• Coloca el iOpener en el centro del microondas.

  2. Calienta el  iOpener durante treinta segundos.
    • Calienta el iOpener durante treinta segundos.

    • Nunca toques el iOpener si parece estar hinchado.

  3. Saca el iOpener del microondas, tomándolo por una de las esquinas planas para evitar el centro caliente.
    • Saca el iOpener del microondas, tomándolo por una de las esquinas planas para evitar el centro caliente.

  4. Si no tienes un microondas, sigue este paso para calentar su iOpener en agua hirviendo. Llena una olla o cacerola con suficiente agua para sumergir completamente un iOpener.
    • Si no tienes un microondas, sigue este paso para calentar su iOpener en agua hirviendo.

    • Llena una olla o cacerola con suficiente agua para sumergir completamente un iOpener.

    • Calienta el agua hasta que hierva. Apaga el fuego.

    • Coloca un iOpener en el agua caliente durante 2-3 minutos. Asegúrate de que el iOpener esté completamente sumergido en el agua.

    • Utiliza unas pinzas para extraer el iOpener calentado del agua caliente.

    • Seca bien el iOpener con una toalla.

    • El iOpener estará muy caliente, así que ten cuidado de sujetarlo sólo por las lengüetas de los extremos.

    • Tu iOpener está listo para ser utilizado. Si necesita recalentar el iOpener, calienta el agua hasta que hierva, apaga el fuego y coloca el iOpener en el agua durante 2-3 minutos.

  5. Si el vidrio de tu pantalla está agrietado, mantén la rotura contenida y evita daños corporales durante la reparación pegando el vidrio con cinta adhesiva. Coloca tiras superpuestas de cinta transparente de embalaje sobre la pantalla del iPad hasta cubrir toda la cara. Esto mantendrá los fragmentos de vidrio contenidos y proporcionará integridad estructural al hacer palanca y levantar la pantalla.
    • Si el vidrio de tu pantalla está agrietado, mantén la rotura contenida y evita daños corporales durante la reparación pegando el vidrio con cinta adhesiva.

    • Coloca tiras superpuestas de cinta transparente de embalaje sobre la pantalla del iPad hasta cubrir toda la cara.

    • Haz tu mejor esfuerzo para seguir el resto de la guía como se describe. Sin embargo, una vez que se rompe el vidrio, es probable que continúe agrietándose a medida que trabajas, y es posible que necesites utilizar una herramienta de palanca de metal para sacar el cristal.

    • Usa gafas de seguridad para proteger sus ojos, y ten cuidado de no dañar la pantalla LCD.

  6. Manipulándolo por la pestaña, coloca el iOpener calentado en el lateral del iPad a la izquierda del ensamblaje del botón de inicio.
    • Manipulándolo por la pestaña, coloca el iOpener calentado en el lateral del iPad a la izquierda del ensamblaje del botón de inicio.

    • Deja que el iOpener repose durante aproximadamente cinco minutos para ablandar el adhesivo debajo del vidrio.

  7. Coloca con cuidado una ventosa hasta la mitad del lado calentado. Asegúrate de que la ventosa esté completamente plana en la pantalla para obtener un sello hermético. Mientras sostienes el iPad hacia abajo con una mano, jala hacia arriba la ventosa para separar ligeramente el vidrio del panel frontal de la caja trasera.
    • Coloca con cuidado una ventosa hasta la mitad del lado calentado.

    • Asegúrate de que la ventosa esté completamente plana en la pantalla para obtener un sello hermético.

    • Mientras sostienes el iPad hacia abajo con una mano, jala hacia arriba la ventosa para separar ligeramente el vidrio del panel frontal de la caja trasera.

    • Ten cuidado de solo levantar el vidrio lo suficiente como para insertar una púa de apertura, y puede correr el riesgo de agrietar el vidrio.

  8. Mientras sostienes el vidrio con la ventosa, desliza la punta de una púa de apertura en el espacio entre el vidrio y el cuerpo del iPad. No insertes la púa de apertura más profundo que el bisel negro en el costado de la pantalla. Insertar demasiado la púa puede dañar el LCD. Tira de la protuberancia de plástico de la ventosa para liberar el sello de vacío y retira la ventosa del ensamblaje de la pantalla.
    • Mientras sostienes el vidrio con la ventosa, desliza la punta de una púa de apertura en el espacio entre el vidrio y el cuerpo del iPad.

    • No insertes la púa de apertura más profundo que el bisel negro en el costado de la pantalla. Insertar demasiado la púa puede dañar el LCD.

    • Tira de la protuberancia de plástico de la ventosa para liberar el sello de vacío y retira la ventosa del ensamblaje de la pantalla.

