Repara tus cosas

Derecho a reparar

Partes y herramientas

Introducción

¿Disco atascado? ¿Tiene problemas para instalar ese nuevo juego o cargar su copia Blu-ray de Con Air? Siga esta guía para reemplazar un disco óptico roto en su Xbox One.

Error

Enlace de servicio de video no reconocido.

Example:

[video|http://vimeo.com/1234] or [video|http://vimeo.com/1234]Optional Caption[/video]

Current text:

[video | https: //www.youtube.com/watch? v = yu4QEb88Rrk]
  1. Para abrir tu Xbox, tendrás que cortar o pelar esta cinta sellada. Pero no te preocupes, ya que Microsoft no puede anular tu garantía mientras no dañes ninguna pieza. ¡Diviértete!

    In the United States the Magnuson-Moss Warranty Act of 1975 is a Federal Law that states that stickers and clauses are illegal. It says you can open your electronics without voiding the warranty, regardless of what language of that warranty says.

    Dustin D'Amour - Contestar

    Stickers are illegal!?

    Brandon -

    For anyone concerned, if you apply heat with a blow dryer or heat gun you can carefully remove the sticker without damaging it, making it impossible to know that the sticker was ever removed.

    Kelton Stewart - Contestar

    All the immature comments aside, thank you Dustin for sharing the information.

    Wade - Contestar

    xbox를 열기 위해서 이러한 위조방지 테이프를 자르거나 떼어내야 합니다. 하지만 걱정 마세요. 여러분이 무언가 직접적으로 망가트리지 않는한 ms는 보증을 취소하지 않습니다.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Contestar

  2. Usa una herramienta de apertura de plástico para levantar y quitar la ventilación de plástico que rodea el puerto USB lateral. La ventilación es bastante flexible, y se mantiene en su lugar con clips de plástico débiles: comienza a hacer palanca desde la parte posterior y despega.
    • Usa una herramienta de apertura de plástico para levantar y quitar la ventilación de plástico que rodea el puerto USB lateral.

    • La ventilación es bastante flexible, y se mantiene en su lugar con clips de plástico débiles: comienza a hacer palanca desde la parte posterior y despega.

    - 플라스틱 오프닝 도구를 애용해서 측면 usb 포트를 둘러싼 통풍구를 들어올려 분리하세요.

    - 이 통풍구는 무척 유연하며 연약한 플라스틱 클립으로 고정되어 있습니다. 뒤쪽에서부터 들어올려 분리하고 떼어냅니다.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Contestar

  3. Hay una pequeña pestaña de plástico que refuerza la esquina frontal de la Xbox. Desliza la pestaña hacia atrás y quítala.
    • Hay una pequeña pestaña de plástico que refuerza la esquina frontal de la Xbox.

    • Desliza la pestaña hacia atrás y quítala.

    Do u sell that plastic tag I need it

    Brandon - Contestar

    Here is What's Stated in Step-3 : (There is a small plastic tab that reinforces the front corner of the Xbox.) Actually, the "Tab" is NOT SMALL at all. See the Picture: The "TAB" is the Piece that this Person has their Thumb on, is the Tab that you NEED TO SLIDE TOWARDS THE "REAR" of the Unit. You will be able to tell How this Large Tab Holds the Top and the Bottom Case Covers together. Take Note how to Replace this tab back where it Belongs, when you are putting the Case Covers back together. Hope that this comment will help you. 6-29-2017

    B.L. Spence - Contestar

    - xbox의 전면 모서리를 지지하는 작은 플라스틱 탭이 있습니다.

    - 뒤쪽으로 똑바로 밀어서 제거하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Contestar

    What is this small tab referred to as?

    What is it called i need to order one.

    James Lipsey - Contestar

  4. Inserta el extremo plano de un spudger entre la carcasa superior e inferior donde se encuentran en la parte posterior de la abertura de ventilación lateral. Hay un clip de plástico fuerte que conecta las dos mitades de la carcasa (la primera de muchas), por lo que deberás usar bastante fuerza.
    • Inserta el extremo plano de un spudger entre la carcasa superior e inferior donde se encuentran en la parte posterior de la abertura de ventilación lateral.

