Saltar al contenido principal
Inglés
Holandés

Mac Pro 2019 demontage

Información de Guía

= Hecho = Incompleto

    Describe la parte específica o el componente específico de este device en que estás trabajando. Ex: Batería

    Crear un título.

    Este breve resumen solo aparecerá en los resultados de búsqueda.

    Comunica información antes de que el lector empieze a leer la guía.

    Pasos de Guía

    Paso 1

    Het mag dan misschien niet de állerduurste configuratie van de Mac zijn, zoals een aantal YouTuber's die hebben gehad, maar ons basismodel van de Mac Pro kost je nog steeds een flink stuk uit je ribben met een kleine zesduizend. Hierbij krijg je onder andere:

    Paso 2

    Van de zijkant is deze Mac Pro een typisch Apple-product. Groot, niet te missen Apple-logo? Check. Koud en hard roestvrijstaal? Check. Precies gefreesde aluminium platen? Check.

    Paso 3

    Voordat we met demonteren beginnen, vragen we onze vrienden bij Creative Electron om de Mac Pro in het röntgenapparaat te duwen.

    Paso 4

    Ondanks dat deze computer het uiterlijk heeft van een kaasrasp, kan deze nieuwe Mac Pro geen kaas raspen. Dit belangrijke gebruikersadvies werd mede mogelijk gemaakt door iFixit, het bedrijf dat zich afvraagt waarom niemand ons reviewproducten stuurt..

    Paso 5

    De behuizing glijdt eraf zonder moeite of drama - geen vastzittende schroeven of lijm in zicht!

    Paso 6

    Onaangedaan door de reeks aan zwarte modules binnenin de behuizing trekken we aan de eerste hendel die we tegenkomen en...

    Paso 7

    De voeten van de computer worden elk op hun plek gehouden met slechts één schroef - hoewel de schroeven wel diep in de gleuven van het frame zitten, wat het wat lastig maakt om ze te bereiken. Ons lukt het met een 4 mm inbussleutel en een Mako-schroevendraaier voor een extra hefboom.

    Paso 8

    De I/O borden worden op hun plek gehouden met Phillips duimschroeven en kunnen los (en vast) gedraaid worden met de hand. Maar onze betrouwbare Manta schroevendraaierset staat ons altijd bij.

    Paso 9

    Het regent modules! Het I/O bord, de videokaart en de voeding komen allemaal uit dezelfde kant van de behuizing.

    Paso 10

    Demontage update: laten we wat beter kijken naar deze op maat gemaakte AMD Radeon Pro 580X videokaartmodule:

    Paso 11

    Wat een aangename verrassing! Het verwijderen van de ventilatorbehuizing onthult de zeer kleine SSD.

    Paso 12

    De reeks van drie ventilatoren komt er in één stuk uit. Het zit vast met zes schroeven vast en is verbonden met het logic board door middel van veercontacten - dus geen moeilijke kabels om mee te vechten.

    Paso 13

    Wat is dit? Een kleine babymodule! Deze zit tussen twee groepen van DIMM-sleuven in geplaatst en blijkt de speaker te zijn.

    Paso 14

    Hoewel de aan-/uitknop voorzien is van handige veerpennen, is het breakout bord waar het aan vast zit eigenlijk een van de weinige dingen die daadwerkelijk met fysieke kabels is verbonden. Maar het komt makkelijk genoeg los, waarmee de weg naar het logic board wordt vrijgemaakt.

    Paso 15

    Dit model mag er dan van buiten een beetje kaal uitzien, er zit meer dan genoeg interessant silicoon op dit stukje werk:

    Paso 16

    Om door te gaan, draaien we de unit om voor kant B:

    Paso 17

    De nieuwe Mac Pro is een Fixmas wonder: mooi, ontzettend goed in elkaar gezet en een masterclass in repareerbaarheid.

    Paso 18 — Laatste gedachten

    De Mac Pro verdient 9 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het makkelijkst te repareren):

    Tus contribuciones son autorizadas bajo la licencia de código abierto de Creative Commons.