Inglés
Español
Paso 11
Submerge the logic board in isopropyl alcohol, and allow it to soak long enough to loosen hardened residue, and to displace any remaining water or other liquid. Use a soft brush to remove visible corrosion and residue. Residue from motherboard left in isopropyl alcohol container.
Cleaning the logic board
  • Submerge the logic board in isopropyl alcohol, and allow it to soak long enough to loosen hardened residue, and to displace any remaining water or other liquid. Use a soft brush to remove visible corrosion and residue.

  • Residue from motherboard left in isopropyl alcohol container.

  • Clean all flex ends, battery contacts, connectors, chips, and fuses on motherboard with a soft brush.

  • Repeat cleaning if necessary, or if traces of residue are still visible.

  • Allow the logic board or other parts to dry completely before reassembly.

Sumerja la placa lógica en alcohol isopropílico, y dejar que se remoje lo suficiente para aflojar los residuos endurecidos y para desplazar el resto del agua u otro líquido. Utilice un cepillo suave para eliminar la corrosión visible y los residuos.

Residuo de la placa base en el contenedor de alcohol isopropílico.

Limpie todos los extremos flexibles, contactos de la batería, conectores, chips y fusibles en la placa base con un cepillo suave.

Repita la limpieza si es necesario, o si todavía quedan restos de residuos.

Deje que la placa lógica u otras partes se sequen completamente antes de volver a montar.