    • Hay un clip de plástico fuerte que conecta las dos mitades de la carcasa (la primera de muchas), por lo que deberás usar bastante fuerza.

    • Deja el spudger en su lugar hasta que abra la caja por completo. Los clips son muy elásticos y pueden hacer que la carcasa se cierre mientras trabajas.

    prying does not work. my spudger is causing damage. my soft. plastic. spudger. and the %#*@ thing does not move. this is a common issue with the instructions on this site. you write instructions like you assume people have extensive repair experience. describe the plastic tab. add detail. because simply prying WILL damage the case. hire a %#*@ writer. cause you guys do not know how to precisely convey important detail. constant problem with tech companies actually. no writers.

    Kevin Michaels - Contestar

    - 벗겨낸 통풍구쪽부터 상판과 하판 사이의 틈으로 spudger의 평평한 끝을 밀어넣습니다.

    - 플라스틱 클립들이 꽤 강하기 때문에 생각보다 강한 힘을 사용해야 합니다.

    - 케이스를 완전히 열 때까지 spudger를 계속 끼워두세요. 클립이 강해서 작업도중 다시 닫힐 수도 있습니다.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Contestar

    it would be very very nice that the part, that you sell, will Fix. This an ols Tutorial. The new opening tools that you sell, will not help anything, cause there is no flat sign on the side. you link these tools at this tutorial, but never tested, if the new tools work. so i tell this you, no they dont fit. Thanks for nothing.

    Zeroslammer - Contestar

    I ve made it this far with only a Lego membership card and a flimsier amusement park card (I'm a big year old)

    Shadow Killz - Contestar

  5. La interfaz entre las cajas superior e inferior está asegurada por varios clips a lo largo de la parte posterior y el lado restante de la Xbox. Inserta una herramienta de apertura de plástico entre la carcasa superior e inferior para separar el clip sobre la ventilación trasera.
    • La interfaz entre las cajas superior e inferior está asegurada por varios clips a lo largo de la parte posterior y el lado restante de la Xbox.

    • Inserta una herramienta de apertura de plástico entre la carcasa superior e inferior para separar el clip sobre la ventilación trasera.

    - 상판과 하판 사이에 끼인 후면 단자판은 여러개의 클립으로 고정되어 있습니다.

    - 플라스틱 오프닝 도구로 후면 통풍구의 클립들을 분리하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Contestar

  6. Sigue moviéndote por la parte posterior de la Xbox, haciendo palanca en los clips. Asegúrate de que el spudger permanezca en su posición de bloqueo; incluso si la carcasa se abre lo suficiente para que se caiga el spudger, los clips restantes son elásticos y pueden cerrar completamente el estuche. Mantiene el spudger en el espacio para proteger su progreso.
    • Sigue moviéndote por la parte posterior de la Xbox, haciendo palanca en los clips. Asegúrate de que el spudger permanezca en su posición de bloqueo; incluso si la carcasa se abre lo suficiente para que se caiga el spudger, los clips restantes son elásticos y pueden cerrar completamente el estuche.

    • Mantiene el spudger en el espacio para proteger su progreso.

    - 후면을 따라서 계속 클립을 들어서 분리하세요.

    - spudger가 제대로 꽂혀 있는지 중간중간 확인하세요. spudger가 빠질정도로 케이스가 분리 되더라도 남은 클립들이 매우 탄력적이라서 방심하면 도로 닫히기 십상입니다. 원활한 진행을 위해 spudger가 잘 꽂혀서 사이를 벌리도록 유지하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Contestar

  7. Sigue haciendo saltar los clips. Puede ayudar a deslizar la herramienta de apertura de plástico a través de los clips. Para cuando llegues al borde más alejado de la caja trasera, la cubierta superior debería estar lista para salir. De lo contrario, pasa la herramienta de apertura de plástico por la esquina y abre los clips a lo largo del lateral sin el puerto USB.
    • Sigue haciendo saltar los clips. Puede ayudar a deslizar la herramienta de apertura de plástico a través de los clips.

