Inglés
Italiano
Paso 11
Submerge the logic board in isopropyl alcohol, and allow it to soak long enough to loosen hardened residue, and to displace any remaining water or other liquid. Use a soft brush to remove visible corrosion and residue. Residue from motherboard left in isopropyl alcohol container.
Cleaning the logic board
  • Submerge the logic board in isopropyl alcohol, and allow it to soak long enough to loosen hardened residue, and to displace any remaining water or other liquid. Use a soft brush to remove visible corrosion and residue.

  • Residue from motherboard left in isopropyl alcohol container.

  • Clean all flex ends, battery contacts, connectors, chips, and fuses on motherboard with a soft brush.

  • Repeat cleaning if necessary, or if traces of residue are still visible.

  • Allow the logic board or other parts to dry completely before reassembly.

Immergi la scheda madre nell'alcool isopropilico e lasciala abbastanza per ammorbidire i residui induriti e per rimuovere l'acqua o il liquido rimasto. Usa una spazzola morbida per rimuovere la corrosione e i residui visibili.

Residui della scheda madre rimasti nell'alcool.

Pulisci tutte le estremità dei cavi a nastro, i contatti della batteria, i connettori, i chip e i fusibili sulla scheda madre con una spazzola morbida.

Ripeti la pulizia se necessario, o se delle tracce di residui sono ancora visibili.

Lascia asciugare del tutto la scheda madre o le altre componenti prima di rimontare il tutto.