  9. Vuelve a calentar y vuelve a aplicar el iOpener.
    • Vuelve a calentar y vuelve a aplicar el iOpener.

    • Ten cuidado de no sobrecalentar el iOpener durante el procedimiento de reparación. Siempre espera al menos diez minutos antes de volver a calentar el iOpener.

    • Déjalo reposar durante unos minutos para recalentar el borde izquierdo del iPad.

  10. Coloque una segunda apertura junto con la primera y deslice la selección hacia abajo a lo largo del borde del iPad, liberando el adhesivo sobre la marcha. Durante el resto del procedimiento, si encuentra una resistencia significativa a las puntas deslizantes debajo del cristal, deténgase y recaliente la sección en la que está trabajando. Forzar los picos corre el riesgo de romper el cristal. Durante el resto del procedimiento, si encuentra una resistencia significativa a las puntas deslizantes debajo del cristal, deténgase y recaliente la sección en la que está trabajando. Forzar los picos corre el riesgo de romper el cristal.
    • Coloque una segunda apertura junto con la primera y deslice la selección hacia abajo a lo largo del borde del iPad, liberando el adhesivo sobre la marcha.

    • Durante el resto del procedimiento, si encuentra una resistencia significativa a las puntas deslizantes debajo del cristal, deténgase y recaliente la sección en la que está trabajando. Forzar los picos corre el riesgo de romper el cristal.

  11. Continúa moviendo la palanca de apertura por el lateral de la pantalla para liberar el adhesivo. Si la púa de apertura se atasca en el adhesivo, "enrolla" la púa a lo largo del lateral del iPad, y continúa soltando el adhesivo. Si la púa de apertura se atasca en el adhesivo, "enrolla" la púa a lo largo del lateral del iPad, y continúa soltando el adhesivo.
    • Continúa moviendo la palanca de apertura por el lateral de la pantalla para liberar el adhesivo.

    • Si la púa de apertura se atasca en el adhesivo, "enrolla" la púa a lo largo del lateral del iPad, y continúa soltando el adhesivo.

  12. Toma la primera púa que insertaste y deslízala  hacia arriba en dirección a la esquina superior del iPad. Si puedes ver la punta de la púa de apertura a través del vidrio frontal, no te asustes, simplemente tira de la púa un poco. Lo más probable es que todo esté bien, pero trata de evitar esto ya que puede depositar adhesivo en la parte frontal de la pantalla LCD que es difícil de limpiar. Si puedes ver la punta de la púa de apertura a través del vidrio frontal, no te asustes, simplemente tira de la púa un poco. Lo más probable es que todo esté bien, pero trata de evitar esto ya que puede depositar adhesivo en la parte frontal de la pantalla LCD que es difícil de limpiar.
    • Toma la primera púa que insertaste y deslízala hacia arriba en dirección a la esquina superior del iPad.

    • Si puedes ver la punta de la púa de apertura a través del vidrio frontal, no te asustes, simplemente tira de la púa un poco. Lo más probable es que todo esté bien, pero trata de evitar esto ya que puede depositar adhesivo en la parte frontal de la pantalla LCD que es difícil de limpiar.

  13. Vuelve a calentar el iOpener y colócalo en el borde superior del iPad, sobre la cámara frontal.
    • Vuelve a calentar el iOpener y colócalo en el borde superior del iPad, sobre la cámara frontal.

    • Ten cuidado de no sobrecalentar el iOpener durante el procedimiento de reparación. Espera al menos diez minutos antes de volver a calentar el iOpener. .

    • Si tienes un iOpener flexible, puedes doblarlo para calentar tanto la esquina superior izquierda como el borde superior al mismo tiempo

  14. Desliza la púa de apertura alrededor de la esquina superior izquierda del iPad para separar el adhesivo. Desliza la púa de apertura alrededor de la esquina superior izquierda del iPad para separar el adhesivo. Desliza la púa de apertura alrededor de la esquina superior izquierda del iPad para separar el adhesivo.
    • Desliza la púa de apertura alrededor de la esquina superior izquierda del iPad para separar el adhesivo.

  15. Desliza el púa de apertura a lo largo del borde superior del iPad, deteniéndote justo antes de llegar a la cámara. La tercera imagen muestra dónde se encuentran la cámara frontal y la carcasa en el iPad. Evita deslizar la púa de apertura sobre la cámara orientada hacia la parte frontal, ya que podrías untar el adhesivo sobre la lente o dañar la cámara. Los siguientes pasos detallan la mejor manera de evitar perturbar la cámara orientada hacia delante.
    • Desliza el púa de apertura a lo largo del borde superior del iPad, deteniéndote justo antes de llegar a la cámara.

    • La tercera imagen muestra dónde se encuentran la cámara frontal y la carcasa en el iPad.