    • Para cuando llegues al borde más alejado de la caja trasera, la cubierta superior debería estar lista para salir. De lo contrario, pasa la herramienta de apertura de plástico por la esquina y abre los clips a lo largo del lateral sin el puerto USB.

    - 클립들을 계속해서 분리합니다. 클립들을 가로질러 플라스틱 오프닝 도구를 주욱 미는 것이 도움이 될수도 있습니다.

    - 후방 케이스를 따라 분리하면 상판이 열릴 기미가 보여야 합니다. 만약 열릴 기미가 보이지 않는다면 모서리부터 플라스틱 오프닝 도구로 분리를 시작하고 usb포트가 없는 쪽을 따라서 클립 분리를 다시 시도하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Contestar

  8. Comenzando con el spudger que dejaste en la grieta, levanta la carcasa superior para liberar los últimos clips. Uss una herramienta de apertura de plástico para hacer saltar cualquier clip rezagado que no haya sido liberado. No intentes quitar la carcasa superior todavía, ya que todavía está conectada por el cable del botón del panel frontal.
    • Comenzando con el spudger que dejaste en la grieta, levanta la carcasa superior para liberar los últimos clips.

    • Uss una herramienta de apertura de plástico para hacer saltar cualquier clip rezagado que no haya sido liberado.

    • No intentes quitar la carcasa superior todavía, ya que todavía está conectada por el cable del botón del panel frontal.

    • Levants ligeramente la carcasa superior y cámbiala para permitir el acceso a la placa del panel frontal.

    I got confused here. I couldn’t unclip the front panel at all. I found out that if I open the case like a clamshell (or a book, with the front being the spine of the book) I popped right off easily.

    Omar Ramos - Contestar

  9. Kit de Destornilladores Manta

    112 bits for every fix.

    Upgrade Your Toolbox

    Kit de Destornilladores Manta

    Upgrade Your Toolbox
  10. El cable del botón frontal tiene un conector ZIF único: presta atención a los próximos pasos para desconectarlo de manera segura. Usa pinzas para levantar el bucle de retención de plástico sobre el conector en la placa. Usa la punta de un spudger para empujar la lengüeta de bloqueo del conector hacia el cable para desencajarlo.
    • El cable del botón frontal tiene un conector ZIF único: presta atención a los próximos pasos para desconectarlo de manera segura.

    • Usa pinzas para levantar el bucle de retención de plástico sobre el conector en la placa.

    • Usa la punta de un spudger para empujar la lengüeta de bloqueo del conector hacia el cable para desencajarlo.

    I recently took my Xbox one apart to clean it and for some reason it's on for a couple minutes then it cuts off

    Ali - Contestar

  11. Usa unas pinzas para sacar el cable directamente del conector de la placa. Retira la carcasa superior superior.
    • Usa unas pinzas para sacar el cable directamente del conector de la placa.

    • Retira la carcasa superior superior.

    I broke that peice that white connector peice what can I do?

    devinthomason - Contestar

  12. Los siguientes 4 pasos son instrucciones para volver a armar. Saltéatelos para continuar con el desmontaje. Use el extremo plano de un spudger para liberar los clips que sujetan el panel frontal a la carcasa superior. Retira el panel frontal del resto de la carcasa superior.
    • Los siguientes 4 pasos son instrucciones para volver a armar. Saltéatelos para continuar con el desmontaje.

    • Use el extremo plano de un spudger para liberar los clips que sujetan el panel frontal a la carcasa superior.

    • Retira el panel frontal del resto de la carcasa superior.

  13. Reemplaza la parte superior de la carcasa superior. Alinea los clips y presiona firmemente para volver a colocarlos alrededor del perímetro. Alinea los clips y presiona firmemente para volver a colocarlos alrededor del perímetro.
    • Reemplaza la parte superior de la carcasa superior.

    • Alinea los clips y presiona firmemente para volver a colocarlos alrededor del perímetro.

  14. Apoya el panel frontal cerca del frente de la Xbox. Usa pinzas para reemplazar el cable del botón frontal en su zócalo ZIF. Usa el extremo plano de un spudger para empujar el seguro ZIF hacia la izquierda para asegurar el cable.
    • Apoya el panel frontal cerca del frente de la Xbox.

