Introducción

Esta es una reparación bastante simple que la mayoría de la gente debe ser capaz de completar sin problemas.

  • Estás usando esta guía bajo tu propio riesgo. TronicsFix no se responsabiliza y no se considerará responsable de cualquier daño que pueda ocurrir cuando uses esta guía.
  1. Desenchufe el PS4 de todos los cables
    • Desenchufe el PS4 de todos los cables

    • Retire la cubierta del disco duro

    What size are the washers?

    Dave Hartles - Contestar

  2. Retire los dos tornillos de seguridad Torx T8 de la cubierta superior. Retire la etiqueta adhesiva de la garantía (si todavía está allí) y quite el tornillo negro para el caso superior usando el tornillo de seguridad Torx T8.
    • Retire los dos tornillos de seguridad Torx T8 de la cubierta superior.

    • Retire la etiqueta adhesiva de la garantía (si todavía está allí) y quite el tornillo negro para el caso superior usando el tornillo de seguridad Torx T8.

    De preferencia usar una llave Torx T9 en lugar de una Torx T8 para evitar barrer el tornillo de seguridad queda un poco más firme y no queda juego entre la llave y el tornillo

    CHINO DFS - Contestar

  3. Tire del borde delantero derecho de la cubierta superior. Después de que el frente derecho esté suelto tire hacia arriba en el frente izquierdo. Tire de la parte superior de la cubierta y reserve.
    • Tire del borde delantero derecho de la cubierta superior.

    • Después de que el frente derecho esté suelto tire hacia arriba en el frente izquierdo.

    • Tire de la parte superior de la cubierta y reserve.

  4. Utilizando un Phillips PH1, retire dos tornillos  del sujetador del disipador del CPU Utilizando un Phillips PH1, retire dos tornillos  del sujetador del disipador del CPU Utilizando un Phillips PH1, retire dos tornillos  del sujetador del disipador del CPU
    • Utilizando un Phillips PH1, retire dos tornillos del sujetador del disipador del CPU

    I need a replacement for these clamp screws. What type of screws are these please?

    Djminipop - Contestar

    What size are the clamp screws

    Sky Lew -

    What kind of nylon washers do I need for this fix? Are there different sizes?

    Beast Man - Contestar

    This will not work on older systems it doesn’t even look the same

    Alexander Jesse Bachelier - Contestar

  5. Comience por instalar 2 arandelas debajo de cada tornillo. Instale la abrazadera y los tornillos y apriete los tornillos. Instale la abrazadera y los tornillos y apriete los tornillos.
    • Comience por instalar 2 arandelas debajo de cada tornillo.

    • Instale la abrazadera y los tornillos y apriete los tornillos.

    What size washers

    andre daniels - Contestar

    I think any size will work as long as tou can screw the plate back down, and they don't extend past the cover for your PS4

    Blake Hannan -

    what size did you use

    Recruit_Jesus _1 - Contestar

    What if you are missing the APU/Heat Sink Clamp

    Caleb Gaylor - Contestar

    What are washers

    Andy Pacheco - Contestar

    Washers are flat round pieces of metal with a hole in the middle. You can see two of them in the first photo.

    Sunny Ripert - Contestar

  6. Enchufe el cable de alimentación en PS4. Toque la almohadilla de cobre en PS4 para encender. Si PS4 se enciende y permanece encendido considerelo arreglado. Si no es así, continúe con el siguiente paso.
    • Enchufe el cable de alimentación en PS4.

    • Toque la almohadilla de cobre en PS4 para encender.

    • Si PS4 se enciende y permanece encendido considerelo arreglado. Si no es así, continúe con el siguiente paso.

  7. Si el PS4 todavía no funciona después de agregar dos arandelas, entonces quitará la abrazadera del disipador de calor y agregará una tercera arandela debajo de cada tornillo de sujeción del disipador de calor. Si el PS4 todavía no funciona después de agregar dos arandelas, entonces quitará la abrazadera del disipador de calor y agregará una tercera arandela debajo de cada tornillo de sujeción del disipador de calor.
    • Si el PS4 todavía no funciona después de agregar dos arandelas, entonces quitará la abrazadera del disipador de calor y agregará una tercera arandela debajo de cada tornillo de sujeción del disipador de calor.