    • Evita deslizar la púa de apertura sobre la cámara orientada hacia la parte frontal, ya que podrías untar el adhesivo sobre la lente o dañar la cámara. Los siguientes pasos detallan la mejor manera de evitar perturbar la cámara orientada hacia delante.

  16. Tira ligeramente de la púa y desliza la punta suavemente a lo largo de la parte superior de la sección de la cámara frontal del borde superior. Tira ligeramente de la púa y desliza la punta suavemente a lo largo de la parte superior de la sección de la cámara frontal del borde superior. Tira ligeramente de la púa y desliza la punta suavemente a lo largo de la parte superior de la sección de la cámara frontal del borde superior.
    • Tira ligeramente de la púa y desliza la punta suavemente a lo largo de la parte superior de la sección de la cámara frontal del borde superior.

  17. Deja la púa de apertura en el iPad un poco más allá de la cámara frontal. Toma una segunda púa  e insértela a la izquierda de la cámara, donde estaba la primera púa. Deslízala hacia la esquina para cortar completamente el adhesivo restante. Deja la segunda púa en su lugar para evitar que el adhesivo de esquina vuelva a sellarse a medida que se enfría.
    • Deja la púa de apertura en el iPad un poco más allá de la cámara frontal.

    • Toma una segunda púa e insértela a la izquierda de la cámara, donde estaba la primera púa. Deslízala hacia la esquina para cortar completamente el adhesivo restante.

    • Deja la segunda púa en su lugar para evitar que el adhesivo de esquina vuelva a sellarse a medida que se enfría.

  18. Inserta la púa anterior más profundamente en el iPad y deslízala lejos de la cámara hacia la esquina. Inserta la púa anterior más profundamente en el iPad y deslízala lejos de la cámara hacia la esquina. Inserta la púa anterior más profundamente en el iPad y deslízala lejos de la cámara hacia la esquina.
    • Inserta la púa anterior más profundamente en el iPad y deslízala lejos de la cámara hacia la esquina.

  19. Deja las tres púas en las esquinas del iPad para evitar volver a adherir el adhesivo del panel frontal.
    • Deja las tres púas en las esquinas del iPad para evitar volver a adherir el adhesivo del panel frontal.

    • Vuelve a calentar el iOpener y colócalo en el lado largo restante del iPad, a lo largo de los botones de volumen y bloqueo.

  20. Desliza la púa de apertura superior derecha alrededor de la esquina para liberar completamente el borde superior del vidrio. Deja esta púa en su lugar para evitar que el adhesivo vuelva a sellarse, y toma una nueva púa para el siguiente paso.
    • Desliza la púa de apertura superior derecha alrededor de la esquina para liberar completamente el borde superior del vidrio.

    • Deja esta púa en su lugar para evitar que el adhesivo vuelva a sellarse, y toma una nueva púa para el siguiente paso.

  21. Inserta una nueva púa de apertura y deslízala al medio del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo sobre la marcha. Inserta una nueva púa de apertura y deslízala al medio del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo sobre la marcha. Inserta una nueva púa de apertura y deslízala al medio del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo sobre la marcha.
    • Inserta una nueva púa de apertura y deslízala al medio del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo sobre la marcha.

  22. Continúa deslizando la púa a lo largo del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo. Continúa deslizando la púa a lo largo del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo. Continúa deslizando la púa a lo largo del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo.
    • Continúa deslizando la púa a lo largo del borde derecho del iPad, liberando el adhesivo.

  23. Deja las púas de apertura en su lugar y recalienta el iOpener.
    • Deja las púas de apertura en su lugar y recalienta el iOpener.

    • Recuerda que no debes sobrecalentar el iOpener, no más de una vez cada diez minutos.

    • Coloca el iOpener recalentado en el extremo del botón de inicio del iPad y déjalo reposar durante unos minutos para suavizar el adhesivo debajo del cristal.

  24. Desliza la púa inferior izquierda a la esquina inferior izquierda para cortar el adhesivo en esa esquina. Deja la púa en la esquina. No te entrometas más y no retires la púa del iPad. Hay bastantes cosas que evitar debajo del bisel inferior, así que estudia la tercera imagen detenidamente:
    • Desliza la púa inferior izquierda a la esquina inferior izquierda para cortar el adhesivo en esa esquina.

    • Deja la púa en la esquina. No te entrometas más y no retires la púa del iPad.

    • Hay bastantes cosas que evitar debajo del bisel inferior, así que estudia la tercera imagen detenidamente:

    • Antenas

    • Cavidad del botón de inicio

    • Cable digitalizador

    • Los siguientes pasos le indicarán dónde debes hacer palanca para evitar daños en estos componentes. Sólo aplica calor y haz palanca donde se te indique.