    • Usa pinzas para reemplazar el cable del botón frontal en su zócalo ZIF.

    • Usa el extremo plano de un spudger para empujar el seguro ZIF hacia la izquierda para asegurar el cable.

  15. El borde inferior del panel frontal tiene ganchos de plástico que se enclavan con ganchos de plástico en el borde frontal de la carcasa inferior. Con el panel frontal en un ángulo de 45 grados, interconecta sus ganchos de plástico con los de la carcasa inferior. Presiona la parte superior del panel frontal en la Xbox, como si cerraras un buzón. Presiona firmemente para que las presillas que sujetan el panel frontal a la carcasa superior se bloqueen de forma segura.
    • El borde inferior del panel frontal tiene ganchos de plástico que se enclavan con ganchos de plástico en el borde frontal de la carcasa inferior.

    • Con el panel frontal en un ángulo de 45 grados, interconecta sus ganchos de plástico con los de la carcasa inferior.

    • Presiona la parte superior del panel frontal en la Xbox, como si cerraras un buzón. Presiona firmemente para que las presillas que sujetan el panel frontal a la carcasa superior se bloqueen de forma segura.

  16. Tire suavemente del conector del cable del altavoz para desconectarlo de la placa del panel frontal. Tenga cuidado de tirar del conector del cable y no del conector de la placa. Es bastante endeble y es posible que accidentalmente lo saques del tablero por completo. Use el extremo plano de un spudger para desconectar el cable de antena de la placa del panel frontal.
    • Tire suavemente del conector del cable del altavoz para desconectarlo de la placa del panel frontal.

    • Tenga cuidado de tirar del conector del cable y no del conector de la placa. Es bastante endeble y es posible que accidentalmente lo saques del tablero por completo.

    • Use el extremo plano de un spudger para desconectar el cable de antena de la placa del panel frontal.

  17. Retire los dos tornillos Torx T9 de 9.5 mm de la placa WI-Fi. Levante la placa de Wi-Fi directamente desde su zócalo en la carcasa de metal superior. Deje el cable de la antena de la placa Wi-Fi en su lugar, mueva la placa de Wi-Fi a un lado, exponiendo el tornillo con la etiqueta "C3" que estaba debajo.
    • Retire los dos tornillos Torx T9 de 9.5 mm de la placa WI-Fi.

    • Levante la placa de Wi-Fi directamente desde su zócalo en la carcasa de metal superior.

    • Deje el cable de la antena de la placa Wi-Fi en su lugar, mueva la placa de Wi-Fi a un lado, exponiendo el tornillo con la etiqueta "C3" que estaba debajo.

    When reassembling- put the outer ones on first to secure the port to the metal. Then putting the wi-fi board into the port will be easy

    Nate Ennis - Contestar

    Will a cracked WiFi Board affect network connectivity?

    Kyle Webb - Contestar

  18. Retire los ocho tornillos Torx T10 de 65 mm de la parte superior de la carcasa metálica superior.
    • Retire los ocho tornillos Torx T10 de 65 mm de la parte superior de la carcasa metálica superior.

    Two of the 8 were stripped even before attempting to remove….ugggh

    Michael Massaro - Contestar

  19. Levante, pero no retire, la carcasa de metal superior. El cable de interconexión de la placa Wi-Fi conecta la carcasa metálica superior con la placa base.
    • Levante, pero no retire, la carcasa de metal superior.

    • El cable de interconexión de la placa Wi-Fi conecta la carcasa metálica superior con la placa base.

    If I need if Fix-It board

    Ramontoby13 Toby - Contestar

  20. Desconecte el cable de interconexión de la placa Wi-FI de la placa base. Retire la carcasa de metal superior.
    • Desconecte el cable de interconexión de la placa Wi-FI de la placa base.

    • Retire la carcasa de metal superior.

  21. Desconecte la alimentación de la unidad óptica y los cables de datos SATA de la placa base. Desconecte la alimentación de la unidad óptica y los cables de datos SATA de la placa base.
    • Desconecte la alimentación de la unidad óptica y los cables de datos SATA de la placa base.