    Bonjour des rondelles en plastique ?

    RiKO56 BzH - Contestar

  8. Después de instalar la tercera arandela y apretar los tornillos, toque la almohadilla de alimentación de la placa base. Si el PS4 no hace ruido y no muestra luces, entonces los tornillos están demasiado apretados ... afloje los tornillos muy ligeramente (aproximadamente 1/8 de vuelta) e intente volver a encenderlo. Haga esto hasta que se encienda la consola.
    • Después de instalar la tercera arandela y apretar los tornillos, toque la almohadilla de alimentación de la placa base.

    • Si el PS4 no hace ruido y no muestra luces, entonces los tornillos están demasiado apretados ... afloje los tornillos muy ligeramente (aproximadamente 1/8 de vuelta) e intente volver a encenderlo. Haga esto hasta que se encienda la consola.

    • Si la consola se enciende y se apaga después de que se hayan realizado estos pasos, esta corrección no funcionará para tu PS4.

    I am wondering the significance of this fix. I have watched multiple videos ( at least 20) read guides , etc. nobody explains why this works. Does it have something to do with electricity conducting through this bracket? Sorry I am not much of an electronics guy I just love to learn why things won't work. And am also trying to repair my PS4 as well. This method works sometimes but then sometimes my PS4 fails .

    Blake Hannan - Contestar

    If you are resorting to this fix, the heart of your PS4 is likely irreversibly damaged. By adding the washers you are making the clamp apply more pressure on the APU (main GPU/processor). There is likely a cracked solder connection and this helps to make the joint. This is not a permanent fix. If it brings more life to your system and let's you keep gaming, then it's definitely worth a try.

    Patryk Walters - Contestar

  9. Si su PS4 no se enciende o se enciende y se apaga de nuevo después de haberlo tenido funcionando, intente quitar la tapa y apriete los tornillos. Si los tornillos estan demasiado apretados el PS4 no funcionará en absoluto. Afloje ligeramente hasta que el sistema se encienda. Tenga cuidado con la conexión de la consola. Posible pero no recomendado.
    • Si su PS4 no se enciende o se enciende y se apaga de nuevo después de haberlo tenido funcionando, intente quitar la tapa y apriete los tornillos. Si los tornillos estan demasiado apretados el PS4 no funcionará en absoluto. Afloje ligeramente hasta que el sistema se encienda. Tenga cuidado con la conexión de la consola. Posible pero no recomendado.

    Sur ma ps4 2eme génération je n'ai pas les 2 vis la comment je peut faire ducoup

    Only- nicolas - Contestar

    • Si tiene su PS4 sin cubierta, y está funcionando correctamente, asegúrese de reemplazar la cubierta. La cubierta está diseñada para distribuir el aire del ventilador y mantener el sistema fresco. Esto hará que se apague por sí solo si se sobrecalienta.

    Nice post. I learn something totally new and challenging on websites [|]best dns servers for gaming I stumbleupon every day. It's always useful to read through articles from other authors and practice something from other sites.

    Swami Ayyappa - Contestar

    Mi PS4 enciende pero no proyecta nada en el televisor no escucho ruido ni del abanico como si estuviera apagado. No hay problema de luz azul porque se mantiene blanca , verifique el cable HDMI y esta correcto, en el televisor marca que no hay señal del PS4. Que puede estar pasando?

    Luis Wever - Contestar

    Tengo mi PS4 enciende, no tiene problema de luz azul, pero no proyecta nada al televisor, el televisor marca sin señal no se escucha ningún ruido ni del abanico del PS4. Que puede estar pasando hace unos días estaba funcionando perfectamente. Verifique el cable HDMI y esta bien.

    Luis Wever - Contestar

    I performed this repair today and my PS4 is working perfectly! If you have a machine that is not working properly, give this a shot. This cost me less than $10 including buying the Torx T8 tool.

