah an den inneren Rand eingesetzt werden, um den Einbau der Lautsprecher zu erleichtern, die sind sonst sehr unter Spannung.

Ach ja: Der Akku wird dank eigener Platine als neuer Akku erkannt und die Anzahl Ladezyklen mit 1 angegeben.

Christian F. - Contestar

Installation went great, but now my Mac isn’t recognizing the new battery. It doesn’t hold a charge and will shut off if not plugged in. Can anyone help/elaborate on this?! Also, I already reset the SMC…

Amanda Tautges - Contestar

You can find a few things to try in this thread: New replacement battery for MacBook Pro not recognised. Good luck!

Jeff Suovanen -

This is a clear and very comprehensive guide. Just finished changing the battery to my computer.

Thank you Sam Lionheart and Ifixit, could not have done it without you. Love my IFIXIT tools!!

maria longo - Contestar

Brilliant guide. Great job - the repair was flawless. Old battery was at 5500 mAh capacity - now up to 6699 mAh!!!!!

It took me about 3 hours, because I spent a lot of time cleaning as I went. First time it was opened since 2014.

Nabil Freeman - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 Horas: 32

Últimos 7 Días: 233

Últimos 30 Días: 1,146

Todo El Tiempo: 58,504