  25. Deja la púa del último paso en su lugar para evitar que el adhesivo vuelva a sellar. Con una nueva púa, corta suavemente sobre la antena izquierda, deteniéndote antes del botón de inicio. Sólo desliza la púa desde el borde exterior hacia el centro del iPad. No vuelvas a mover la púa hacia el borde exterior, ya que si lo haces podría dañar la antena.
    • Deja la púa del último paso en su lugar para evitar que el adhesivo vuelva a sellar.

    • Con una nueva púa, corta suavemente sobre la antena izquierda, deteniéndote antes del botón de inicio.

    • Sólo desliza la púa desde el borde exterior hacia el centro del iPad. No vuelvas a mover la púa hacia el borde exterior, ya que si lo haces podría dañar la antena.

    • Si necesitas deslizar la púa sobre la sección inferior más de una vez, quítala y vuelve a insertarla en el borde exterior, y deslízala hacia dentro.

    • Deja la púa en su sitio antes de seguir adelante.

  26. Inserta la punta de una última selección junto a la púa del paso anterior y deslízala debajo del botón de inicio. Inserta la púa un poco más profunda y trabaje de nuevo hacia el botón de inicio. Inserta la púa un poco más profunda y trabaja de nuevo hacia el botón de inicio.
    • Inserta la punta de una última selección junto a la púa del paso anterior y deslízala debajo del botón de inicio.

    • Inserta la púa un poco más profunda y trabaje de nuevo hacia el botón de inicio.

    • Inserta la púa un poco más profunda y trabaja de nuevo hacia el botón de inicio.

    • Nuevamente, asegúrate de deslizar la uña hacia el centro del iPad sólo cuando esté completamente insertada; de lo contrario, podría dañar la antena debajo del vidrio.

  27. Recalienta y vuelve a aplicar el iOpener a la parte superior del bisel del iPad.
    • Recalienta y vuelve a aplicar el iOpener a la parte superior del bisel del iPad.

  28. Ten mucho cuidado con este paso. Tómate tu tiempo y asegúrate de que el adhesivo está caliente y suave, y de que has pasado por todo el adhesivo con una púa de apertura. No tengas miedo de parar y recalentar. En la parte superior del iPad, opuesta al botón de inicio, deberías tener una púa alojada en cada esquina. Gira las púas para levantar ligeramente el vidrio, separando el último adhesivo a lo largo de los cuatro bordes.
    • Ten mucho cuidado con este paso. Tómate tu tiempo y asegúrate de que el adhesivo está caliente y suave, y de que has pasado por todo el adhesivo con una púa de apertura. No tengas miedo de parar y recalentar.

    • En la parte superior del iPad, opuesta al botón de inicio, deberías tener una púa alojada en cada esquina. Gira las púas para levantar ligeramente el vidrio, separando el último adhesivo a lo largo de los cuatro bordes.

    • Si encuentras una cantidad significativa de resistencia, deja de girar. Deja las púas en su sitio, recalienta y vuelve a aplicar el iOpener en las zonas problemáticas y pase una púa por el punto de pegado una vez más.

  29. Levanta lentamente y con cuidado para separar aún más el adhesivo a lo largo del borde inferior. Levanta lentamente y con cuidado para separar aún más el adhesivo a lo largo del borde inferior.
    • Levanta lentamente y con cuidado para separar aún más el adhesivo a lo largo del borde inferior.

  30. Una vez separado todo el adhesivo, abre el cristal frontal como si fuera una página de un libro y apóyalo en tu espacio de trabajo. Si vuelves a utilizar el montaje del panel frontal durante el reensamblaje, deberás sustituir el adhesivo de la pantalla. Utiliza nuestra guía de aplicación de adhesivo de pantalla para volver a aplicar el adhesivo de pantalla y volver a sellar el dispositivo.
    • Una vez separado todo el adhesivo, abre el cristal frontal como si fuera una página de un libro y apóyalo en tu espacio de trabajo.

    • Si vuelves a utilizar el montaje del panel frontal durante el reensamblaje, deberás sustituir el adhesivo de la pantalla. Utiliza nuestra guía de aplicación de adhesivo de pantalla para volver a aplicar el adhesivo de pantalla y volver a sellar el dispositivo.

  31. La carcasa de la cámara frontal puede pegarse al panel frontal; despega la carcasa y colócala de nuevo sobre la cámara para protegerla. Mueve la carcasa de la cámara hacia arriba en un borde para liberarla del adhesivo y retírala del panel frontal. Vuelve a colocar la carcasa de la cámara frontal delante en su hueco en la carcasa trasera.
    • La carcasa de la cámara frontal puede pegarse al panel frontal; despega la carcasa y colócala de nuevo sobre la cámara para protegerla.

    • Mueve la carcasa de la cámara hacia arriba en un borde para liberarla del adhesivo y retírala del panel frontal.

    • Vuelve a colocar la carcasa de la cámara frontal delante en su hueco en la carcasa trasera.