    Jason Harrell - Contestar

    A ver si alguno me puede ayudar.Prendo la play,pongo forntnite,aparece el cartel de sobrecalentamiento y se apaga.Aclaracion..se apaga estando tibia.Le cambie la pasta y hace lo mismo.Que puede estar pasando?.Pongo YouTube o incluso Minecraft que tiene baja resolución de vídeo y no se apaga.Pongo forntnite con 720p y se apaga..heeeeeeelp

    leonardo grattarola - Contestar

Conclusión

Para volver a montar el dispositivo, siga estas instrucciones en orden inverso.

en es

100%

Empezar a traducir ›

TronicsFix

Miembro Desde 06/11/13

33,525 Reputación

6 Guías creadas

Equipo

TronicsFix Miembro de TronicsFix

Business

1 Miembro

23 Guías creadas

Can't believe it worked! My PS4 has been sitting useless for so long and I felt to good when I did this today and it seemed completely normal again. We'll see if this works out over time or if it starts doing the same thing again. One thing I don't get is why they don't specify the washer size you'll need if you don't want to buy the entire kit, but I guess that's just marketing. Thus, I tore squares of glossy paper (a picture I had laying around) and poked them into the nails instead of washers. Works just as well for me!

Marco Arana - Contestar

What size washers are needed for this

Rahan Ullah -

has this fixed your system permanently? did you have any problems since your last post?

tarnold844 -

and it will for a few day/weeks at most then it will fail again

ravendrow -

What did you do to fix it after this failed I am having that problem as well . Is it a power supply issue

Blake Hannan -

it will most likely be an APU chip out of place, if this is so, throw your system away, it is dead permanently

Un chained -

Excellent work from ifixit! The ps4 worked fine again!!

xaris9113 - Contestar

Yay! It worked! I was so worried about having to spend the money to have my sons ps4 repaired.. Thank you!!! I did it myself (this mom rocks!)

theresaloftis2 - Contestar

Go MOM!!!!!!

TronicsFix -

THANK YOU!! bought a ps4 off kijiji and it had this problem. did as u said, works amazing!! KUDOS!!!!

Costas Chionidis - Contestar

What size washer do I need for this?

rjfaure96 - Contestar

What's the idea behind this - that the heat sink is not properly seated?

Nat - Contestar

The solder joints between the motherboard and APU go bad and this helps to restore the connection in some cases.

TronicsFix -

I guess it’s less risky than using flux and heat gun to reflow the solder connection. You’d need the correct heat gun attachment, right temperature, and skills to pull off a reflow. Bravo!

genericpersonemail -

can they be metal washers or plastic?

ashcody - Contestar

It worked for me but I'm wondering how long the fix will last? If I want a reliable system I'm thinking of selling and getting either a slim or pro.

John Puopolo - Contestar

Fix worked then same problem occurred again. added third washer but now fan is running full blast and unit seems to not be cooling down. Solutions??

Robert Reynolds - Contestar

I get an error message stating that the remote controls needs to be charged. After charging the pedals the same message remains and it won't allow us to control the game. This is both controls.

ronthecollector - Contestar

What size are the washers

pizamisa12 - Contestar

1mm should do fine. Guess metal over plastic, although the composites don’t deform under heat as you’d think they would…

steve winter - Contestar

is this fix permanent or is it used to scrape by until you can afford to a re balling?

tarnold844 - Contestar

My PS4 does not have the screws where you put the washers on I have the original PS4 but it does not have the shiny material on the left top of the system I really need a reply I need help badly

Demarko Hill - Contestar

Worked I guess the plate can not be touching the metal plate still trying to understand the why behind it got fixed

Omarxito Alonxo - Contestar

This is not a repair, it might get the console to work for few days but it is not a real or permanent fix. The actual reason for the problem is one of two things, a bad soldering connection between the APU chip and the motherboard or a bad soldering connection between one or more of the graphics memory chips - 8 to 16 per console depends on the model - and the motherboard, using washers will not fix soldering issues so the problem still there even if the console work temporarily . The actual solution and real repair is Reballing the APU chip to fix the broken soldering connection and if that doesn’t fix the problem then Reballing all graphics memory chips is a must. You need to find a real professional repair company that really do Reballing to fix the console. nothing else will work. Good luck all.

khaled0710 - Contestar

Does a power supply has anything to do with a 3 seconds cutoff?. Or this method is worth a try?

Why Blunt - Contestar

Grazie mille … avevo un problema di riavvio sulla ps4, ogni volta dovevo staccare la spina due volte prima di riaccenderla. Al riavvio faceva doppio click e poi niente. Ho messo due rondelle come descritto e problema risolto!