  22. Retire el conjunto de la unidad óptica de la Xbox.
    • Retire el conjunto de la unidad óptica de la Xbox.

  23. La bandeja de la unidad óptica se sujeta a la unidad óptica con dos clips de plástico. Empuje los clips hacia afuera y luego deslice la bandeja fuera de la unidad. Empuje los clips hacia afuera y luego deslice la bandeja fuera de la unidad.
    • La bandeja de la unidad óptica se sujeta a la unidad óptica con dos clips de plástico.

    • Empuje los clips hacia afuera y luego deslice la bandeja fuera de la unidad.

  24. Retire la alimentación del disco óptico y los cables de datos SATA. Retire la alimentación del disco óptico y los cables de datos SATA.
    • Retire la alimentación del disco óptico y los cables de datos SATA.

    Und es wird nicht funktionieren, falscher DVD Key

    Won`t work wrong DVD Key…..

    dieterste36 - Contestar

Conclusión

100%

Empezar a traducir ›

Equipo

iFixit Miembro de iFixit

Community

116 Miembros

11,204 Guías creadas

I torn down my one to attempt to see why it stopped reading disc, i discovered that it wasn't a spinning issue but that the disc popped back out just a bit leading to why it will not spin. Any way of fixing that?

Ryan Ninteau - Contestar

there is a black bar that rolls the disc into the tray try cleaning that (you will have to fully open the disc drive)

codycggrimm -

What kind of optical drive should I use?

DZ - Contestar

Once replacing the optical drive does one need to flashit/swap pcb boards. Has Microsoft stopped hard coding these.

Rick Mizell - Contestar

I would like to know the answer to this as well. My xbox has a terrible time loading discs. If I use the hold method to install the disc it will eventually read it.

shaunwiegert -

Yes, you will still need the swap over the PCB. I have no idea why they didn't cover this in the repair tutorial here...

AngryLemur -

Yes you would need to swap the PCB board from the new one with the old one. This requires you to open both new and old disk drives and unsolder the old and new PCBs and resolder the old one into the new disc drive. The dont tell you that or show that probably for the same reason the dont sell the drive separate from the paired mother board (40 from Ebay for the drive vs 99 + S&H for the drive and board here).

Carl Coate -

Yes you have to swap the pcb boards over for the new drive to work

Paul Atkinson - Contestar

I think the issue w/ my one is the pcb board. my little brother put something in and tried taking it out w/ a knife. Therefore, i believe the board is probably faulty. What should I do or is it unfixable now

12667 -

How do you swap the pcb boards to the new drive?

JasonZ - Contestar

This whole thing could have been done without trying to remove connects from the mother board. The Wifi board connector could have been removed and put back by using the screws and not trying to pull on the connection to the mother board. Now I have on wire to try and reconnect to the interconnector.

Trent Dellinger - Contestar

I am looking for step by step instructions on installing new optical drive in Xbox one, including any parts from the old drive that need to be switched over.

David - Contestar

Replaced optical drive in Xbox one, will not read disk. With the recent update the Xbox gives the error code E100 00000703 80910008. After some research it appears the Xbox one is bricked now. The console will not update or perform a factory reset. Is my Xbox One done for good? Can someone help?!?!

Marissa Murley - Contestar

You need to put your old drive back in to take the update, the drives are hard coded/matched to the console. Once you've done that you'll need to swap the control PCB from your old drive to the new one and everything will work fine from then on. Of course you could just swap the PCB now and then take the update.

Simon Eller -

What is a PCB and how do I swap that? I just ordered a replacement drive and it had a letter in it saying it needed to be "flashed" with my consoles security key?

Paul Rhoads -

I also need help because after replacing the optical driver with a new one, taking the control PCB from the older one (the new one didn't have the control PCB) but it doesn't read disks.

What can I do to make it work?

Cristian Pellizzari - Contestar

Due to the speaker connection being so flimsy, I found it easier/safer to disconnect the speaker from the black plastic speaker holder. Push back the two rear clips with the spudger and the speaker pops off easily.

Also, I'd recommend using a metal pry bar rather than a plastic spudger to pop open the main case. The clips are so strong it permanently deformed my plastic spudger when forcing it in.