  32. Este paso está sin traducir. Ayuda a traducirlo

    Small pieces of foam tape cover the top and bottom right-hand screws securing the LCD to the rear case. Use tweezers to peel up and remove the rectangular piece of foam tape covering the top right LCD screw. Remove the triangular tape covering the lower right LCD screw.
    • Small pieces of foam tape cover the top and bottom right-hand screws securing the LCD to the rear case.

    • Use tweezers to peel up and remove the rectangular piece of foam tape covering the top right LCD screw.

    • Remove the triangular tape covering the lower right LCD screw.

    The top left LCD screw may be covered by adhesive tape from the front panel. If the tape is present, use the flat end of a spudger to pry the tape up and away, exposing the LCD screw beneath.
    • The top left LCD screw may be covered by adhesive tape from the front panel.

    • If the tape is present, use the flat end of a spudger to pry the tape up and away, exposing the LCD screw beneath.

    Remove the four 3.9 mm Phillips #000 screws securing the LCD to the rear case.
    • Remove the four 3.9 mm Phillips #000 screws securing the LCD to the rear case.

    Use a pair of tweezers to peel up the small piece of tape connecting the LCD frame to the right speaker. Use a pair of tweezers to peel up the small piece of tape connecting the LCD frame to the right speaker.
    • Use a pair of tweezers to peel up the small piece of tape connecting the LCD frame to the right speaker.

    A thin strip of foam tape on the LCD frame is covering a piece of tape connecting the LCD to the panel beneath it. To proceed, you'll have to break and peel up some of the foam tape to expose the tape hidden beneath. Use a pair of thin tweezers to pull up the top of the foam tape surrounding the LCD. Be careful not to touch the LCD with the tweezers, as you may damage the display.
    • A thin strip of foam tape on the LCD frame is covering a piece of tape connecting the LCD to the panel beneath it. To proceed, you'll have to break and peel up some of the foam tape to expose the tape hidden beneath.

    • Use a pair of thin tweezers to pull up the top of the foam tape surrounding the LCD.

    • Be careful not to touch the LCD with the tweezers, as you may damage the display.

    • Use the tweezers to peel the foam tape up to expose the top of the LCD.

    Insert the tip of a spudger between the LCD  frame and the tape on the top of the LCD. Slide the spudger along the space between the LCD frame and tape, separating the tape from the LCD frame. Slide the spudger along the space between the LCD frame and tape, separating the tape from the LCD frame.
    • Insert the tip of a spudger between the LCD frame and the tape on the top of the LCD.

    • Slide the spudger along the space between the LCD frame and tape, separating the tape from the LCD frame.

    The LCD is glued to the metal LCD shield plate behind it along the top, left, and right edges. In order to safely loosen this adhesive, you'll be using a guitar pick to shift the LCD a couple of millimeters left and right several times. Insert a guitar pick into the gap between the LCD and rear case, near the top of the left side of the LCD.
    • The LCD is glued to the metal LCD shield plate behind it along the top, left, and right edges. In order to safely loosen this adhesive, you'll be using a guitar pick to shift the LCD a couple of millimeters left and right several times.

    • Insert a guitar pick into the gap between the LCD and rear case, near the top of the left side of the LCD.

    • Bend the pick slightly away from the iPad, just enough to spread the gap between the LCD and rear case.

    Insert the guitar pick into three more locations down the left side of the LCD and bend it over in each location, to slide the LCD over to the right side of the rear case. Insert the guitar pick into three more locations down the left side of the LCD and bend it over in each location, to slide the LCD over to the right side of the rear case. Insert the guitar pick into three more locations down the left side of the LCD and bend it over in each location, to slide the LCD over to the right side of the rear case.
    • Insert the guitar pick into three more locations down the left side of the LCD and bend it over in each location, to slide the LCD over to the right side of the rear case.

    Now switch to the right side of the LCD, and pry with the guitar pick in several places along the side to shift the LCD back to the left. Repeat this and the previous step a few times, until the LCD is easily moved left and right. Repeat this and the previous step a few times, until the LCD is easily moved left and right.
    • Now switch to the right side of the LCD, and pry with the guitar pick in several places along the side to shift the LCD back to the left.

    • Repeat this and the previous step a few times, until the LCD is easily moved left and right.

    In the next few steps, you'll be sliding a spudger between the LCD and the metal backing plate to fully separate the LCD from the adhesive beneath. Insert the flat end of a spudger between the LCD frame and the metal backing plate. Be sure to get the spudger between the LCD frame and backing plate, and not beneath the plate. Prying up on the plate will damage it, because it is screwed down to the rear case beneath the LCD.
    • In the next few steps, you'll be sliding a spudger between the LCD and the metal backing plate to fully separate the LCD from the adhesive beneath.