Fantastico di nuovo grazie mille!

clads - Contestar

Just a comment that this fix also appears to have fixed my issue. My PS4 was just freezing in the middle of a game, or even randomly at the menus. Sometimes it wouldn’t power on, and sometimes it would. After installing just one washer, it appears to be significantly more stable.

Eric - Contestar

Hola, alguien que me pueda orientar, hice el procedimiento y anteriormente el PS4 se quedaba con luz azul siempre y no pasaba de ahi. Ahora la luz se torna blanca pero no da imagen en el TV.

Agradezco cualquier comentario.

Jorge Guillen - Contestar

Mine dose not have the plate. Is there a fix for these models.

Darkus Garvey - Contestar

La mienne démarre uniquement quand les deux vis sont visser a fond sans rondelle c'est normal ?

gregkeke91 - Contestar

it can be normal its really strange. it works sometimes, then sometimes it wont. I actually have purchased a new PS4 since then. But mine worked randomly for weeks, then it would stop working and i would have to go back and adjust my screws. Good luck!

Blake Hannan - Contestar

Omg it worked!!!

hans99 - Contestar

As I was disassembling and cleaning out my PS4 I noticed a small piece of metal fall out. I'm unsure as to where it goes so that I can put it back in place. Assuming it has something to do with why my power button doesn't work, and as to why my disc goes in and out, as well as my system randomly making beaking sounds when and when not touched. The piece is L shaped. It has 2 different shaped holes on it. Where does it belong?

p_laurenp - Contestar

I used this guide today to perform the repair and my PS4 now works perfectly! I tried every other fix out there for the blue light of death… If you have a machine that is not working properly, give this a shot. The fix cost me less than $10 including buying the Torx T8 tool. I understand that this fix may not work forever or address the underlying cause, so I backed up my machine and keeping my fingers crossed until the PS5 comes out.

Jason Harrell - Contestar

I have a newer model the cuh 1200 i think, but the same problem. One time beep and blue light hoes on but does not stay on. What could it be?

Amar Balaydin - Contestar

Will this work if the ps4 stays powered on for 10 minutes before shutting itself off?

Devilswarchild - Contestar

Can you make a video how it works withe the ps4 pro

Lukas Özdemir - Contestar

I wanted to try to open the cover of the ps4 pro but I didn't manage it, then I plugged it back into all the cables and it beeps blue light but only comes for 2 seconds and goes out again without making a noise

Lukas Özdemir - Contestar

I wanted to clean the fan because it is too loud

Lukas Özdemir - Contestar

and i regretted it

Lukas Özdemir - Contestar

I tried it but still, I was playing a game then it turned of I cleaned the inside 3 times but still ..I don't kno what to do but my ps4 is like 5 years now

Kamasah Dickson - Contestar

Please help am very depressed since I can't afford a new ps4 now, I hate to set my eyes on it cause it gives me headaches……please help it just beep, blue light comes for like 3sec then

Kamasah Dickson - Contestar

This is a very temporary solution to a very simple problem. I’ve seen so many PS4s in our repair shop that have done this, and it has caused significantly worse problems long term. Putting that much strain on the CPU can cause BGA solder balls to crack, or potentially damage the APU. Usually, you just need to clean the heatsink and use a good thermal compound to fix overheating issues like this. Please do not destroy your PlayStation doing this…

FYXIT - Contestar

Merci beaucoup pour ce tutoriel qui fonctionne très bien pour ma part sur une ps4 slim victime du BLOD suite à une petite chute. J'ai ajouté les deux rondelles de chaque côté du clamp + 1 plus petite au milieu de diamètre 4mm. La console est à nouveau fonctionnelle, on verra avec le temps et si surchauffe il y a, si les billes du processeurs restent bien en contact avec la carte mère. Merci, en tout cas !

Laurent Milko - Contestar

Not a permanent fix for sure. This is still made under the assumption that solder is the issue, when its not.

RockL79 - Contestar

Ça a marché chez moi ! Merci !

Achat Malin - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 horas: 247

Ultimos 7 días: 1,758

Ultimos 30 días: 8,117

Todo El Tiempo: 282,798