Kurt Johansen - Contestar

Xbox one DVD drive model numbers

asik Bieber - Contestar

so if i have OEM replacemen part can i just putt it in and it works or do i have still pair them if my replacement part and original is same

Jesse Lyytikäinen - Contestar

You guys nay take in consideration get the EXACT SAME model of your optical disk reader or else it'll throw back an error.. You either get the exact same model or take the trouble of replacing the PBC boards inside those disk to prevent error (didn't known this before trying myself and found myself stuck with an incompartuble disk reader :(

skait1364 - Contestar

Sounds to me like the serial numbers have also been hard coded to the motherboard and/or hard drive. Simply replacing with an "identical" BD drive won't work. The model and firmware may be the same, but the serial number is not. Microslop... Tightwads!!!

omegaman7769 -

Any ideas why or how to solve the problem of the disc not grabing it in? do i have to re-solder anything else?

Seshmaru Darknes - Contestar

did you get this problem solved? i have just put everything back together and now the disc only goes in 1/4 of the way and then you can hear/see the belt slip with in the drive. Please help me!

Kray Shivers -

Did you solve this issue? if so how? i have the old board in the new drive and had the xbox all back together went to insert a disc and it went in 1/4 of the way and the the belt started slipping. Please help?!

Kray Shivers -

How do you tell if you have the correct pcb board and mother board are there matching serial numbers or something else

Paul Reyes Arellano - Contestar

Awesome write up. My daughter shoved a nickel in the BD-Rom Drive. Followed the steps to get the drive out and pulled the drive apart to retrieve the rogue coin. Had a bit of difficulty with the front panel ribbon cable, it’s a pain to reattach. Anyway, thank you!

benganzel - Contestar

Where to buy a new optical drive

Shahnaz Ul Rehman, M.D. - Contestar

How do I flash the new drive so it will be able to read game disks?

Robert Restemayer - Contestar

How do I flash the new drive so it will read game disks?

Robert Restemayer - Contestar

Do you have to solder

CampoKing0077 - Contestar

i would defenitly say when you start having read issues with these blueray drives just spend the 30 $ by the optical laser and replace it . will brobably end up saving you 40 on a new board from what i know and ive seen the boards are still encoded together. and thanks fixit my repair was 100 % succesfull great part clean nicely packaged couldnt ask for more. tbh if you are a begginer to xbox teardowns etc the drive is not the place to start i have torn mine down and rebuilt it like 6 times swapping hhds with ssds etc and the drive was a little more complicated and delicate when you dive into it

David Prince - Contestar

and to answer guy above me there is no soldering involved on an xbox if you are only replacing mechanical parts in this case from what i see from the tutorial it left out the bit of swapping a motherboard but if you are just getting the issues with the drive now refrain from taking it apart and or misplacing the drive beause more then likely the board on the blueray drive is still good wich means should just be an optical replacement not to much more difficult and you would not have to swap motherboard on main unit again thanks fixit team!

David Prince - Contestar

So I switched the daughter board and soldered but it won't take disks?

goldie271990@gmail.com - Contestar

You have to desolder/ solder the black and red leads from the worm gear drive motor, nto the main board of the OG game disk drive, I think they are reversed. Make a note of witch way they came off the board.

susan petty - Contestar

I replaced my disc drive and now it will read the discs but says that there is a problem with the disc drive. Do I have to try to update the disc reader or is the drive I bought just garbage?..

Fistercan - Contestar

I replace my optical drive and it is still saying not reading disc. Any advice?

Michael Acquaye - Contestar

I get a new disc drive and I took my Xbox apart and took the old one out and but the new one in and it anit take the disc in

Anthony Calopietro - Contestar

great tutorial! thanks! i read through the instructions and pictures, and then watched the video as i took apart my xbox one to replace the optical drive. i did swap the xbox pcb board because everyone and their mother on the interwebs seemed to say that i would need to. i have one of the original xbox ones. microsoft isn’t servicing them any more.

ryan moeller - Contestar

Agregar Comentario

Ver Estadísticas:

Ultimas 24 horas: 42

Ultimos 7 días: 362

Ultimos 30 días: 1,777

Todo El Tiempo: 132,133