    • Insert the flat end of a spudger between the LCD frame and the metal backing plate.

    • Be sure to get the spudger between the LCD frame and backing plate, and not beneath the plate. Prying up on the plate will damage it, because it is screwed down to the rear case beneath the LCD.

    Starting at the top right of the device, slide the spudger in between the LCD frame and metal backing plate, which will separate the adhesive as you push. The goal is to separate the adhesive, not to pry the LCD up, so keep the pointed tip of the spudger as low as possible to prevent bending the LCD. If inserting the spudger causes the corner of the LCD to bend up, repeat the steps with the guitar pick to further loosen the adhesive.
    • Starting at the top right of the device, slide the spudger in between the LCD frame and metal backing plate, which will separate the adhesive as you push.

    • The goal is to separate the adhesive, not to pry the LCD up, so keep the pointed tip of the spudger as low as possible to prevent bending the LCD.

    • If inserting the spudger causes the corner of the LCD to bend up, repeat the steps with the guitar pick to further loosen the adhesive.

    Repeat the previous procedure along the top of the LCD. Insert the flat end of the spudger between the LCD frame and metal backing plate and gently push the spudger in across the top of the device, separating adhesive. Insert the flat end of the spudger between the LCD frame and metal backing plate and gently push the spudger in across the top of the device, separating adhesive.
    • Repeat the previous procedure along the top of the LCD.

    • Insert the flat end of the spudger between the LCD frame and metal backing plate and gently push the spudger in across the top of the device, separating adhesive.

    Continue with the left side of the LCD: insert the flat end of the spudger between the LCD and shield plate and insert the spudger as far as it will go. At this point the LCD should be loosened from the adhesive holding it. If it is not, re-insert the spudger on the right side or top to fully free the LCD. At this point the LCD should be loosened from the adhesive holding it. If it is not, re-insert the spudger on the right side or top to fully free the LCD.
    • Continue with the left side of the LCD: insert the flat end of the spudger between the LCD and shield plate and insert the spudger as far as it will go.

    • At this point the LCD should be loosened from the adhesive holding it. If it is not, re-insert the spudger on the right side or top to fully free the LCD.

    Lift the LCD up a couple inches from the rear case to ensure it's free from the adhesive.
    • Lift the LCD up a couple inches from the rear case to ensure it's free from the adhesive.

    Two wide strips of tape connect the LCD to the speakers. While holding the LCD with one hand, Insert the flat end of a spudger into the gap between this tape and the left speaker.
    • Two wide strips of tape connect the LCD to the speakers.

    • While holding the LCD with one hand, Insert the flat end of a spudger into the gap between this tape and the left speaker.

    • Gently pull the LCD away from the speakers while rotating the spudger outward to separate the tape from the speaker.

    Insert the flat end of the spudger into the gap between the right speaker and the LCD tape. While pulling the LCD away from the speakers, rotate the spudger outward, widening the gap and releasing the tape from the speaker.
    • Insert the flat end of the spudger into the gap between the right speaker and the LCD tape.

    • While pulling the LCD away from the speakers, rotate the spudger outward, widening the gap and releasing the tape from the speaker.

    Flip the LCD over and rest it on top of the front panel glass. Do not attempt to remove the LCD from the iPad, as it is still connected by its data cable.
    • Flip the LCD over and rest it on top of the front panel glass.

    • Do not attempt to remove the LCD from the iPad, as it is still connected by its data cable.

    Remove the following screws securing the LCD shield plate to the rear case of the iPad:
    • Remove the following screws securing the LCD shield plate to the rear case of the iPad:

    • Two 2.6 mm Phillips #00

    • Thirteen 1.7 mm Phillips #00

    • One additional 1.7 mm Phillips #00 on some devices.

    Insert the flat end of a spudger underneath the center of the LCD shield plate from the bottom end of the iPad. Pry up on the spudger to free the plate from the sides of the rear case.
    • Insert the flat end of a spudger underneath the center of the LCD shield plate from the bottom end of the iPad.

    • Pry up on the spudger to free the plate from the sides of the rear case.

    Remove the LCD shield plate from the iPad.
    • Remove the LCD shield plate from the iPad.

    Remove the three 1.3 mm Phillips #00 screws securing the connector shield to the logic board.
    • Remove the three 1.3 mm Phillips #00 screws securing the connector shield to the logic board.

    • Be sure to not substitute these three screws with any other screws, specifically the screws securing the LCD shield plate to the rear case of the iPad. Any slightly longer screws may strip the screw holes and result in irreparable damage to the logic board.

    Use a pair of tweezers to grasp and remove the connector shield from the iPad.
    • Use a pair of tweezers to grasp and remove the connector shield from the iPad.

    Use a plastic opening tool to gently pry the battery connector up from its socket on the logic board. Be very careful to only pry up on the battery connector and not on the socket itself. If you pry up on the logic board socket, you may break the connector entirely.
    • Use a plastic opening tool to gently pry the battery connector up from its socket on the logic board.

    • Be very careful to only pry up on the battery connector and not on the socket itself. If you pry up on the logic board socket, you may break the connector entirely.

    Use a plastic opening tool to pry the LCD connector from its socket on the logic board. Do not pry against the large IC next to the connector, or you may break it. Gently pry from the side of the connector as shown.
    • Use a plastic opening tool to pry the LCD connector from its socket on the logic board.

    • Do not pry against the large IC next to the connector, or you may break it. Gently pry from the side of the connector as shown.

    The LCD is still connected to the rest of the iPad by two wide strips of adhesive tape that run up from the inside of the rear case to the front bottom LCD frame. While holding the LCD with one hand, insert the flat end of a spudger between the LCD and tape on the iPad's right side. Slide the spudger outward, separating the tape, while gently lifting up on the LCD to pull it away from the tape.
    • The LCD is still connected to the rest of the iPad by two wide strips of adhesive tape that run up from the inside of the rear case to the front bottom LCD frame.

    • While holding the LCD with one hand, insert the flat end of a spudger between the LCD and tape on the iPad's right side.

    • Slide the spudger outward, separating the tape, while gently lifting up on the LCD to pull it away from the tape.

    • It may help to twist the spudger, to spread the gap the rest of the way and separate the LCD from the tape.

    While still holding the LCD up with one hand, move on to the iPad's left side and repeat the previous step's procedure to separate the second piece of tape. Insert the flat end of a spudger between the LCD frame and tape, and slide outward while gently lifting up on the LCD. Insert the flat end of a spudger between the LCD frame and tape, and slide outward while gently lifting up on the LCD.
    • While still holding the LCD up with one hand, move on to the iPad's left side and repeat the previous step's procedure to separate the second piece of tape.

    • Insert the flat end of a spudger between the LCD frame and tape, and slide outward while gently lifting up on the LCD.

    Lift and remove the LCD from the iPad Mini. Lift and remove the LCD from the iPad Mini.
    • Lift and remove the LCD from the iPad Mini.

    Be very careful to pry evenly on the digitizer connector, and not on the socket at all. The socket and connector are very delicate and if you damage either, your digitizer won't work. To minimize stress on the socket, try prying under the short edge of the connector, rather than the long edge which is shown in these images.
    • Be very careful to pry evenly on the digitizer connector, and not on the socket at all. The socket and connector are very delicate and if you damage either, your digitizer won't work.

    • To minimize stress on the socket, try prying under the short edge of the connector, rather than the long edge which is shown in these images.

    • Gently pry the digitizer connector up from its socket on the logic board.

    Gently pry the digitizer cable board up from the rear case. Gently pry the digitizer cable board up from the rear case.
    • Gently pry the digitizer cable board up from the rear case.

    Lift and remove the front panel from the iPad. Lift and remove the front panel from the iPad.
    • Lift and remove the front panel from the iPad.

    Use tweezers to gently peel back and remove the black tape covering the gold patch on the headphone jack cable. For reassembly, note that this tape fits in a U-shape in this space, adhering both to the headphone jack cable below it, and the camera cable above it. For reassembly, note that this tape fits in a U-shape in this space, adhering both to the headphone jack cable below it, and the camera cable above it.
    • Use tweezers to gently peel back and remove the black tape covering the gold patch on the headphone jack cable.

    • For reassembly, note that this tape fits in a U-shape in this space, adhering both to the headphone jack cable below it, and the camera cable above it.

    Use tweezers to peel and remove the long thin black tape covering the top of the headphone jack cable. Use tweezers to peel and remove the long thin black tape covering the top of the headphone jack cable. Use tweezers to peel and remove the long thin black tape covering the top of the headphone jack cable.
    • Use tweezers to peel and remove the long thin black tape covering the top of the headphone jack cable.

    Use the tip of a spudger to gently lift the tab on the top left antenna ribbon cable's ZIF connector. Use the tip of a spudger to gently lift the tab on the top left antenna ribbon cable's ZIF connector.
    • Use the tip of a spudger to gently lift the tab on the top left antenna ribbon cable's ZIF connector.

    Use tweezers to pull the top left antenna ribbon cable straight out from its ZIF socket. Gently bend the cable up and out of the way of the headphone jack cable. Gently bend the cable up and out of the way of the headphone jack cable.
    • Use tweezers to pull the top left antenna ribbon cable straight out from its ZIF socket.

    • Gently bend the cable up and out of the way of the headphone jack cable.

    Use the tip of a spudger to lift the tab on the microphone data cable ZIF connector. Use the tip of a spudger to lift the tab on the microphone data cable ZIF connector.
    • Use the tip of a spudger to lift the tab on the microphone data cable ZIF connector.

    Slowly work the flat end of a metal spudger underneath the microphone cable, separating the adhesive securing it to the headphone cable. Slowly work the flat end of a metal spudger underneath the microphone cable, separating the adhesive securing it to the headphone cable. Slowly work the flat end of a metal spudger underneath the microphone cable, separating the adhesive securing it to the headphone cable.
    • Slowly work the flat end of a metal spudger underneath the microphone cable, separating the adhesive securing it to the headphone cable.

    Use tweezers to pull the microphone cable straight out from its ZIF socket. Gently bend the cable up and out of the way of the headphone jack cable. Gently bend the cable up and out of the way of the headphone jack cable.
    • Use tweezers to pull the microphone cable straight out from its ZIF socket.

    Peel up and remove the small piece of tape covering the headphone jack cable connector. Peel up and remove the small piece of tape covering the headphone jack cable connector.
    • Peel up and remove the small piece of tape covering the headphone jack cable connector.

    Use a plastic opening tool to gently pry the lower metal plate up from the headphone cable connector. Being careful not to break the plate or the tape attached to it, pry it up and fold it away from the headphone cable connector.
    • Use a plastic opening tool to gently pry the lower metal plate up from the headphone cable connector.

    • Being careful not to break the plate or the tape attached to it, pry it up and fold it away from the headphone cable connector.

    Use a plastic opening tool to gently pry the second (upper) metal plate up from the headphone cable connector. Again, carefully pry the plate up and away from the headphone cable connector.
    • Use a plastic opening tool to gently pry the second (upper) metal plate up from the headphone cable connector.

    • Again, carefully pry the plate up and away from the headphone cable connector.

    Use a plastic opening tool to pry the headphone cable's connector up from the logic board. Use a plastic opening tool to pry the headphone cable's connector up from the logic board.
    • Use a plastic opening tool to pry the headphone cable's connector up from the logic board.

    Remove two 1.8 mm #00 Phillips screws from the screw tab on the top left antenna.
    • Remove two 1.8 mm #00 Phillips screws from the screw tab on the top left antenna.

    Slide the flat end of a spudger beneath the length of the headphone jack cable, separating the adhesive securing the cable to the rear case. Slide the flat end of a spudger beneath the length of the headphone jack cable, separating the adhesive securing the cable to the rear case. Slide the flat end of a spudger beneath the length of the headphone jack cable, separating the adhesive securing the cable to the rear case.
    • Slide the flat end of a spudger beneath the length of the headphone jack cable, separating the adhesive securing the cable to the rear case.

    Lift the headphone jack cable up and fold it out of the way. Lift the headphone jack cable up and fold it out of the way.
    • Lift the headphone jack cable up and fold it out of the way.

    Remove two 1.5 mm #00 Phillips screws securing the side of the top left antenna to the rear case.
    • Remove two 1.5 mm #00 Phillips screws securing the side of the top left antenna to the rear case.

    Remove the single 1.3 mm #00 Phillips screw from the top of the antenna.
    • Remove the single 1.3 mm #00 Phillips screw from the top of the antenna.

    Use the flat end of a spudger to pry the top left antenna connector from its socket on the logic board. Use the flat end of a spudger to pry the top left antenna connector from its socket on the logic board.
    • Use the flat end of a spudger to pry the top left antenna connector from its socket on the logic board.

    Use the tip of a spudger to peel back the tape securing the top left antenna cable to the rear case. Use the tip of a spudger to peel back the tape securing the top left antenna cable to the rear case.
    • Use the tip of a spudger to peel back the tape securing the top left antenna cable to the rear case.

    While gently pulling up on the top left antenna cable, continue using the tip of the spudger to separate the tape from the rear case. While gently pulling up on the top left antenna cable, continue using the tip of the spudger to separate the tape from the rear case.
    • While gently pulling up on the top left antenna cable, continue using the tip of the spudger to separate the tape from the rear case.

    Slide the flat end of a spudger beneath the top left antenna's screw tab, separating the small bit of adhesive holding it in place. Slide the flat end of a spudger beneath the top left antenna's screw tab, separating the small bit of adhesive holding it in place.
    • Slide the flat end of a spudger beneath the top left antenna's screw tab, separating the small bit of adhesive holding it in place.

    Use tweezers to lift the top left antenna up and out of its socket in the rear case. Use tweezers to lift the top left antenna up and out of its socket in the rear case. Use tweezers to lift the top left antenna up and out of its socket in the rear case.
    • Use tweezers to lift the top left antenna up and out of its socket in the rear case.

Linea de Meta

Una persona más ha completado esta guía.

0 comentarios

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 horas: 0

Ultimos 7 días: 0

Ultimos 30 días: 3

Todo El Tiempo: 2,529